۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی » جامعه » ورزش » ورزش ایران » ورزش جهان
  • شناسه : 25469
  • ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۶
  • ارسال توسط :
والیبال نشسته ایران باز هم قهرمان شد
والیبال نشسته ایران باز هم قهرمان شد

والیبال نشسته ایران باز هم قهرمان شد

این یازدهمین مدال طلای کاروان کشورمان در این بازی‌ها محسوب می‌شود.

دیدار نهایی مسابقه والیبال نشسته پارالمپیک توکیو عصر امروز به وقت تهران برگزار شد و تیم ملی کشورمان موفق شد ۳ بر یک روسیه را شکست دهد.

شاگردان هادی رضایی در این دوره از رقابت‌ها تیم بدون باخت بودند و بر اساس پیش بینی‌ها موفق به کسب مدال طلا شدند.

این یازدهمین مدال طلای کاروان کشورمان در این بازی‌ها محسوب می‌شود.

تیم ملی والیبال نشسته جمهوری اسلامی ایران به عنوان پر افتخار‌ترین تیم ورزشی تاکنون هفت بار قهرمان پارالمپیک و دو بار نایب قهرمان شده است.

شرح بازی از این قرار است:
این بازی با قضاوت توماس مورولو (داور اهل استونی) و کمک داور هلندی (بنو میجر) آغاز شد. تیم ایران با پیراهن سفید و حریف روسی با پیراهن قرمز مقابل یکدیگر صف آرایی کردند.
ایران شروع کوبنده‌ای داشت و با یک اسپک از میثم علی پور و یک سرویس موثر با حساب ۲-۰ پیش افتادند. اما روس‌ها زود جبران کردند و تا امتیاز ۵-۵ با تیم ما شانه به شانه پیش آمدند. معلوم بود آن‌ها حریف قدرتمند خود را جدی گرفته و حاضر نیستند به راحتی پاپس بکشند این هشداری بود برای بچه‌های ما که حریف را دستکم نگیرند و به ورطه غرور دچار نشوند. وقتی علی رغم پیش افتادن موقت تیم ایران در امتیاز ۱۲ به تساوی کشیده شد معلوم شد که این هشدار واقعا جدی است. گویا بچه‌ها این هشدار را دریافتند، چون بعد از این جدی‌تر و کوبنده‌تر ادامه دادند و با حضور موثر مرتضی مهرزاد جلوی تور خود را تا امتیاز ۱۶ بالا کشیدند. روس‌ها به خود آمدند و به ویژه با سرویس‌های خوب ویکتور میلینین، یار با تجربه خود تا یک قدمی ایران پیش آمدند ۱۷-۱۶.

ملی پوشان ایران نیز با درک این که حریفی مصمم پیش رو دارند دوباره پیشروی را آغاز کردند و چهار امتیاز حاشیه امنیت را حفظ کردند ۲۲-۱۸.
بعد از یک تایم اوت ۲۵-۲۱ ست اول را به نفع خود پایان رساندند. در پایان ست اول به خوبی معلوم شد که حریف روسی بی جهت تا این مرحله بالا نیامده و کاملا استحقاقش را داشته است. علیپور (با ۸) و مهرزاد (با۶) امتیاز آورترین ملی پوشان ما در ست اول بودند.

