۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی
  • شناسه : 20560
  • ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۴
  • ارسال توسط :
ورود سامانه بارشی و کاهش ۱۶ درجه‌ای دمای هوا
ورود سامانه بارشی و کاهش ۱۶ درجه‌ای دمای هوا

ورود سامانه بارشی و کاهش ۱۶ درجه‌ای دمای هوا

شدت بارش‌ها در بخش‌های شمالی کشور و در استان گیلان پیش بینی شده است.

وقایع خبری– با ورود سامانه بارشی فعال و گسترده امروز در بخش‌های جنوبی و شمالی کشور بارندگی‌ها آغاز و کاهش شدید دمای هوا هم پیش بینی می‌شود.

معصومه احمدی گفت: بارش در بخش‌های جنوبی کاملا شدید خواهد بود و در بخش‌های شمالی کشور هم بارندگی آغاز می‌شود و اکنون نیز در خیلی از مناطق ساحلی دریای خزر گزارش برف و باران داریم.
وی گفت: به تدریج این سامانه بارشی در جنوب کشورمان گسترش می‌یابد و بیشتر مناطق مرکزی و جنوبی کشورمان بجز مناطق جنوب شرق و جنوب استان سیستان و بلوچستان را در بر می‌گیرد

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: اوج و شدت بارش در استان‌های جنوبی کشومان در بخش‌هایی از استان‌های چهارمحال بختیاری، کهگیلویه وبویراحمد، بخش‌های جنوبی استان اصفهان و فارس و حتی مناطقی از استان بوشهر و استان هرمزگان و مناطق گسترده‌ای از استان کرمان هم انتظار می‌رود.
وی گفت: بارندگی فردا به مناطقی از شرق کشور و خراسان جنوبی نیز شاید برسد که می‌تواند به آبگرفتگی معابر و بالا آمدن آب رودخانه‌ها منجر شود.
خانم احمدی افزود: در بخش‌های شمالی کشورمان نیز بخصوص در استان‌های ساحلی دریای خزر تا شمال غرب و مناطقی از شمال شرق کشورمان مانند استان‌های خراسان شمالی و مناطق شمالی خراسان رضوی بارش برف و باران را پیش بینی می‌کنیم.
وی گفت: شدت بارش‌ها در بخش‌های شمالی کشورمان در استان گیلان پیش بینی شده است.
کارشناس سازمان هواشناسی افزود: همانطور وزش باد همراه با عبور این سامانه بارشی در خیلی از مناطق بخصوص شرق و شمال شرق می‌تواند شدت بگیرد به ویژه در استان سمنان می‌تواند در برخی از ساعات حتی منجر به بروز خسارت شود.
وی گفت: در تهران نیز وزش باد و رشد ابر را داریم و احتمالا بارندگی برای پنجشنبه و حتی ممکن است برای جمعه داشته باشیم، ضمن اینکه با کاهش محسوس دما روبرو خواهیم شد که البته این کاهش محسوس دما در بخش‌های شمالی و شرقی کشور بیشتر است.
خانم احمدی افزود: با ورود این سامانه کاهش دما در بیشتر مناطق کشورمان ۱۰ تا ۱۲ درجه اتفاق می‌افتد، اما شدت این کاهش دما در بخش‌های شمالی کشورمان تا ۱۶ درجه پیش بینی می‌شود.
وی گفت: آسمان تهران صاف و همراه با وزش باد است و دما در گرم ترین ساعات به ۱۲ درجه می‌رسد.