۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی » بهداشت و درمان » درمان
  • شناسه : 19276
  • ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۳
  • ارسال توسط :
واکسن ایرانی کرونا به تولید انبوه می‌رسد
واکسن ایرانی کرونا به تولید انبوه می‌رسد
تا ۳ ماه آینده؛

واکسن ایرانی کرونا به تولید انبوه می‌رسد

۱۴ نفری که تا الان واکسن تزریق کرده‌اند حالشان خوب است و هیچ عوارضی نداشته‌اند.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره): حال ۱۴ نفری که واکسن کُوو ایران برکت به آنها تزریق شده خوب است و هیچ عوارضی نداشته‌اند و تا سه ماه آتی به ظرفیت تولید ۱۲ تا ۱۴ میلیون دُز واکسن ایرانی کرونا خواهیم رسید.

به گزارش “وقایع خبری“،رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) صبح امروز در حاشیه آئین رونمایی از محصولات جدید در حوزه مکمل‌ها مواد اولیه دارویی و دارو‌های ایورمکتین و موکوسیل که در شهرک دارویی برکت البرز برگزار شد در جمع خبرنگاران گفت: هیچ یک از ۱۴ داوطلب واکسن کرونا عوارض نداشته اند ،حال داوطلبین خوب است و سومین مرحله تزریق نیز امروز انجام خواهد شد؛ با ادامه این روند ظرف سه ماه آتی به تولید ۱۲ تا ۱۴ میلیون دز واکسن ایرانی خواهیم رسید.

آقای محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام، گفت: واکسن کرونا ایرانی که توسط ستاد اجرایی فرمان امام طبق پروتکل‌های اعلامی وزارت بهداشت ساخته شده و خوشبختانه تا امروز که دو مرحله از آن طی شده است روند خوبی را پشت سر گذاشته ایم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با بیان اینکه امروز سومین مرحله از واکسن کرونا ایرانی اجرایی می‌شود، تصریح کرد: در این میان ۵۶ داوطلب دیگر واکسن ایرانی را تزریق خواهند کرد.

دکتر مخبر در خصوص وضعیت ۱۴ نفری که پیش از این تست واکسن ایرانی کرونا بر روی آنان انجام شده است هم گفت: ۱۴ نفری که تا الان واکسن تزریق کرده‌اند حالشان خوب است و هیچ عوارضی نداشته‌اند و بیش از آنکه تصور می‌کردیم جواب داده واکسن حتما جواب خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه در مبحث دیگری تولید آزمایشگاهی واکسن در دستور کار ستاد اجرایی قرار گرفته است، ادامه داد: این واکسن نیز قبل از عید قربان به مرحله تست انسانی خواهد رسید.