۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » قزوین
  • شناسه : 29130
  • ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۸
  • ارسال توسط :
وضعیت کرونایی شهرستان‌های آوج، بویین زهرا، البرز و آبیک نارنجی شد
وضعیت کرونایی شهرستان‌های آوج، بویین زهرا، البرز و آبیک نارنجی شد

وضعیت کرونایی شهرستان‌های آوج، بویین زهرا، البرز و آبیک نارنجی شد

بیشترین و کمترین میزان تزریق واکسن کرونا در بخش‌های بشاریات و شال اتفاق افتاده است.

تغییر رنگ کرونایی ۴ شهرستان استان قزوین

وقایع خبری / دکتر دیدبان، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی قزوین در نشست ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا با بیان اینکه هم اکنون شهرستان‌های آوج، بویین زهرا، البرز و آبیک در وضعیت نارنجی هستند و بقیه شهرستان‌ها در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند، گفت: با توجه به روند کاهش ابتلا و شیوع بیماری کرونا، در هفته آینده، شهرستان‌های نارنجی در وضعیت زرد قرار می‌گیرند.

وی افزود: در هفته اخیر، تعداد فوتی‌های کرونایی استان ۴۲ نفر و هفته پیش هم ۳۳ نفر بوده که این اعداد نشان می‌دهد استان قزوین در قله فوتی‌ها قرار دارد و امیدواریم این آمار به زودی فروکش کند.

دکتر دیدبان خاطرنشان کرد: میزان بستری‌های کرونایی در این هفته کاهش یافته است، اما این موضوع به این معنا نیست که از خطر عبور کرده ایم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین با بیان اینکه روند کاهشی بیماران سرپایی از هفته پیش آغاز شده است، تصریح کرد: در ۲ هفته گذشته ۲ هزار و ۷۲۰ مراجعه سرپایی داشتیم که این تعداد در هفته قبل به ۲ هزار و پنج نفر رسید.

وی افزود: تعداد فوتی‌ها در بهمن ماه ۵۸ نفر بوده و از ابتدای اسفند ماه تا کنون ۵۶ نفر را از دست داده ایم و بیشتر این افراد بالای ۶۰ سال سن داشته اند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین با بیان اینکه بیش از ۹۶ درصد افراد بالای ۱۲ سال در استان دز اول واکسن را تزریق کرده اند، گفت: در مجموع تاکنون در استان بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار دز واکسن تزریق شده است.

به گفته دکتر دیدبان، بیشترین و کمترین میزان تزریق واکسن کرونا در بخش‌های بشاریات و شال اتفاق افتاده است.

وی از هم استانی‌ها خواست، علاوه بر تکمیل روند واکسیناسیون خود به واکسیناسیون اطفال زیر ۱۲ سال مبادرت ورزند.