۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » قزوین
  • شناسه : 11566
  • ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵
  • ارسال توسط :
هنوز مدیران موضوع اعتیاد را جدی نگرفته اند
هنوز مدیران موضوع اعتیاد را جدی نگرفته اند

هنوز مدیران موضوع اعتیاد را جدی نگرفته اند

تاکید رئیس کل دادگستری قزوین به نظارت بر رفتار معتادان اصلاح شده و بهبود یافته

جلسه شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان قزوین با حضور رییس کل دادگستری، استاندار قزوین، دادستان مرکز و مدیران استان در استانداری قزوین برگزار گردید.
به گزارش” وقایع خبری ” و به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین،حجت الاسلام والمسلمین قدرتی گفت: متأسفانه بسیاری ازمعتادان مدتی پس از ترک دوباره به شرایط قبلی باز می‌گردند و این موضوع نشان می‌دهد که باید برای حل این مشکل تدبیر کنیم.
مقام ارشد قضایی استان بیان کرد: توجه به اشتغال و مهارت آموزی معتادان متجاهر برای بازگشت به جامعه باید در اولویت قرار گیرد. یکی از مسائل مهم نداشتن شغل برای بازگشت به جامعه است و اگر بتوانیم با مهارت آموزی زمینه اشتغال را برای افرادی که بهبود یافته اند مهیا کنیم بخشی از این مشکل حل می‌شود.
رئیس کل دادگستری استان قزوین بیان کرد: نظارت بر رفتار معتادان اصلاح شده و بهبود یافته بسیار مهم است و اگر مکانی برای کنترل رفتار و اشتغال این افراد باشد از آسیب‌های زیادی جلوگیری می‌شود.
وی با انتقاد از طولانی شدن احداث مرکز نگهداری معتادان متجاهر اظهار داشت: بیش از سه سال است موضوع اجرای ماده ۱۶ مطرح شده اما هنوز در این جلسات از موانع صحبت می‌شود که این امر نشان می‌دهد هنوز عزم جدی برای ایجاد این مرکز نیست.
حجت الاسلام والمسلمین قدرتی اضافه کرد: در شرایطی که ساختمان‌های بلا استفاده زیادی در داخل شهر و خارج از شهر متعلق به بخش دولتی وجود دارد ما برای احداث کمپ ماده ۱۶ مشکل داریم و این روند منطقی نیست و باید همه ادارات ملزم شوند تا وضعیت این مکان‌های بدون استفاده ر اعلام کنند.
وی گفت: به نظر می‌رسد هنوز مدیران موضوع اعتیاد را جدی نگرفته اند و نمی‌دانند اگر ۱۰۰۰ معتاد متجاهر وارد جامعه شود یک تهدید جدی برای همه خانواده‌ها است لذا باید با قاطعیت و سرعت برای احداث کمپ نگهداری معتادان اقدام کرد.