۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » آسیب های اجتماعی » اخبار استانی
  • شناسه : 4384
  • ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۸:۵۳
  • ارسال توسط :
هیات‌های اندیشه‌ورز درباره آسیب‌های اجتماعی پژوهش کنند
هیات‌های اندیشه‌ورز درباره آسیب‌های اجتماعی پژوهش کنند

هیات‌های اندیشه‌ورز درباره آسیب‌های اجتماعی پژوهش کنند

تشکیل هیات اندیشه ورز در دستگاه‌های اجرایی گام رو به جلو برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی است.

مریم بید خام ، مدیر کل امور اجتماعی استاندار گفت:هیات‌های اندیشه ورز باید در حوزه‌ آسیب‌های اجتماعی پژوهش کرده و با نگاه علمی و محققانه برای رصد و ریشه‌یابی معضلات و ناهنجاری‌ها اقدام کنند.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین در پنجمین نشست هیات اندیشه ورز استان قزوین گفت : رصد آسیب‌های اجتماعی و عوامل شکل‌گیری آنها در سطح کشور موجب می‌شود برنامه ریزان با آگاهی از وضعیت موجود، برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی مناسب‌تری را برای پیشگیری و کنترل آسیب‌ها طراحی کنند. ‌

بیدخام گفت: اگر در خصوص ناهنجاری‌ها و آسیب‌هایی نظیر اعتیاد، فقر، خودکشی، طلاق و… پژوهش کنیم، قطعا به علل و شیوه‌های پیشگیری از آنها دست یافته و برنامه‌ریزی صحیحی برای مقابله با آسیب‌ها انجام خواهد گرفت.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین به دسترسی عادلانه در خصوص خدمات اجتماعی پرداخت و گفت: شناسایی مسائل و مشکلات گروه‌های هدف در جامعه، ارتقای سرمایه اجتماعی، آگاه سازی مردم برای شناخت نیازها و مشکلات و تلاش در راستای رفع آنها از مواردی است که به خدمات عادلانه در سطح جامعه منجر می‌شود.

بیدخام با بیان اینکه تشکیل هیات اندیشه ورز در دستگاه‌های اجرایی و اقدام پژوهشی آنها یک گام رو به جلو برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی است، خاطر نشان کرد: این پژوهش‌ها کمک می‌کند تا برنامه‌های مدون و کارشناسی‌تری در این زمینه در سطح جامعه شکل گیرد.

وی تعیین آسیب‌های دارای اولویت را در استان ضروری عنوان کرد و یادآور شد: همه باید تلاش کنیم تا با اقدامات دقیق و پژوهشی آسیب‌های دارای اولویت‌ را در استان شناسایی و طبقه بندی کرده و برای رفع آنها برنامه ریزی کنیم.