۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

  • شناسه : 10420
  • ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۰:۱۴
  • ارسال توسط :
واحدهای  تولیدی غیر ضروری تعطیل شده اند تا زنجیره انتقال ویروس قطع شود
واحدهای  تولیدی غیر ضروری تعطیل شده اند تا زنجیره انتقال ویروس قطع شود

واحدهای تولیدی غیر ضروری تعطیل شده اند تا زنجیره انتقال ویروس قطع شود

بر اساس تصمیمات کشوری سیستم بانکی موظف شده تا سه ماه نسبت به پرداخت اقساط مهلت دهد

منوچهر حبیبی ، سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان قزوین در جمع خبرنگاران رسانه‌ها با تشریح اقدامات مهم انجام شده در خصوص مقابله با انتشار ویروس کرونا گفت : در روز اول اسفند ماه ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین چند ساعت قبل از برگزاری انتخابات در حضور استاندار خبر ناگوار ورود ویروس کرونا را اعلام کرد که از سوی وزارت بهداشت ابلاغ شده بود که در آماده باش کامل قرار گیریم.

به گزارش ” وقایع خبری ” و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری ی افزود: به دلیل مسئولیت مهمی که در انتخابات داشتم اعلام کردم یک روز موضوع را مدیریت کنید و من پس از یک روز اقدامات مدیریتی را هماهنگ خواهم کرد و در سوم اسفند جلسه ویژه ای تشکیل شد در حالی که ما تا هشتم اسفند حتی یک مورد بیمار هم در استان نداشتیم.
حبیبی تصریح کرد: به دلیل موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن قزوین در مسیر استان‌های مختلف و با اتفاقاتی که در استان‌های گیلان و البرز رخ داد و در حالی که ۳۰ درصد جمعیت کارگری استان در بخش صنعت غیر بومی هستند بدون شک قزوین می‌توانست آلوده‌ترین استان کشور باشد و با بحران مواجه شویم که خوشبختانه با همکاری و اقدامات صورت گرفته توانستیم موضوع را مدیریت کنیم.
وی بیان کرد: تمام امکانات دستگاه‌های اجرایی بسیج شد و رسانه‌ها پای کار آمدند و به موقع اطلاع رسانی کردند و فضای جامعه به سمتی رفت که با اقدامات همه افراد و نهادهای مسئول و خبرنگاران توانستیم شهروندان را آگاه و همراه کرده و شدت بحران را کم کنیم.
سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان قزوین تصریح کرد: ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که ۷۰ درصد مردم با طرح‌ها و برنامه‌ها همراهی کردند و امیدواریم با تداوم این مشارکت‌ها بتوانیم در کوتاه‌ترین زمان ممکن از شر ویروس کرونا نجات یابیم.
حبیبی با بیان تجهیزات تهیه شده برای مقابله با ویروس کرونا گفت: در کنار بسیج همه امکانات بیمارستانی و درمانی خود برای کمک به بیماران تعداد ۵۰۰ تخت ذخیره برای بیماران کرونایی آماده شده و بخش‌هایی از هشت بیمارستان استان هم برای پذیرش بیماران کرونا آماده شده که در صورت لزوم مورد استفاده قرار می‌گیرد.
وی اظهار داشت: همچنین ۳ نقاهتگاه با ظرفیت ۲۰۰ تخت در شهرهای قزوین، تاکستان و آبیک برای استراحت بیماران بهبود یافته آماده شده که تاکنون فقط ۷ تخت آن برای پذیرش افراد مورد استفاده قرار گرفته است.
حبیبی اظهار داشت: بیمارستان صحرایی در قزوین هم با ظرفیت ۴۵ تخت در محل نمایشگاه‌های بین المللی استان راه اندازی شده که خوشبختانه ضرورتی برای استفاده از آن تاکنون نداشته ایم.
وی گفت: بیمارستان رحیمیان در شهر الوند هم از ۲۰ اسفند ماه تحویل دانشگاه علوم پزشکی قزوین شده و کادر درمانی سپاه استان در آن مستقر شده که این مرکز هم برای بستری بیماران کرونا اختصاص داده شده است.
معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین یادآور شد: تاکنون بیش از یک میلیون نفر معادل ۷۹ درصد جمعیت استان قزوین غربالگری شده اند و مابقی نیز در حال پایش هستند.
وی از کاهش تردد در جاده‌های استان هم خبر داد و اظهار داشت: بر اساس ثبت دوربین‌های تردد شمار میزان رفت و آمد در محورهای مواصلاتی استان قزوین تا ۸۰ درصد کاهش یافته است.
حبیبی اضافه کرد: همچنین میزان مصرف سوخت حدود ۷۱ درصد کاهش یافته و با اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی که از دو روز گذشته آغاز شده شاهد کاهش ۲۸ درصدی بودیم و تردد در این چند روز از یک میلیون دستگاه به ۶۰۰ هزار دستگاه رسیده است.
وی گفت: در تولید نیازمندی‌های بهداشتی استان مقدار یک میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر الکل طبی در دو واحد صنعتی استان تولید شده که ۴۰۰ هزار لیتر آن در استان توزیع شده است.
سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان قزوین تصریح کرد: در استان قزوین ۲۶ واحد تولید شوینده با تغییر خط تولید خود به ژل و مواد ضدعفونی کننده در این شرایط همراه شدند که جای تقدیر دارد.
معاون سیاسی استانداری قزوین افزود: در این واحدها بیش از ۹۰۰ هزار لیتر مواد ضد عفونی کننده و ژل و نیز ۵۰۰ هزار عدد ماسک پزشکی و معمولی در سه واحد تولید شده است.
حبیبی تصریح کرد: در ۲۷ کارگاه تولیدی وابسته به سپاه و بسیج روزانه ۳۰ هزار عدد ماسک تولید می‌شود که اولویت ما تأمین لباس و تجهیزات پزشکی بیمارستانی است.
وی بیان کرد: در استان قزوین تاکنون ۲۳ میلیون عدد دستکش تولید شده که یک میلیون و ۵۰۰ هزار عدد آن در استان توزیع و مابقی به استان‌های دیگر صادر شده است.
حبیبی گفت: با اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی ۲۷ اکیپ با همکاری نیروی انتظامی، جمعیت هلال احمر بهداشت و درمان در مبادی ورودی و خروجی استان مستقر شده اند و کار طب سنجی افراد را انجام می‌دهند تا هیچ فرد آلوده‌ای وارد استان نشود.
معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین اضافه کرد: از روز پنجشنبه طرح تشدید محدودیت‌های سفر در استان هم عملیاتی شده و اقدامات سخت گیرانه را برای کاهش انتشار ویروس انجام می‌دهیم که در این راستا ورودی‌های شهرها کمتر شده و از تردد افراد غیر بومی جلوگیری می‌شود.

