۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اقتصاد » بازار » صنعت، معدن و تجارت » قزوین
  • شناسه : 6974
  • ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۷
  • ارسال توسط :

دومین یلدای کارآفرینی قزوین با همکاری سازمان صمت و اتاق بازرگانی استان و با حضور رضا نقی پور اصل ، رئیس هیئت مدیره صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته کشور، جمالی پور استاندار، ابوالحسن نائینی رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی، مصطفی مافی رئیس پارک علم و فنآوری استان، عیسی قربانی سرپرست معاونت اقتصادی استانداری، پیمان نامدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان، سعید نبیل رئیس سازمان صمت استان، حمیدرضا خانپور مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین، مهدی بخشنده رئیس اتاق بازرگانی قزوین، صارمی مدیرکل استاندارد، جمعی از صنعتگران، کارآفرینان و استارت آپ ها در محل سالن اجتماعات دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین برگزار شد.

این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام فایل آن 3322491.jpg است

مهدی بخشنده ، رییس اتاق بازرگانی استان قزوین در این همایش با ارائه گزارشی از وضعیت تولید در واحدهای صنعتی استان قزوین گفت : امروزه با گذشت نیم قرن از شکل گیری صنعت در استان برخی واحدها دچار فرسودگی شده اند که با این روند قادر به رقابت در بازار جهانی نیستند.

وی بیان کرد: موانع تولید در بخش های بانکی و بیمه و مالیات در کنار سودهای غیرمتعارف تسهیلات در عرصه صنعت و بروکراسی موجب بروز مشکلات عدیده ای در این عرصه شده و فرماندهان جبهه اقتصادی را با چالش های جدی مواجه کرده است.

رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین تصریح کرد: یکی از راههای کارآمدی و کاهش هزینه های تولید استفاده از دانش نوین و صنایع های تک است و باید در استفاده از ایده های نوین فعالتر عمل کنیم.

بخشنده یادآورشد: شکل گیری شرکت های دانش بنیان با حضور جوانانی نخبه و مبتکر می تواند به حل مشکلات صنعت کمک کند به شرط آن که این شرکت ها را جدی بگیریم و زمینه ارتباط بیشتر صنعت و دانشگاه را مهیا کنیم.

وی به جایگاه صنعتی استان اشاره کرد و اظهارداشت: علیرغم این که قطب صنعت کشور هستیم اما به دلیل موانع مختلف هنوز نتوانسته ایم نقش بیشتری در اقتصاد و تولید و اشتغال کشور ایفا کنیم که به نظر می رسد در استفاده از ایده های نوین باید جدی تر باشیم.

بخشنده در خصوص عقب ماندن از قافله جهانی در عرصه تولید هم گفت: امروز قدم به عرصه ای گذاشته ایم که زمان بسیار مهم و تعیین کننده است و نمی توانیم بیش از این فرصت را از دست بدهیم بلکه باید به سرعت تحقیقات را جدی بگیریم تا از قطار توسعه یافتگی عقب نمانیم.

صادرکننده برتر کشور افزود: امروز نقطه عطفی برای ما ایجاد شده که ما هم بیاموزیم و از فرصت و زمان و ابزارهای نوین و ایده های جدید برای توسعه صنعت استفاده کنیم.

وی گفت: باید در حوزه استفاده از اپلیکیشن ها و کارآفرینی نوین رویکرد ما تغییر کند و بسرعت عقب ماندگی ها را جبران کنیم و قبل از این که از قطار توسعه یافتگی عقب بیفتیم از روش های نوین در تولید بهره بگیریم.

بخشنده اضافه کرد: متاسفانه سیستم دولتی دچار روزمرگی است و هنوز نتوانسته خود را به روز کند و از فرصت ها بخوبی استفاده نکرده است و به نظر می رسد باید از جلسات متعدد بیهوده ای که به بهانه حل مشکلات تولید در دستگاههای دولتی تشکیل می شود صرفنظر کرده و وارد حوزه کارآفرینی های نوین شویم و وقت خود و تولیدکننده را اینگونه هدر ندهیم. 

وی برگزاری همایش یلدای کارآفرینی را حرکتی ارزشمند در استفاده از رویکردهای نوین دانست و گفت: ما بشدت حامی چنین برنامه هایی هستیم و امیدواریم این برنامه ها بیشتر شود و یاد بگیریم چگونه مدیریت زمان داشته باشیم و از فرصتها بیشتر و بهتر استفاده کنیم.