۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار بین المللی » اخبار ملی » جامعه » نیروهای مسلح
  • شناسه : 12881
  • ۰۲ تیر ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۸
  • ارسال توسط :
ورود پیکر ۱۹۲ شهید تازه تفحص شده به خوزستان
ورود پیکر ۱۹۲ شهید تازه تفحص شده به خوزستان

ورود پیکر ۱۹۲ شهید تازه تفحص شده به خوزستان

به دلیل بیماری کووید ۱۹ انتقال پیکرهای مطهر این شهدا بدون انجام تشریفات در مرز شلمچه برگزار شد.

ورود پیکر ۱۹۲ شهید تازه تفحص شده ساعتی پیش از مرز شلمچه وارد خاک خوزستان شدند.

رئیس ستاد قرارگاه عملیاتی کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: پیکر این ۱۹۲ شهید  در تفحص در خاک عراق شناسایی و امروز وارد میهن عزیزمان ایران شدند.

سرهنگ عشقی با اشاره به رشادت های سربازان دلیر اسلام در۸ سال دفاع مقدس افزود: این شهدا در عملیات‌های رمضان، والفجرمقدماتی، والفجریک، خیبر، بدر، کربلای چهار، کربلای پنج، بیت‌المقدس هفت، تک دشمن در مناطق عملیاتی شلمچه، مجنون و زبیدات به شهادت رسیدند.

وی گفت:پیکر مطهر نسیم افغانی از رزمندگان مهاجر افغانستان که در سال ۱۳۶۲ در عملیات والفجر ۱ به شهادت رسید نیز جز پیکرهای مطهر شهدای تازه تفحص شده است که امروز به خاک ایران منتقل شد.

پیکر مطهر شهید والامقام نسیم افغانی فرزند میرزا محمد، ۳۱ ساله به شماره پلاک CG۵۱۹_۳۹۶ اعزامی از لشکر ۵ نصر خراسان در منطقه عملیاتی والفجر یک (فکه) تفحص و شناسایی شده است. 

عشقی همچنین اظهار داشت:به دلیل شیوع بیماری کووید ۱۹ انتقال پیکرهای مطهر این شهدا بدون انجام تشریفات در مرز شلمچه برگزار شد.

وی با اشاره به ورود پیکر شهدا از مرز شلمچه به خوزستان تصریح کرد: پیکر این شهداء پس از ورود به شهر اهواز  برای شناسایی و نمونه گیری DNE به تهران منتقل خواهند شد.