۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » بهداشت و درمان » پاسخ مسئولین » جامعه » درمان » قزوین » نظام سلامت
  • شناسه : 13424
  • ۱۹ تیر ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۷
  • ارسال توسط :
وضعیت قزوین، البرز و تاکستان زرد شد
وضعیت قزوین، البرز و تاکستان زرد شد

وضعیت قزوین، البرز و تاکستان زرد شد

نگران مصلی‌ها و مهد کودک‌ها هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: با بستری شدن ۶۸ بیمار جدید در بیمارستان بوعلی و افزایش ۲۵ درصدی مبتلایان ویروس کرونا وضعیت شهرهای قزوین، تاکستان و البرز زرد شد.

پیمان نامدار در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا که عصر پنجشنبه به صورت فوق العاده در استانداری قزوین برگزار شد اظهار داشت: در دو هفته گذشته موج دوم بیماری کرونا در سراسر کشور ایجاد شده و بیشتر استان‌های کشور در وضعیت هشدار و قرمز قرار گرفته اند.

وی اضافه کرد: قزوین که در گذشته در وضعیت سفید قرار داشت در حال حاضر به وضعیت زرد رسیده و اگر مراقبت نکنیم هشدارها را جدی نگیریم به وضعیت هشدار خواهیم رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین یادآور شد: امروز ۶۸ بیمار جدید در بیمارستان بوعلی بستری شدند و شاهد افزایش ۳۵ درصدی بیماران بستری هستیم و تعداد بستری‌ها به ۲۴۱ نفر رسیده که این وضعیت یک زنگ خطر جدید است.

نامدار اظهار داشت: در روزهای اخیر ۳۱ هزار و ۱۰۰ نفر با علائم تنفسی حاد به بیمارستانها مراجعه کردند که ۲۱ نفر وضعیت بدحالی دارند که تست تعداد ۳۳۳ نفر مثبت اعلام شده است.

وی اضافه کرد: از دوم خرداد روند بیماری کرونا در استان صعودی شده و از ۳۰ خرداد ماه که کمتر از ۱۶۰ بیمار داشتیم وضعیت تکرار نشده و امروز به ۲۴۱ نفر رسیده است و با شرایط اواخر فروردین یکسان شده ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین یادآور شد: بیشترین تعداد بستری بیماران کرونا در بیمارستان بوعلی قزوین، شفای تاکستان پذیرش شده و امروز شهرهای قزوین و تاکستان در وضعیت زرد قرار گرفته است.

نامدار اظهار داشت: شهرستان البرز که قبلاً سفید بود به شرایط زرد نزول کرده و شهرهای آبیک و آوج همچنان سفید است و در شهر تاکستان با بستری شدن ۳۷ نفر در شرایط نارنجی است.

وی اضافه کرد: مصلی‌های نماز جمعه، مهد کودک‌ها، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و مردانه، استخرها، سالن‌های ورزشی از مراکز پر خطر محسوب می‌شود و اگر نتوانیم از افزایش مبتلایان جلوگیری کنیم با مشکلات جدی روبرو خواهیم شد.

نامدار بیان کرد: امروز نیازمند محدودیت‌های بیشتری هستیم تا از ابتلای افراد به کرونا پیشگیری کنیم و در این راستا باید فعالیت موزه‌ها، شهربازی‌ها، باشگاههای ورزشی، قهوه خانه‌ها، برگزاری مراسم مذهبی و فرهنگی و همایش‌ها بشدت کنترل شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: ورود به بازار و پاساژ و مجتمع‌های تجاری بدون ماسک خطرناک است و برگزاری مراسم در آرامستان ها باید ممنوع و محدود شود که از نیروهای بسیجی انتظار داریم در اعمال محدودیت به دانشگاه همکاری کنند.

وی با اشاره به گزارشی از وضعیت بیماری در استان‌های هم جوار تصریح کرد: بررسی اطلاعات استان‌های همجوار نشان می‌دهد طغیان بیماری در ۱۰ روز اتفاق افتاده و سه برابر شده است و امروز باید برای روزهای آینده آمادگی کامل داشته باشیم و ظرفیت بستری را افزایش دهیم.

نامدار اضافه کرد: با تکمیل شدن ظرفیت بیمارستان بوعلی باید سایر بیمارستانها را فعال کنیم و تمام بیمارستان‌های دولتی و تأمین اجتماعی و ارتش برای شرایط قرمز آماده خواهند شد.

وی گفت: در اسفند و فروردین میزان مراجعه سایر بیماران به بیمارستانها از ترس کرونا بسیار محدود شده بود و شاهد سیر صعودی در برخی بیماری‌ها بودیم و امروز بیماران کلیوی، قلبی و سکته مغزی مراجعات بیشتری دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین یادآور شد: انتظار داریم بیمارستان رحیمیان با ظرفیت ۷۰ تخت توسط سپاه و نیز نقاهتگاه و بیمارستان صحرایی آماده برپایی باشد تا در صورت لزوم مورد استفاده قرار گیرد.