وی از تعطیلی اصناف غیر ضروری هم خبر داد و یادآور شد: با تعطیلی بازار سنتی و مجتمع‌های تجاری، کسبه و اصناف غیر ضروری تلاش شده تا از تجمع شهروندان جلوگیری شود و خوشبختانه ۹۵ درصد اصناف غیر ضروری تاکنون تعطیل شده اند.
حبیبی اظهار داشت: همه مراکز جمعیتی استان تعطیل شده و دستگاه‌های ضروری باید خدمت رسانی کنند و دستگاه‌های اجرایی مهم از جمله دانشگاه علوم پزشکی، مراکز درمانی و بهداشتی، جمعیت هلال احمر، نیروی انتظامی، تعزیرات حکومتی با شیفت بندی و ۳۰ درصد نیروهای خود خدمت رسانی کنند.
معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین بیان کرد: ادارات غیر ضروری مانند مالیات، دارایی، دانشگاه‌ها و مدارس باید تعطیل باشند و مدیران و معاونان آنها در سرکار حاضر شوند البته کارمندان این ادارات نمی‌توانند به سفر بروند و باید آماده حضور باشند.
حبیبی افزود: فرمانداران لازم است با همکاری کمیته امداد، بهزیستی، جمعیت هلال احمر نسبت به توزیع بسته‌های حمایتی میان نیازمندان اقدام کنند.
وی گفت: ضمن تشکر از خیرین در همراهی با نیازمندان انتظار داریم این مشارکت برای تأمین اقلام بهداشتی و پزشکی برای مقابله با ویروس کرونا بیشتر شود که در این راستا یکی از صاحبان مجتمع‌های تجاری ۸۰ واحد تجاری برای استقرار ۳۰ تخت را در اختیار ستاد قرار داده تا بیماران نقاهتی در آن بستر شوند و یک خیر هم ۱۵ هزار بسته بهداشتی را تهیه و میان نیازمندان توزیع کرده است.
حبیبی از همکاری اتحادیه‌های صنفی هم تشکر کر و گفت: ۱۱ اتحادیه صنفی به صورت خودجوش نسبت به تعطیلی کسبه زیرمجموعه خود اقدام کردند و واحدهای تولیدی غیر ضروری هم تعطیل شده اند تا زنجیره انتقال ویروس قطع شود.
وی گفت: واحدهای صنفی غیر ضروری تا ۲۰ فروردین ماه تعطیل هستند و پس از این تاریخ وضعیت را بررسی و تصمیم جدید خواهیم گرفت.
معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین در ادامه از تأمین کالاهای اساسی ورد نیاز مردم خبر داد و اظهار داشت: تمامی اقلام اساسی مانند گوشت، برنج، حبوبات، روغن، مواد پروتئینی، نان و مواد غذایی به میزان کافی و تا مصرف ۳ ماه در استان ذخیره شده و هیچ مشکلی در عرضه آنها نداریم.
وی گفت: میوه فروشی‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و سوپرمارکت‌ها به صورت کامل فعال هستند و نیازهای شهروندان را تأمین می‌کنند.
حبیبی اظهار داشت: واحدهای صنفی غیر ضروری که تعطیل نباشند پلمب شده و جریمه نقدی خواهند شد.
وی بیان کرد: کوچ عشایر استان هم در الموت و طارم کنترل و مدیریت شده تا بتوانیم سرعت انتشار ویروس را بشدت کم کنیم و با اقدامات انجام شده و همکاری دهیاران و بخشداران و محدود کردن سفرهای شهروندان به این مناطق خوشبختانه در روستاهای استان کمترین آلودگی را داریم.
حبیبی در خصوص همکاری مدیران بانک‌ها با واحدهای صنعتی و صنوف هم تاکید کرد و گفت: بر اساس تصمیمات کشوری سیستم بانکی موظف شده تا سه ماه نسبت به پرداخت اقساط مهلت دهد و از برگشت زدن چک‌ها خودداری شود و اگر مدیر بانکی این دستورالعمل را اجرا نکند به تخلفات اداری معرفی خواهد شد.
وی از معرفی اصناف و کارگران بیکار شده به اداره تأمین اجتماعی برای استفاده از تسهیلات بیمه بیکاری هم خبر داد.
حبیبی از تلاش ایثارگرانه کادر پزشکی، پرستاری، درمانی و خدماتی بیمارستان‌های استان و نیز همکاری صمیمانه رسانه‌های گروهی هم تقدیر و تشکر کرد.