۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی » تهران
  • شناسه : 431
  • ۰۷ تیر ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۷
  • ارسال توسط :
  • منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
همگان مدرسه اهل بیت را با نام امام صادق “ع” می شناسند
همگان مدرسه اهل بیت را با نام امام صادق “ع” می شناسند

همگان مدرسه اهل بیت را با نام امام صادق “ع” می شناسند

امام جمعه موقت تهران گفت: همگان مدرسه اهل بیت را با نام امام صادق می شناسند، ایشان مظهر عدالت آفاقی بودند. به گزارش خبرنگار حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسن ابوترابی‌فرد امام جمعه موقت تهران در پیش‌خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران ضمن عرض تسلیت سالروز شهادت امام صادق (ع) گفت: همگان مدرسه اهل بیت را با […]

امام جمعه موقت تهران گفت: همگان مدرسه اهل بیت را با نام امام صادق می شناسند، ایشان مظهر عدالت آفاقی بودند.

به گزارش خبرنگار حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسن ابوترابی‌فرد امام جمعه موقت تهران در پیش‌خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران ضمن عرض تسلیت سالروز شهادت امام صادق (ع) گفت: همگان مدرسه اهل بیت را با نام امام صادق می شناسند، ایشان مظهر عدالت آفاقی بودند.

وی ادامه داد: در این مدرسه بیش از ۴ هزار شاگرد زانو زدند و علم آموختند. یکی از شاگردان ممتاز حضرت امام صادق(ع) می گوید در مسجد کوفه محضر ۹۰۰ استاد رسیدم که از امام  نقل حدیث و دانش و علم می‌کردند.

وی افزود: در مدرسه علمی امام صادق(ع) شخصیت های بسیار عالمی مانند جابر ابن حیان تربیت شدند که از او با نام پدر شیمی یاد می‌شود. ما مفتخریم که در مدرسه این شخصیت برجسته عالم یعنی امام صادق(ع) زانو زده‌ایم. رئیس مذهب مالکی از مذاهب برادران اهل سنت در خصوص امام صادق(ع) می‌گوید «مانند امام صادق(ع) را چشمی ندیده، گوشی نشنیده و بر قلب هیچ انسانی شخصیت و منزلت والای او خطور نکرده است.»

حجت الاسلام ابوترابی فرد ادامه داد: این بزرگ عالم اسلام در خصوص یکی از اصول محوری شریعت می فرمایند «اسلام بر ۵ اصل نماز، زکات، حج، روزه و ولایت رسول الله(ص)، علی ابن ابوطالب(ع) و پیشوایان معصوم استوار است.» وقتی از ایشان سوال می شود که از این ۵ اصل کدام یک مهم تر است، ایشان می فرمایند «ولایت از همه بالاتر است زیر اگر ولایت بود آن ۴ اصل دیگر وجود خواهد داشت».

خطیب جمعه تهران گفت: نقشه راه دوران غیبت را امام صادق(ع) با این گفتار خود ترسیم می کنند تا به سلاطین ظلم مراجعه نکنیم و در مقابل نظام کفر و ظاغوت و استکبار مانند آمریکا ایستادگی کنیم. ایشان فرمودند مبادا به طاغوت و سلاطین ظلم مراجعه کنید چرا که مراجعه آنها تایید آنهاست باید در برابر نظام کفر بایستید و این برای همه طواغیت تاریخ بشریت یعنی آمریکا و مزدوران و ایادی آنهاست. در زمان غیبت ولایت و زعامت جامعه اسلامی در دست ولایت فقیه است. در سایه رهبری جامعه پردازی و تمدن سازی معنا پیدا می‌کند. این دستان قدرتمند برآمده از آستین امت اسلامی در غزه، فلسطین، سوریه، لبنان و سرتاسر جهان اسلام، دستاورد رهبری و زعامت فقیه عادل، صالح، مدیر، مدبر و شجاع است.

ابوترابی با بیان اینکه این توصیه به تقوا در نماز جمعه، شناخت امام و تبعیت از امام است، افزود: توصیه به تقوا توصیه به شناخت صالحان و گام برداشتن در مسیر آنان است. توصیه به تقوا شناخت راه شهدای عالی‌قدر ۷ تیرماه و شهید بزرگوار دکتر بهشتی و ۷۲تن از یاران فداکار و وفادار امام بزرگوار است. توصیه به تقوا یعنی شناخت راه ۱۵۰ شهید مدرسه امام صادق(ع) که روز گذشته بر بازوی مردم تهران تشییع شدند و این توصیه قبل از آنکه متوجه توده‌های مردم باشد متوجه مسئولان است.

