۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اردبیل » درمان » نظام سلامت
  • شناسه : 17846
  • ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۶
  • ارسال توسط :
وضعیت کاهش آمار‌های کرونا در کشور شکننده است
وضعیت کاهش آمار‌های کرونا در کشور شکننده است

وضعیت کاهش آمار‌های کرونا در کشور شکننده است

سلامت تک تک مردم از حفظ جان خودمان مهم‌تر است .

وقایع خبری– معاون کل وزیر بهداشت گفت: وضعیت کاهش آمار‌های کرونا در کشور شکننده است و به شدت نگران مراسم شب یلدا و دورهمی‌ها هستیم.

معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر به اردبیل گفت: وضعیت کاهش آمار‌های کرونا درکشور شکننده است، به شدت نگران مراسم شب یلدا و دورهمی‌ها هستیم وروند بیماریابی و قرنطینه در قالب طرح شهید سلیمانی باید با قوت تمام استمرار یابد.
دکتر حریرچی که در جلسه ستاد بیماری کرونای استان اردبیل و قرارگاه طرح سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی سخن می‌گفت با بیان اینکه تمام سرمایه و حیثت خودمان را روی اجرای موفق طرح شهید سلیمانی گذاشته‌ایم افزود: شکست در این طرح معنی ندارد، باید ویروس را تعقیب کرده و زنجیره انتقال ویروس رابه هر طریقی قطع کنیم، ویروس در دستگاه تنفس و گوارش انسان‌ها وجود دارد بنابراین باید شناسایی و قرنطینه افراد ناقل بی علامت، کم علامت و افراد دارای تماس نزدیک با بیماران در اولویت باشد.
وی گفت: استان اردبیل جزو آخرین استان‌هایی بود که به روند صعودی پاییزی بیماری کرونا رسید و اکنون نشانه‌های اولیه نزول شدت بیماری در این استان آشکار شده است.
معاون کل وزیر بهداشت بیان کرد: هر چند دانشگاه اردبیل جزو دانشگاه‌های مادر ما نیست، اما وقتی توانسته ۵۰۰مریض را در یک روزبستری کند پس کار بزرگی انجام داده است، پرسنل درمانی استان همچنان ایستاده‌اند، سلامت تک تک مردم از حفظ جان خودمان مهم‌تر است و با توجه به همکاری گسترده سپاه و بسیج در اردبیل و اجرای موفق طرح شهید سلیمانی این استان از استان‌های دیگر جلوتر است.
دکتر حریرچی خواستار تعیین محل‌های مناسب برای قرنطینه افراد ناقل و مشکوک و تامین نیاز‌های اولیه خانوار‌های مبتلا ودر قرنطینه، از سوی دستگاه‌های مختلف در قالب کمک‌های مومنانه شد.
جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونای استان و قرارگاه طرح سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی ساعتی پیش با حضور دکتر حریرچی معاون کل وزیر بهداشت، بهنام‌جو استاندار اردبیل، سردار بابازاده فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان و دیگر مسئولان استان در استانداری اردبیل برگزار شد.