۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » بهداشت و درمان » نظام سلامت
  • شناسه : 22301
  • ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۸
  • ارسال توسط :
واکسیناسیون علیه کرونا برای همه رایگان است
واکسیناسیون علیه کرونا برای همه رایگان است

واکسیناسیون علیه کرونا برای همه رایگان است

پرداخت هزینه، ناقض سند ملی واکسیناسیون است.

دکتر علیرضا رئیسی در نشست فوق العاده روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسرکشور با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که به صورت ارتباط تصویری برگزار شد، افزود: براساس سند ملی واکسیناسیون تمام گروه‌های کشور براساس اولویت بندی‌ها و به صورت رایگان واکسن کرونا دریافت خواهند کرد.
معاون امور بهداشت وزیر بهداشت افزود: تا پایان سال ۱۴۰۰ همه گروه‌های هدف واکسینه می‌شوند.
دکتر رئیسی اضافه کرد: تا ۱۰ روز آینده نیز یک میلیون نفر در مرحله نخست شامل مرحله گروه‌های درمانی و گروه‌های آسیب پذیر واکسینه می‌شوند.
وی افزود: مرحله دوم واکسیناسیون نیز از نیمه اردیبهشت آغاز شده و سالمندان براساس اولویت سنی و بیماران خاص از ۱۸ تا ۶۴ سال را شامل می‌شود.

سخنگوی سازمان غذا و دارو هم تاکید کرد: واکسیناسیون در چارچوب سند ملی واکسیناسیون علیه کرونا بصورت رایگان تا رسیدن به نقطه هدف یعنی ایمنی جمعی ناشی از واکسیناسیون انجام خواهد شد.
آقای جهانپور افزود : وزارت بهداشت هرگونه سیاست موازی یا دورزدن این برنامه ملی تحت هر عنوان اعم از پرداخت هزینه واکسن را که ناقض برنامه ملی واکسیناسیون باشد تکذیب می‌کند.
وی تصریح کرد : هر واکسن مجاز از هرجا وارد یا تولید شود توسط وزارت بهداشت خریداری و در چارچوب برنامه واکسیناسیون ملی علیه کووید۱۹ بصورت رایگان توزیع و تلقیح خواهد شد.  
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: نیاز به ۶۰ هزار تخت در اوج موج جدید کرونا در کشور پیش بینی شده است.
دکتر علیرضا رئیسی در نشست مجازی روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی با وزیر بهداشت افزود: در اوج موج سوم کرونا ۲۳ هزار تخت بیمارستانی اشغال شده بود، اما اکنون که به اوج موج چهارم نیز نرسیده ایم ۴۰ هزار بیمار بستری داریم.
وی اضافه کرد: پیش بینی می‌شود در اوج این موج جدید کرونا که بیماری بسیار افزایشی و نگران کننده شده است تا ۶۰ هزار تخت بیمارستانی نیاز باشد.
دکتر رئیسی اضافه کرد: مرحله پنجم طرح شهید سلیمانی به منظور درمان سرپایی بیماران مبتلا به کرونا آغاز شده است که این درمان سرپایی موجب کاهش نیاز به بستری بیماران می‌شود.
وی گفت: تمام روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در نشست مجازی با وزیر بهداشت که امروز برگزار شد متعهد شدند از تمام ظرفیت‌های موجود برای مقابله با ایستادگی با موج جدیدکرونا استفاده کنند.