ست دوم را روس‌ها با زدن سرویس شروع کردند، اما وقتی ضربه ساویچف یکسره به بیرون رفت امتیاز اول به نام تیم ایران ثبت شد. در این ست پیشروی تیم ما از همان ابتدا رقم خورد۴-۱، اما باز روس‌ها نشان دادند کوتاه بیا نیستند و در امتیاز ۵ به تیم ایران رسیدند. اسپک‌های بابادی و علیپور دوباره چهار امتیاز فاصله را برای ایران ایجاد کرد ۱۰-۶ و بعد ۱۶-۱۱. از شواهد چنین برمی آمد که اگر بچه‌ها همینطور ادامه دهند این ست را هم می‌توانند به نفع خود به پایان برسانند. پیشروی و برتری تیم ایران از همین نقطه آغاز شد و وقتی بر تابلو نتیجه ۲۰-۱۲ نقش بست برتری تیم ایران در این ست هم قطعی به نظر می‌رسید. سرانجام ست دوم هم با نتیجه ۲۵- ۱۴ به نفع ملی پوشان ایران تمام شد تا آن‌ها یکقدم به مدال طلا و جشن هفتمین قهرمانی پارالمپیکی خود نزدیکتر شوند. در این ست هم علاوه بر مهرزاد و علیپور، بابادی هم جزو امتیازآورترین بازیکنان ما به حساب می‌آمد. ضمن اینکه علیپوریان هم حضور موثری در دفاع داشت و چند امتیاز گره گشا به نام تیم ایران ثبت کرد.

پارالمپیک ۲۰۲۰؛ والیبال نشسته ایران باز هم قهرمان شد


ست سوم را روس‌ها با توپ پر شروع کردند و خیلی زود ۳-۰ پیش افتادند. بچه‌ها کاملا متوجه شدند حریف منتظر غفلت و تمرکز نکردن آنهاست پس به خود آمدند و ابتدا امتیازات را در عدد ۳ مساوی کردند بعد پیشروی را با اسپک مهرزاد آغاز کردند. اما روس‌ها اجازه ندادند این پیشروی مثل ست‌های قبلی به ایجاد فاصله منجر شود. دو تیم تا پوئن ۱۱ پایاپای پیش رفتند. در اینجا ویکتور ملینین بهترین یار حریف با همکاری یارانش حساب کار را ۱۱- ۱۴ به نفع تیم روس رقم زدند. یک “تایم اوت” از رضایی سرمربی تیم ملی تاثیرگذار بود و تیم ایران را در این لحظات حساس ۱۶-۱۵ پیش انداخت. اما روس‌ها تمام توان خود را به کار بسته بودند که کاری سخت را شدنی کنند چرا که خیلی زود ۱۶-۱۹ جلو افتادند. آن‌ها قدر این برتری را تا پایان ست دانستند و گیم سوم را به ۱۹-۲۵ به نفع خود تمام کردند تا هم کار به ست سرنوشت ساز چهارم بکشد و هم تیم والیبال اولین ست باخته را در این مسابقات تجربه کند.


ست چهارم را تیم ایران در همان شروع ۴-۰ پیش افتاد و مربی روس را وادار به گرفتن یک تایم اوت زودهنگام کرد. وقتی ایران ۵-۰ پیش افتاد روس‌ها تازه اولین امتیاز را دشت کردند. بچه‌ها گویا می‌خواستند ست سرنوشت را به نفع خود تمام کنند و اجازه قدرت نمایی مجدد را به حریف ندهند. برتری با فاصله ایران وقتی به امتیاز ۱۶ رسید روس‌ها در امتیاز ۵ متوقف بودند. این نوید پیروزی و قهرمانی تیم ایران را می‌داد. روس‌ها تلاش می‌کردند خود را جمع و جور کنند، اما گویا یک ست پیروزی در برابر پرافتخار‌ترین تیم جهان آن‌ها را هم راضی کرده بود! در ادامه کار بچه‌ها به روس‌ها فرصت بازیابی ندادند و سرانجام با نتیجه ۲۵-۱۷ این ست را به نفع خود تمام کردند.

پارالمپیک ۲۰۲۰؛ والیبال نشسته ایران باز هم قهرمان شد


بنابراین ملی پوشان ما با قدرت و شایستگی و با نتیجه ۳-۱ هم برتری خود را بر حریف دیکته کردند و هم مدال طلای والیبال نشسته در پارالمپیک را قطعی کردند.PlayMuteLoaded: 0%Progress: 0%Remaining Time -1:38Fullscreenکد ویدیودانلودفیلم اصلی