۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار استانی
  • شناسه : 6144
  • ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۱
  • ارسال توسط :
وحدت اهل سنت و شیعه باید حفظ شود
وحدت اهل سنت و شیعه باید حفظ شود

وحدت اهل سنت و شیعه باید حفظ شود

مسلمان واقعی کسی است که دست مسلمان و غیر مسلمان نیازمند را بگیرد

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی ظهر چهارشنبه در دیدار جمعی از روحانیون و متنفذین اهل سنت افغانستانی مقیم قزوین با بیان اینکه پیامبر(ص) در شرایطی متولد شدند که جهان انتظار ظهور ایشان را می‌کشید، اظهار کرد: پیغمبر(ص) قبل از آنکه به دنیا بیایند شناخته شده بودند زیرا پیغمبران پیش از ایشان، ظهور حضرت را بشارت داده بودند.

وی در ادامه با بیان اینکه وحدت در نگاه قرآن مراحلی دارد، تصریح کرد: مرحله نخست این است که انسان خود را به خداوند متصل کند و بر خلاف گروهی که اعتقاد دارند انسان خالقی ندارد، معتقد باشد جهان صاحب آفریده است و در نهایت وحدت بین چنین انسان‌هایی صاحب ارزش است.

امام جمعه قزوین مرحله دوم وحدت را وحدتِ بر مبنای توحید دانست و افزود: در نظام دینی هر وحدتی قابل پذیرش نیست. گروهی با یکدیگر وحدت کردند تا حضرت ابراهیم(ع) را به آتش بیفکنند، وحدت آنها شیطانی بود و ما نیز اعتقاد به وحدتی داریم که بر اساس یگانگی خداوند شکل گرفته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: خدا می‌گوید به ریسمان الهی که همان قرآن، رسول اکرم(ص) و اهل بیت(ع) هستند چنگ بزنید و اگر وحدت با محور این سه رکن اساسی شکل بگیرد هیچگاه از بین نخواهد رفت و همواره استوار و پایدار خواهد ماند.

وی وحدت مسلمانان با پیروان حقیقی سایر ادیان الهی را، شکل دیگر وحدت معرفی کرد و گفت: مسلمانان، مسیحیان و پیروان حقیقی سایر ادیان را قبول دارند و با آنها وحدت می‌کنند چرا که پیامبر اسلام(ص) تأکید می کند مسلمان واقعی کسی است که دست مسلمان و غیر مسلمان نیازمند را بگیرد و چنین نگاهی وحدت آفرین است.

آیت‌الله عابدینی تأکید کرد: رهبر ما تأکید می‌کنند اگر شیعه‌ای بین مسلمانان ایجاد اختلاف کند، شیعه انگلیسی است و اگر اهل سنتی اختلاف افکنی کند، اسلام او آمریکایی است و همه باید مراقب باشیم تا دشمنان بین ما ایجاد اختلاف نکنند.