۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » خراسان جنوبی
  • شناسه : 33494
  • ۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۴
  • ارسال توسط :
همه دستگاه‌ها موظف و مامور به ایجاد اشتغال هستند
همه دستگاه‌ها موظف و مامور به ایجاد اشتغال هستند

همه دستگاه‌ها موظف و مامور به ایجاد اشتغال هستند

تخلف و فساد کم هم باید زیاد تلقی شود و اعلام آن بدون اقدام مشکلی را حل نمی‌کند.

رئیسی در شورای توسعه و برنامه ریزی خراسان جنوبی گفت: همه باید کمک کنند و طرحی نو در اندازند و خواسته من از این شورا این است که بازنگاهی در فرایند‌ها کنند تا تحول ایجاد شود.
وی با تاکید بر اینکه استفاده از نیرو‌های بومی را در دستور کار قرار دهید افزود: نیرو‌های کارآمد تحصیلکرده و بومی اولویت دارند و باید نظارت مستمر بر کارکنان زیرمجموعه وجود داشته باشد و نباید فسادی رخ دهد.

همه دستگاه‌ها موظف و مامور به ایجاد اشتغال هستند

وی با اشاره به اینکه نظام اداری ما باید نظام کارآمد باشد گفت: اگر در شمال کشور کسی در زمین‌های کشاورزی ویلا سازی کرد جلوی این کار باید گرفته شود و این غلط است، اما در استان خشکی مانند خراسان جنوبی اگر کسی جایی را آباد کرد باید او را تحسین کرد.
آقای رئیسی با بیان اینکه تخلف و فساد کم هم باید زیاد تلقی شود و اعلام آن بدون اقدام مشکلی را حل نمی‌کند.
رئیس جمهور در ادامه سخنان خود گفت: نسبت مسئله اشتغال که یکی از نگرانی‌های این استان است همه ما و همه دستگاه‌ها مامور هستیم و در مدت کوتاهی در آینده نباید بیکاری در استان داشته باشیم و باید اینگونه کار کنیم.
آقای رئیسی افزود: در این استان معادن بسیاری داریم که سرمایه است به ویژه در نهبندان که باید فعال شود و اقتصاد معدن را از وزیر خواسته ام با سرعت در این استان دنبال شود.
وی با تاکید بر اینکه باید معادن در استان هم برای تولید هم برای اشتغال فعال شود گفت: این سرمایه عظیمی است که زیر خاک این استان وجود دارد و از استاندار خواستم شورای معادن را به جد پیگیری کند.
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی افزود: در بحث مسکن هم در خراسان جنوبی در ۲۹ شهر زمینه واگذاری زمین ویلایی داریم و فقط در دو شهر این امکان نیست و ما صاحب خانه شدن را شدنی و نزدیک می‌دانیم.
رئیس جمهور افزود: مسئله بعدی طرح‌های نیمه تمام است که در همه استان‌ها از این طرح‌ها داریم و باید مدیران و استاندار اولویت سنجی کنند تا زودتر تعیین تکلیف شود.
وی گفت: برای انجام کار‌ها باید مردم را به مشارکت بطلبیم و بخش خصوصی و خیران مشارکت کنند.
وی گفت: ایجاد بازار فروش برای صنایع دستی بانوان و ایجاد ورزشگاه‌ها و محیط‌های ورزشی در جا‌هایی که این مکان‌ها را ندارند برای بانوان مورد تاکید من است.
آقای رئیسی از معاون اجرایی خود خواست سهمیه نهاده‌های دامی را برای خراسان جنوبی دنبال کند.
رئیس جمهور خطاب به مسئولان استان گفت: اجرای همه مصوبات در گرو همت شماست و اعتبارات از تهران تخصیص خواهد یافت.
آقای رئیسی با تاکید بر حسن انجام کار به موقع گفت: این اقدام باید جلوی چشم مردم باشد و پس از اتمام این جلسه کار آغاز گردد که این، مردم را دلگرم می‌کند و امید می‌دهد.
وی گفت: اتمام مصوبات سفر قبلی که ۵۰ درصد اعتبارات آن تخصیص یافته و مصوبات این سفر باید کارش انجام شود تا مردم امیدوار‌تر باشند و مردم بدانند مسئولان این مشکل را می‌شناسند و اراده آن‌ها بر حل مسائل و مشکلات مردم است؛ در این راستا باید از نیرو‌های انقلابی برای انجام کار‌ها استفاده شود.
آقای رئیسی گفت: کار‌ها در زمان خود انجام شود و گرهی از مشکلات مردم را باز کند.
رئیس جمهور با تشکر از مردم صمیمی، با بصیرت و زمان شناس خراسان جنوبی که چهره‌ای از حضور را در بیرجند و نهبندان به نمایش گذاشتند و جلوه گر پایبندی به انقلاب، ارزش ها، ولایت و شهدا بودند گفت: این حضور مسئولیت آور است.
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی گفت: انتظار مردم از دولتمردان و مسئولان کاری جهادی، حرکتی ماندگار برای رفع مشکلاتی که در زندگی مردم است.
وی گفت: سرمایه خراسان جنوبی فرهنگ، علم و دانش مردم است و اگر مسئله خانواده در این استان اصالت دارد اگر کاهش جرم و جنایت و سلامت اجتماعی وضعیت مطلوبی دارد و متفاوت از سایر استان‌ها است ریشه در فرهنگ مردم دارد.
رئیس جمهور گفت: در مسئله اخیر استان خراسان جنوبی زمان شناسانه و مسئولانه عمل کرد.

آقای رئیسی گفت: این ریشه فرهنگی و دینی به عنوان سرمایه عظیم باید حفظ شود این سرمایه امروز مورد هجوم دشمن است.
وی افزود: وظیفه نظام اداری این است که متناسب با همین روحیه انقلابی و و تحول خواه مردم باشد که اگر نباشد نظام اداری عقب است.
رئیس جمهور گفت: بعضی از کندی‌های نظام اداری و پیچیدگی‌های آن مردم را خسته می‌کند که باید حل شود و در این راستا باید از نیرو‌های تحول خواه و انقلابی استفاده کنید.