۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار بین المللی » اخبار ملی
  • شناسه : 26840
  • ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۸
  • ارسال توسط :
هیچ تماسی میان ایران و آمریکا برقرار نیست
هیچ تماسی میان ایران و آمریکا برقرار نیست

هیچ تماسی میان ایران و آمریکا برقرار نیست

آمریکا باید باید خلع سلاح هسته‌ای را بپذیرد.

وقایع خبری / سعید خطیب زاده در نشست خبری در پاسخ به پرسشی درباره ادعای برخی رسانه‌های غربی در خصوص پیشنهاد امریکا به کشورمان برای برگزاری گفتگو‌های دوجانبه در بغداد گفت: میان جمهوری اسلامی ایران و امریکا مدت هاست که گفتگویی نشده است.

وی تصریح کرد: موضع ما در این باره کاملا روشن است؛ امریکا ناقض قطعنامه ۲۲۳۱ و طرفی است که به طور غیرقانونی از برجام خارج شد و همه تلاشش را کرد که برجام را از بین ببرد و تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه‌ای ضد ملت ایران اعمال کرد.

خطیب زاده تاکید کرد: طبعا تا زمانی که این واقعیات و شرایط تغییر نکند تماس میان ایران و امریکا در هیچ قالبی برقرار نمی‌شود.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: اتحادیه اروپا باید از بی عملی خارج شود و خود را به کنشگر فعال تبدیل کند.
سعید خطیب زاده در ادامه نشست خبری هفتگی با خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره بیانیه اخیر تروئیکای اروپا گفت: دولت‌های انگلیس، آلمان و فرانسه پس از خروج آمریکا از برجام، هیچ یک از تعهداتشان را انجام ندادند.

وی افزود: ایران بر اساس باور‌های اصیل اسلامی و البته فتوای رهبر معظم انقلاب، هیچ گاه در پی تولید سلاح‌های کشتار جمعی نبوده و نیست و این موضوع هیچ جایی در دکترین دفاعی ما ندارد.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران فکر می‌کند که همه جهان باید برای خلع سلاح سراسری اجماع و اقدام کنند.
خطیب زاده گفت: آمریکا یگانه کشوری در جهان است که در استفاده از سلاح هسته‌ای چنین جنایت بی شرمانه‌ای را مرتکب شده است و روزی باید خلع سلاح هسته‌ای را بپذیرد.