۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » قزوین
  • شناسه : 26465
  • ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۷
  • ارسال توسط :
وقف مظهر فرهنگ و تمدن اسلامی است
وقف مظهر فرهنگ و تمدن اسلامی است

وقف مظهر فرهنگ و تمدن اسلامی است

وقف با شایعه، تخطئه و خلاف واقع در جامعه کم رنگ نمی شود.

 همایش استانی یاوران وقف، شب شهادت امام حسن عسگری (ع) و با حضور حجت الاسلام مجیدی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان،  حجت الاسلام سبحانی نیا مدیر حوزه های علمیه استان، شعبانی رئیس کل دادگستری و جمعی از واقفان و خیرین در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد.

به گزارش “وقایع خبری ” ؛ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در ابن مراسم با تسلیت شهادت امام حسن عسگری و گرامیداشت دهه وقف به حاضرین در مراسم گفت: وقف مظهر فرهنگ و تمدن اسلامی است و جاری شدن صدقه جاریه وقف می تواند به آرامش و سلامت معنوی جامعه و رفع نیازهای فقرا نیز کمک‌ کند.
حجت الاسلام مجیدی افزود: آن چه که رابط باقی ماندن و جاودانه شدن اموال در دنیاست و ان چه موجب سعادت می شود پلی بنام وقف است و کلام حضرت حق را پیوند می دهد لذا باید دانست در دنیا آن چه به رسم امانت نزد ما سپرده شده همه از بین رفتنی است اما تنها رمز جاودانگی و اکسیر جاودانه شدن انسان از مسیر وقف است.

این مقام عالی در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین تصریح کرد : سه راه برای جاودانه شدن تعریف شده که فرزند صالح، علمی که دیگران نفع ببرند و وقف اموال از آن جمله است. اگر از اموال خود گذشتیم و آن را وقف کردیم در محضر حق آنچه واگذار کرده ایم جاودانه می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین یادآورشد: یک بانوی خیر در ۹۶۰ سال پیش یک قنات وقف کرده که این قنات همچنان زنده است و نام خودش نیز «خدیجه بنت بدیها» زنده است چون آموخت که اموالش را وقف کند تا جاودانه شود.
وی در پایان تاکید کرد : وقف با شایعه، تخطئه و خلاف واقع در جامعه کم رنگ نمی شود و با فضاسازی برخی مغرضان هرگز متوقف نخواهد شد.