۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار استانی
  • شناسه : 7402
  • ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۰
  • ارسال توسط :
وضعیت بازار قزوین به صورت منظم کنترل و رصد شود
وضعیت بازار قزوین به صورت منظم کنترل و رصد شود

وضعیت بازار قزوین به صورت منظم کنترل و رصد شود

بسیاری از شهروندان از کیفیت پایین نان گلایه‌ دارند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین گفت: با توجه به فرا رسیدن ایام پایانی سال و احتمال افزایش قیمت‌ها باید وضعیت بازار قزوین به صورت منظم کنترل و رصد شود تا از هرگونه آشفتگی در عرضه کالاها و تامین مایحتاج مردم جلوگیری به عمل آید.

عیسی قبادی  در نشست ستاد تنظیم بازار استان قزوین، افزود: با توجه به شرایط اقتصادی کشور و نزدیک شدن به ایام پایانی سال باید جلسات ستاد تنظیم بازار به صورت هفتگی برگزار شود تا وضعیت و شرایط بازار و عوامل موثر بر آن با دقت بیشتر مورد نظارت و بررسی قرار گیرند.

وی اضافه کرد: ما در بحث بازار به هیچ عنوان منفعلانه برخورد نمی‌کنیم و اجازه نخواهیم داد که هیچ عاملی بازار را تحریک کند.

قبادی خاطر نشان ساخت: متاسفانه در برخی مواقع، فقدان نظارت‌های لازم موجب می‌شود تا افرادی با شایعه سازی برای سودجویی و به هم ریختن آرامش بازار اقدام کنند.

قبادی ادامه داد: باید وضعیت انبارهای واحدهای صنعتی و نهاده‌های دامی در استان با دقت مورد رسیدگی قرار گیرد و گزارشی کامل از وضعیت آنها برای تصمیم گیری در مواقع بحرانی و حساس تهیه شود.

معاون استاندار با اشاره به درخواست نانوایان برای افزایش قیمت نان، اضافه کرد: در این زمینه باید با تدبیر و نگاه همه جانبه عمل کنیم و به گونه ای تصیمم بگیریم که به نفع مردم باشد.

وی با تاکید بر پرهیز از نگاه بخشی در این خصوص، افزود: از یک جهت افزایش قیمت نان برای ما خوشانید نیست چون مردم هم اینک با مشکلات زیادی مواجه هستند و افزایش قیمت نان موجب کوچکتر شدن سفره آنها می‌شود.

قبادی گفت:از سوی دیگر با افزایش قیمت آرد و اصلاح قیمت سوخت باید ناچارا با کارشناسی لازم برای تعیین قیمت جدید نان اقدام کنیم که بعد از تایید شورای تامین و کمیته امنیتی استان ابلاغ خواهد شد.

وی اضافه کرد:همچنین بسیاری از شهروندان، گلایه‌ دارند که چرا کیفیت نان پایین آمده است و باید با افزایش چند درصدی قیمت، کیفیت نان را نیز بالا برد.

قبادی در خصوص تامین میوه شب عید که برعهده سازمان همیاری شهرداری‌های استان قزوین است، گفت:باید یک تیم بازرسی از سازمان جهاد کشاورزی استان، صنعت، معدن و تجارت، سازمان تعاون روستایی و…در این زمینه وارد عمل شده و کیفیت میوه شب عید را بررسی کنند.