۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » استان ها » سینما و تئاتر » فرهنگ و هنر » قزوین
  • شناسه : 38713
  • ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۸:۴۵
  • ارسال توسط :
هنر و سینما باید در اختیار آموزه‌های دینی قرار گیرد
هنر و سینما باید در اختیار آموزه‌های دینی قرار گیرد

هنر و سینما باید در اختیار آموزه‌های دینی قرار گیرد

خزاعی: ایران اسلامی از جمله سالم‌ترین کشورها در حوزه تولید محصولات فرهنگی تصویری و فیلم سینمایی است.

رئیس سازمان سینمایی کشور در سفر به استان قزوین ضمن دیدار با نماینده ولی فقیه در این استان، با بیان اینکه سینمای ایران الگوی مناسبی در بین کشورهای جهان است و جهان سینمای ایران را به سینمای اخلاق و مسائل انسانی می‌شناسد، گفت: ایران اسلامی از جمله سالم‌ترین کشورها در حوزه تولید محصولات فرهنگی تصویری و فیلم سینمایی است.

محمد خزاعی در ۲۸ امین سفر استانی خود در راستای برنامه جامع سازمان سینمایی با رویکرد «توسعه عدالت فرهنگی» در سفر به استان قزوین با آیت‌الله عابدینی، نماینده ولی فقیه استان قزوین دیدار و در این جلسه با اشاره به روند رشد و اعتلای سینمای ایران و جایگاه آن در سطح جهانی، اظهار کرد: بدون تردید، سینمای ایران از اعتبار ملی و بین‌المللی برخوردار است و یکی از دستاوردهای مهم جمهوری اسلامی در حوزه فرهنگ به شمار می‌آید.

وی ادامه داد: متأسفانه در مقاطعی به دلیل بحران‌های جهانی مانند کرونا و پیامدهای آن، شاهد رکود و افول این صنعت بوده‌ایم و این بحران و تبعات آن دامن‌گیر سینمای ما هم شده است اما دولت سیزدهم توانست با اتخاذ تدابیر مؤثر امروز از این بحران‌ها و چالش‌های متعدد عبور کند.

این مسئول با بیان اینکه امروز شاهد تحولات کیفی و مضمونی و رشد شاخص‌های سلامت در آثار سینمایی هستیم، افزود: سازمان سینمایی در دولت سیزدهم برای این فضای تحول و تغییر شاخص‌ها با جامعه سینمایی به طور صریح و شفاف وارد گفت‌وگو و تعامل شد و با آگاه‌سازی نسبت به منهیات آئین‌نامه‌ای، اقدام به تقویت جریان سالم‌سازی و تحولات مضمونی سینما ذیل شعار «استانداردسازی» کرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: توجه به مسائل اخلاقی و مؤلفه‌هایی همچون خانواده، سبک زندگی ایرانی اسلامی و راهبردهای محتوایی در حوزه‌های انقلاب و مفاهیم استراتژیک از جمله دغدغه‌های ما در سیاست‌گذاری‌های سینمایی بوده است. دغدغه سازمان سینمایی در واقع، دغدغه همه سینماگرانی است که مسئله خانواده و مسائل اخلاقی دارند و خوشبختانه، قاطبه جامعه سینمایی کشور نسبت به این نگاه، دغدغه و التزام دارند.

رئیس سازمان سینمایی کشور با بیان اینکه سینمای ایران الگوی مناسبی در بین کشورهای جهان است و جهان سینمای ایران را به سینمای اخلاق و مسائل انسانی می‌شناسد، یادآور شد: ایران اسلامی از جمله سالم‌ترین کشورها در حوزه تولید محصولات فرهنگی تصویری و فیلم سینمایی است.

وی گفت: سازمان سینمایی در دولت سیزدهم با توجه به مسئله محوری در فیلم‌ها و آثار سینمایی، مقولاتی چون عدالت محوری، پیشرفت و توسعه، اخلاق، مسئولیت‌های شهروندی و اجتماعی، امید، نگاه دینی و اهتمام نسبت به مضامین اجتماعی، سیاسی، انقلابی، مذهبی، حوزه مقاومت و خانواده را سرلوحه و محور قرار داده و در این زمینه حرکت‌ها و اقدامات شایسته‌ای صورت گرفته است که البته‌ تا دستیابی به شرایط مطلوب و ایده‌آل هنوز فاصله داریم و با رفع برخی مشکلات و کاستی‌ها، سینمای ایران می‌تواند الگوی بسیار مناسبی برای «سینمای اسلامی» باشد.

بنا بر اعلام سازمان سینمایی کشور، خزاعی با بیان اینکه سینمای اسلامی شاخصه‌های متعددی دارد، بیان کرد: در تلاش هستیم که معرف ‌و مروج سینمای ایرانی و اسلامی باشیم و در این راستا، توجه به کادرسازی، تربیت نیروی انسانی‌ و ورود نیروهای جدید متخص و متعهد و دغدغه‌مند نسبت به هویت و منافع و نظام‌جمهوری اسلامی از جمله برنامه‌ها و اقدامات ماست و دولت و وزارت ارشاد در این عرصه کارنامه قابل قبولی ارائه داده‌اند.

رئیس سازمان سینمایی کشور توجه به زیرساخت و عدالت فرهنگی را از دیگر شاخصه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان سینمایی عنوان و اظهار کرد: امیدواریم بنده و همکارانم بر اساس «افق» و «اصولی» که تعریف کرده‌ایم نسبت به مردم، جامعه و خانواده سینما متعهد باشیم.

در ادامه این دیدار، آیت الله عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان قزوین و امام جمعه قزوین اظهار کرد: قیامی در حال شکل‌گیری است تا براساس آن همه عرصه‌های هنر و سینما به همراه امکانات کشوری در اختیار آموزه‌های دینی قرار گیرد. سوره‌های قرآنی ظرفیت زیادی برای پرداختن در عرصه هنر، به ویژه هنر سینما دارند که این ظرفیت در کشورهای اروپایی و آمریکایی نیست.

امام جمعه قزوین با اشاره به اینکه شاید بتوان گفت همه کشورهای اسلامی نیز از این مسأله برخوردار نیستند، بیان کرد: همانگونه که در قرآن کریم در نظارت بر غذا تأکید شده، ما نیز بایستی برای خوراک روح و ذهن خود نظارت‌هایی داشته باشیم و همین مسأله رسالت انجام وظیفه را برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سنگین‌تر می‌کند.

خبرنگار :زهرا عبداللهی