۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده » سینما و تئاتر » فرهنگ و هنر
  • شناسه : 36549
  • ۰۴ تیر ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۹
  • ارسال توسط :
هیچ دلیل و توجیهی برای تملق وجود ندارد
هیچ دلیل و توجیهی برای تملق وجود ندارد

هیچ دلیل و توجیهی برای تملق وجود ندارد

از این همه تملق بالا آوردیم !

🌑 جعفر بخشی بی نیاز – وقایع خبری

🌐 قلم و زبان نباید نامرد باشند. خیانت در قاموس شان نیست.‌ آن چه هست را نیست نکنند و از نیست ؛ هست نسازند.‌ هر چه شفاف و عیان است همان را بُرد کنند و بر مداری بنویسند و بچرخند که عامه بر آن گواهی می دهند. شرف و اصالت فروشی نیست. ان چه در بازار معامله می شود شرف نیست. بی شرفی ست. وگرنه ذات خوب در بوران حوادث روزگار رنگ عوض نمی کند و بر قامت پاگیزه خود آلودگی نمی پوشاند.

🌑 این روزها چرخش قلم ها و زبان ها از آفتاب پرست سبقت گرفته و به دقیقه ای از شرق به غرب تغییر ماهیت می دهد. کوتوله ها را بزرگ می کند و بر هیبت مردان بزرگ انگ می چسباند. تملق و چاپلوسی در بازار مراودات رسانه ای بسیار رایج است و گویی برخی قرار است فقط در این گذر نان بخورند. جبروت رسانه ای و مطبوعاتی را مچاله می کنند و در جیب می گذارند و با گردش اوضاع جهان خود را تطبیق می دهند. هر کجایی که باد بباید برایشان نان دارد. حتی اگر نامشان را و مرام شان را و رسالت شان را از دست بدهند.

🌑 اگر مسئولی یا مدیری کاری کرد کارستان نیاز نیست از او کوه بسازیم و او را چنان بالا ببریم که مزه ی شیرین کارش به تلخی تعویض شود و از این همه چاپلوسی حال بقیه خراب شود. اصل بر حضور تمام مدیران در نظام ؛ خدمت است. بی منت و بی چشمداشت. بابت آن هم حقوق می گیرند و صد البته رایگان کار نمی کنند. پس هیچ دلیل و توجیهی برای تملق وجود ندارد. این که در مراسمی رسمی وزیری ؛ استانداری ؛ مدیر کلی ؛ تا عرش صعود کند و او را با کلمات قلمبه و سلمبه بالا ببرد کار عبث و بیهوده ای ست که خروجی قابل قبولی ندارد. فقط گفتیم بی شک حال بعضی ها را بد می کند.

مجری اختتامیه جشنواره تئاتر ‎صاحبدلان در حضور مسئولان استان و همکارانش در عرصه رسانه ؛ بارش برف زمستان سال گذشته قزوین را ناشی از یُمن قدوم وزیر ارشاد اسلامی در جشنواره ابوذر دانست و غیر مستقیم گفت که هر چه خیر و برکت از آسمان بر سر مردم قزوین نازل شده و باریده فقط مرتبط به حضور وزیر ارشاد بوده است.
یکی بگوید برادر با این درجه از چاپلوسی که در تو دیدیم بالا آوردیم از این همه تملق

**کاش مجری محترم به وزیر می گفت که به خاطر دیرآمدن او چقدر حاضران متحمل سختی شدند و با توجه به شرابط آب و هوایی و سرمای سالن تا مدت ها حاضران در مراسم در صف دکتر و دوا و درمان بودند ….و دریغ از یک عذر خواهی ساده از سوی وزیر و هیات همراه