۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

  • شناسه : 10143
  • ۰۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۳
  • ارسال توسط :
هنوز درمان قطعی برای کووید ۱۹ اثبات نشده است
هنوز درمان قطعی برای کووید ۱۹ اثبات نشده است

هنوز درمان قطعی برای کووید ۱۹ اثبات نشده است

در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۲ نفر دیگر جان خود را از دست دادند

بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی از ظهر دیروز تا امروز، هزار و ۷۶۲ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد.

سخنگوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت:  بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی از ظهر دیروز تا امروز، هزار و ۷۶۲ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و تعداد مبتلایان به این بیماری در کشور به ۲۴ هزار و ۸۱۱ نفر رسید.
آقای دکتر کیانوش جهانپور افزود: خوشبختانه تاکنون ۸ هزار و ۹۳۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ بهبود یافته و ترخیص شده اند و این روند روز به روز در حال افزایش است.
وی ادامه داد: در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۲ نفر جان خود را از دست دادند و مجموع درگذشتگان این بیماری در کشور به هزار و ۹۳۴ نفر رسید.
سخنگوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: تا صبح امروز بیش از ۴۱ میلیون نفر در غربالگری کرونا و طرح بسیج ملی مقابله با کرونا مشارکت کرده اند.
آقای دکتر جهانپور افزود: توصیه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ادامه مشارکت مردم در سامانه salamat.gov.ir است.
 وزرا و رؤسا، مسئول تصمیم گیری درباره فعالیت ادارات  سخنگوی وزارت بهداشت گفت: با نظر وزرا و رؤسای هر نهاد و دستگاه تنها یک سوم کارکنان باید به شکل شیفت بندی مشغول کار شوند.

آقای جهانپور گفت: امیدواریم هموطنانمان در سامانه سلامت مشارکت کنند و فرم‌های خود اظهاری را پر کنند تا متناسب با شرایطشان راهنمایی‌های لازم به آن‌ها داده شود.
وی درباره چگونگی فعالیت ادارات افزود: بر اساس بررسی‌ها و تصمیم گیری‌هایی که در ستاد ملی کرونا انجام شد نحوه فعالیت ادارات با نظر وزیر و رؤسای دستگاه‌های اجرایی حداکثر تا یک سوم کارکنان برای تنها امور ضروری و به شکل نوبتی یا کشیک باید باشد از مردم عزیز هم می‌خواهیم تنها برای امور ضروری به بیرون از خانه بیایند.
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره طرح فاصله گذاری اجتماعی هم گفت: جلساتی به ریاست وزیر محترم کشور برگزار و ستادی تشکیل شد و با توجه به الگو‌ها و در نظر گرفتن امکانات درباره این طرح تصمیم گیری می‌شود، همچنین نحوه خروج از شهر‌ها هم بررسی خواهد شد.
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: خبر‌هایی که درباره استفاده از سشوار یا بوخور برای درمان کووید ۱۹ در فضای مجازی منتشر می‌شود مبنای علمی ندارد و هنوز درمان قطعی برای این بیماری در نظر گرفته نشده است.
دکتر کیانوش جهانپور درباره خبر‌های منتشر شده درباره استفاده از سشوار یا بوخور برای پیشگیری و درمان کرونا افزود: درباره این مطالب و دیگر مطالبی که درباره درمان کرونا در فضای مجازی منتشر شده است هیچ گونه مبنای علمی وجود ندارد و استفاده از سشوار توصیه نمی‌شود به دلیل اینکه شاید ضرر هم داشته باشد.
وی ادامه داد: استفاده از بوخور هم توصیه یا نفی نمی‌شود، زیرا خانواده‌ها در زمان سرما خوردگی یا آنفلوآنزا از آن استفاده می‌کنند، اما هنوز برای درمان کووید ۱۹ روش علمی برای درمان در نظر گرفته نشده است و مطالب منتشر شده در فضای مجازی شایعه است.