۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی » بهداشت » بهداشت و درمان » پاسخ مسئولین » درمان
  • شناسه : 23745
  • ۱۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۶
  • ارسال توسط :
ویروس جهش یافته دلتا در کمین استان های کشور قرار دارد
ویروس جهش یافته دلتا در کمین استان های کشور قرار دارد

ویروس جهش یافته دلتا در کمین استان های کشور قرار دارد

باید بالای 85 درصد مردم شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کنند و این موضوع می تواند اثربخش باشد.

وقایع خبری سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به درگیر بودن نیمی از استان های کشور به نوع جدید ویروس کرونا موسوم به دلتا ، در خصوص کاهش رعایت شیوه نامه های بهداشتی هشدار داد.

دکتر علیرضا رئیسی پس از جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا ؛ افزود: در استان‌های جنوبی و جنوب شرق کشور نوع جدید ویروس کرونا در حال افزایش است.   

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا افزود : میزان رعایت شیوه نامه‌ها در کشور حدود ۶۹ درصد و بسیار پایین است و باید به بالای ۸۵ درصد برسد و رعایت نشدن شیوه نامه‌ها در گسترش بیماری بسیار موثر است.

رئیسی با بیان اینکه قدرت سرایت ویروس دلتا بالاست و میزان بستری و مبتلا‌ها افزایش خواهد یافت، تصریح کرد:  ۹۲ شهر در کشور وضعیت قرمز دارند و هم اکنون نصف استان‌های کشور درگیر موج جدید کرونا هستند.   وی از تدابیر ویژه برای مهار بیماری در استان سیستان و بلوچستان خبر داد و تاکید کرد : شیوه نامه ویژه شهرهای قرمز باید در کشور رعایت شود.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص واکسیناسیون هم از سرعت یافتن واکسیناسیون در هفته آتی خبر داد و گفت : در کشور بجز دو سه مرکز در تهران ازدحام نداشته ایم و مردم تحت هیچ عنوان نگران دُز دوم واکسن نباشند و شرایط مناسبی داریم. دکتر رئیسی افزود : طی هفته آتی گروههای سنی جدید هم برای انجام واکسیناسیون فراخوان خواهند شد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: ویروس جهش یافته دلتا یا همان ویروس کرونای هندی در کمین استان های کشور قرار دارد و مردم می توانند با رعایت شیوه نامه های بهداشتی مانع خیز پنجم این ویروس شوند.
دکتر رئیسی افزود: در دنیا وضعیت موج جدیدی از بیماری جهش یافته کرونا با عنوان ویروس دلتا یا همان ویروس هندی در حال گسترش است و هم اکنون ۶۸ کشور درگیر این موج جدید شده اند و در برزیل بیشترین آمار مرگ و میر بالای هزار و ۶۰۰ مرگ در روز ثبت شده است.
وی گفت: در هندوستان و اندونزی هم آمار مرگ و میر بالا است به طوری که در هندوستان بالای ۷۵۰ مرگ در روز ثبت می شود و در کشورهای دیگر نیز این ویروس در حال گسترش است.

رئیسی در خصوص جهش این ویروس در ایران افزود: در ایران در استان های جنوبی و شرقی و جنوب شرق کشور تعداد شهرهای درگیر این ویروس گسترش یافته و برغم تأکیدات زیاد متأسفانه شاهد اُفت رعایت شیوه نامه های بهداشتی در این شهرها هستیم به طوری که میزان رعایت شیوه نامه های بهداشتی در کشور هم اکنون کمتر از ۷۰ درصد یعنی به حدود ۶۹ درصد رسیده است و این پایین است.
وی گفت: باید بالای ۸۵ درصد مردم شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کنند و این موضوع می تواند اثربخش باشد.
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: اگر قدرت سرایت این ویروس توسعه پیدا کند به یقین میزان همه گیری و افراد بستری و مبتلا به این ویروس گسترش می یابد، هم اکنون ۹۲ شهر در وضعیت قرمز، ۱۸۳ شهر در وضعیت نارنجی و ۱۷۳ شهر در وضعیت زرد هستند، بنابراین استان های درگیر در کشورمان بیش از نصف استان های کشور درگیر این ویروس هستند.