۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » استانداری ، فرمانداری » قزوین » نیروی انتظامی
  • شناسه : 12542
  • ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۳
  • ارسال توسط :
هیچ کسی حق ندارد به مولفه امنیت بی‌توجهی کند
هیچ کسی حق ندارد به مولفه امنیت بی‌توجهی کند

هیچ کسی حق ندارد به مولفه امنیت بی‌توجهی کند

هر کشوری اگر بخواهد به نقطه اوج یا به توسعه پایدار برسد، امنیت اولین مولفه است.

استاندار قزوین گفت: امنیت مهمترین عنصر برای توسعه است لذا باید به امنیت به عنوان یک عنصر استراتژیک در توسعه پایدار هر کشور و هر منطقه‌ای توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

جلسه راهبردی وضعیت تصادفات پلیس راهور و راه وقرارگاه مشترک مبارزه با سرقت به ریاست استاندار قزوین و اعضای شورای تامین در ستاد انتظامی استان برگزار شد.

“هدایت‌الله جمالی پور” با اشاره به اهمیت و جایگاه امنیت در هر جامعه‌ای اظهار کرد: هر کشوری اگر بخواهد به نقطه اوج یا به توسعه پایدار برسد، امنیت اولین مولفه است لذا قبل از اینکه به سرمایه انسانی، منابع موجود در کشور و ظرفیت‌های طبیعی به عنوان عنصر مهم در توسعه فکر کنید باید به امنیت بپردازید.

وی تصریح کرد: امنیت اصلی‌ترین عنصری است که همه ظرفیت‌های توسعه براساس آن حرکت می‌کند و آن کشور می‌تواند مسیر توسعه را طی کند؛ خیلی از کشورها است که همه چیز دارند اما امنیت ندارند.

این مقام مسئول بیان کرد: امنیت مهمترین عنصر برای توسعه است وقتی امنیت وجود داشته باشد، خلاقیت و سایر عناصر مهم در توسعه رقم می‌خورد لذا ما باید به امنیت به عنوان یک عنصر استراتژیک در توسعه پایدار هر کشور و هر منطقه‌ای توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

جمالی پور اضافه کرد: هیچ کسی حق ندارد به مولفه امنیت بی‌توجهی کند و امنیت محصول همکاری جمعی است و این نیست که نیروی انتظامی صرفا اسلحه و قدرت داشته باشد، امنیت برقرار می‌شود بلکه امنیت در سایه تعاملات، تضارب و هم اندیشی جمعی شکل می‌گیرد.

وی ابراز کرد: اگر بخواهیم به امنیت پایدار برسیم، نقش محوری همه عناصر و دستگاه‌ها و مسئولان بسیار مؤثراست و همه باید کمک کنند؛ نیروی انتظامی محور امنیت داخلی است اما به معنی این نیست که بقیه غفلت کنند و بگویند به من ربطی ندارد و مسئولیت و وظیفه ای ندارم؛ چراکه همه ما از امنیت بهره و سود می‌بریم و برای اینکه این سود مضاعف شود باید همکاری و نقش آفرینی و کمک ما هم مضاعف شود تا این امنیت را تثبیت و ایجاد کرد.

استاندار قزوین با بیان اینکه نقش مردم در امنیت بسیار مهم است، افزود: ما باید مردم را وارد این عرصه کنیم چراکه اساسی‌ترین نقش را خود مردم دارند و اگر همکاری مردم در حوزه امنیت نباشد، هیچ کاری پیش نمی‌رود و همه اقدامات ما خنثی و اثرگذاری آن کم می‌شود.

این مقام مسئول تاکید کرد: این کارهم نیازمند این است که ارتباط منطقی، معقول و عاطفی بین آن نهاد و مردم شکل بگیرد؛ باید انگیزش را برای مردم ایجاد کرد. امروز کشور ما در شرایط ویژه‌ای قرار دارد و دشمن همه ظرفیت‌هایش را بسیج کرده و به دنبال این است که بتواند فاصله جدی بین عناصر مردم و حکومت را رقم بزند.

وی با اشاره به جنگ نرم دشمن، اظهار کرد: امروز دشمن به این نتیجه رسیده که برای اینکه بتواند نقش آفرینی بیشتری در منظقه داشته باشد باید ایران را تجزیه کند؛ به طوری که می‌بینیم خیلی کشورهای منطقه با دشمنان قسم خورده با استراتژیک خودشان نیز معاهده می‌بندند.

استاندار قزوین عنوان کرد: امروز اقتدار جمهوری اسلامی ایران در منطقه، برای دشمنان خوشایند نیست لذا درصدد هستند با تغییر در ذائقه فرهنگی مردم و ایجاد تضاد بین ارزش‌های دینی و فشار اقتصادی بر مردم و حکومت به اهداف پلید خود برسند.

جمالی پور با بیان اینکه در حوزه امنیت نباید چند صدایی وجود داشته باشد، خاطرنشان کرد: در حوادث سال ۹۸ استان ما امن بود و کمترین حواشی را داشت، به خاطر اینکه در شورای تأمین استان یک صدا ایجاد شد و وحدت فرماندهی رقم خورد.

وی تصریح کرد: نیروی انتظامی یک نهاد مهم تامین امنیت داخلی ما است و همه باید کمک کنیم به این نیرو که بتواند در این مسئولیت و وظیفه موفق عمل کند و از همه دستگاه‌ها انتظار دارم در این مسئله جدی ورود پیدا کرده و کمک کنند.

استاندار قزوین با بیان اینکه توفیق درسایه همفکری و استفاده از دیدگاه‌های مشترک است، اظهار داشت: ضمن اینکه تلاش شود با کار فرهنگی و هم افزایی دستگاه ها تصادفات جاده ای کاهش پیدا کند، کمیسیون سرقت نیزحتما باید جدیت تشکیل شود چرا که موضوع سرقت و امینت روانی سرقت در جامعه برای ما از اهمیت خاص برخوردار است و کلیه سازمان ها قدر السهم خود را در پیشگیری از سرقت و حفاظت از اماکن و تاسیسات خود ایفا کنند.