خطیب نماز جمعه تهران خاطرنشان کرد: مسئولان باید در این مسیر پیشرو باشند و این مسیر عزت و اقتدار است. قوه قضائیه با شناخت این منطق، از قسط و عدالت و حقوق عامه حفاظت کنند و با برخورد قاطع با مفسد در درون نهاد قوه و در بیرون، راه را برای تداوم راه شهدا هموار می‌کند.

وی تاکید کرد: انقلاب در گام نخست به دلیل مبانی حیات بخش اسلام،‌ امت سالم و رهبری مبتنی بر مبانی حیات بخش اسلام، امت صالح و امامت و رهبری در قله اقتدار ایستاد و در گام دوم انقلاب نیز ادامه خواهد داشت. دستان قدرتمند برآمده از آستین اسلام در غزه و فلسطین و عراق و یمن و لبنان و سراسر عالم اسلام دستاورد زعامت و رهبری فقیه عادل، صالح، شجاع، مدیر و مدبر است.

خطیب جمعه تهران با بیان اینکه توصیه به تقوا قبل از اینکه متوجه آحاد مردم باشد، متوجه مسئولین و امثال ما است، گفت: باید در این راه پیشرو و پیشگام باشیم، چرا که این مسیر پیشرفت است. قوه قضائیه با حراست از قسط و عدالت، حقوق عامه، برخورد قاطع با مفسدین در درون نهاد قوه و بیرون، راه را برای تداوم راه شهدا هموار می کند.

وی تاکید کرد: حراست از شخصیت و هویت این نهاد، قضات شجاع و مومن در سایه برخورد با عناصر نامطلوب است.

حجت الاسلام ابوترابی فرد گفت: در روزهایی که دولتمردان آمریکا قوانین، مقررات و معاهدات بین المللی را زیر پا گذاشته اند و در مقام بی اعتبار کردن ساز و کارهای شناخته شده بین المللی برای صلح و امنیت بر می‌دارند و تحریم‌های وقیحانه دولت آمریکا دستگاه حاکمه این کشور را رد وضعیت یک یاغی ماجراجوی بین المللی قرار داده است، دقیقا در این روزها، شاهد حلقه های به هم پیوسته از پیروزی‌های الهام بخش امت اسلام و جبهه مقاومت هستیم.

وی ادامه داد: اولین آن مواضع روشن، قاطع، حکیمانه و مقتدرانه رهبر معظم انقلاب در رابطه با پیام رئیس جمهور آمریکا بود. دومین موضوع، وحدت و انسجام تحسین برانگیز تمامی گروه ها و احزاب سیاسی فلسطینی و دولت ها و ملت های انقلابی جهان اسلام در برابر خیال پردازی رئیس جمهور آمریکا و توطئه محکوم به شکست نشست منامه بود. سومین موضوع رهگیری و انهدام پیشرفته ترین، پیچیده ترین و رادار گریزترین پرنده جاسوسی ارتش آمریکا توسط شبکه پدافند هوایی و آتش موشک هوافضای سبزپوشان متعهد، متخصص و شجاع بود.

خطیب جمعه تهران با اشاره به رويدادهای افتخار آميز ايران و فروپاشی دشمن، گفت: اين رويدادها، حكايت از راهبرد قطعی جمهوری اسلامی ايران بر مقاومت و فروپاشی اراده دشمن است، اين اراده پولادين امروز را تمام سياستمداران، نيروهای انقلابی وفادار به جبهه مقاومت و دست نشاندگان دولت آمريكا يافته اند و احساس كردند.

ابوترابی‌فرد افزود: نفوذ منطقه ای، قدرت مسلح نظام اسلامی، جبهه مقاومت و شکست سیاست‌های آمریکا در منطقه را چهره‌های هوشمند با تمام وجود دریافته اند.

وى با اشاره به سرنگونی پهپاد جاسوسی آمریکا بدست سامانه سوم خرداد یادآور شد: استراتژیک دفاعی و قدرتمند جمهوری اسلامی ایران همراه با اقتدار شامل ٢ پیام بوده است، یکی از آن خط ارتباطی مستحکم و پیوند استوار دانشگاه و دانش آموختگان رشته فنی مهندسی کشور با وزارت دفاع و نیرو‌های مسلح ایران است، این اقتدار دستاورد پیوند نظام با دانشگاه و دانش آموختگان است که باید در همه حوزه‌ها تجلی پیدا کند.

خطیب جمعه تهران ادامه داد: دومین پیام این اقدام شجاعانه، حکایت از این دارد که سرانگشت قدرتمند ایرانیان در انتظار هرگونه تعرضی به آسمان، زمین و دریا روی ماشه آماده شلیک است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.