۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده » فعالیتهای دینی » قزوین
  • شناسه : 11290
  • ۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۲
  • ارسال توسط :
همه باید تلاش کنیم رسیدگی  به امور نیازمندان به فراموشی سپرده نشود
همه باید تلاش کنیم رسیدگی  به امور نیازمندان به فراموشی سپرده نشود

همه باید تلاش کنیم رسیدگی به امور نیازمندان به فراموشی سپرده نشود

مشارکت در طرح مواسات و همدلی وظیفه ذاتی اوقاف بر اساس نیات واقفان است

وقایع خبری :حجت الاسلام مصطفی مجیدی در جلسه هم اندیشی و اطلاع رسانی رزمایش ضیافت همدلی و دست‌های مهربانی اوقاف که روز دوشنبه در محل اداره اوقاف قزوین برگزار شد اظهار داشت: وقف تعطیل ناپذیر است و همواره با پشتوانه مردمی در جهت رفع نیازهای جامعه نقش افرین بوده است.

وی بیان کرد: شاید خانه نشینی و عزلت گزینی در این روزها موجب انس بیشتر با پروردگار شود و دعا می‌کنیم که از شر این ویروس نجات پیدا کنیم.

مجیدی تصریح کرد: امروز کمک به هم نوع و فراموش نکردن انسانیت و نوع دوستی شاید بیش از هر زمان دیگری احساس شود لذا همه باید تلاش کنیم رسیدگی به امور نیازمندان به فراموشی سپرده نشود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین بیان کرد: کمک به مستمندان رسالت ما در این نهاد است و در این راستا ۲۷۰۰ بسته تحصیلی به ارزش هر بسته ۱۳۰ هزار تومان و ۱۸۰ بسته کمک جهیزیه به ارزش هر جهیزیه ۱۲ میلیون تومان میان نیازمندان توزیع شده است.

مجیدی گفت: در اجرای طرح مهر تندرستی و کمک به بیماران بی بضاعت نسبت به آزاد سازی زندانیان ۴۱ زندانی جرایم غیر عمد با کمک موقوفات آزاد شدند.

وی اظهار داشت: مشارکت در طرح مواسات و همدلی وظیفه ذاتی اوقاف بر اساس نیات واقفان است و دستگیری بی منت و کریمانه از محرومان از رویکردهای اوقاف تلقی می‌شود.

مدیر کل اوقاف استان قزوین گفت: در اجرای طرح دست‌های مهربانی که از اسفند آغاز شده و ادامه دارد ۶۳۵ میلیون تومان کمک شد و در راستای حمایت از بیماران و آسیب دیدگان ناشی از کرونا ۷۸۷ میلیون تومان برای خرید ماسک و گان و مواد غذایی اختصاص داده شد.

وی اظهار داشت: آنچه در توان موقوفات داشتیم هزینه شده اما پس از فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر برگزاری رزمایش مومنانه علیرغم این که ما همه توان و اعتبارات را هزینه کردیم اما با افتخار و بسیج امکانات وارد کار شده ایم و طرح ضیافت همدلی و دست‌های مهربانی را اجرا می‌کنیم و دنبال کار اثر گذار هستیم.

مجیدی اضافه کرد: ۳۱۰۰ بسته حمایتی آماده شده که در ماه رمضان میان آُسیب دیدگان ناشی از کرونا توزیع خواهد شد که ۹۰۰ میلیون تومان برای آن هزینه شده است.

وی گفت: همچنین حدود یک میلیارد تومان با کمک موقوفات استان تهیه شده و میان محرومان توزیع خواهد شد که این کار در راستای کمک مومنانه و مواسات به دست نیازمندان خواهد رسید.

مجیدی اضافه کرد در بخش فرهنگی پیگیر جز خوانی قرآن در بقاع متبرکه هستیم ولی چون فعلاً مجالس تا نیمه اردیبهشت تعطیل است این طرح در فضای مجازی اجرا می‌شود.

وی گفت: البته در کشور پروتکل بازگشایی اماکن مقدسه در حال تهیه است که با رعایت نکات بهداشتی امیدواریم بتوان از نیمه دوم اردیبهشت برخی اماکن را با شرایط محدود و خاص و بدون مجالس عمومی بازگشایی کرد.

وی در ادامه افزود جز خوانی قرآن در امامزاده حسین (ع) و سه بقعه متبرکه دیگر و اجرای طرح نسیم کرامت با حضور ۳۱۳ گروه و اجرای برنامه فرهنگی از دیگر کارهای در دست اقدام در ماه مبارک رمضان است.

وی در خصوص مسابقات قرآنی هم گفت: ثبت نام مسابقات قرآن کریم که همیشه در فروردین ماه انجام می‌شد فعلاً تعطیل شده و به دلیل مشکلات ناشی از ویروس کرونا ثبت نام چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از ششم اردیبهشت آغاز می‌شود.

مجیدی بیان کرد: مهلت ثبت نام در این مسابقات تا ۱۶ خرداد ماه امسال است و برگزاری آن به صورت شهرستانی و منطقه‌ای خواهد بود.

مجیدی تصریح کرد: تا ۱۶ خرداد ماه ثبت نام انجام می‌شود حفظ ۵ و ۱۰ و ۲۰ جز، نیز کل قرآن، قرائت ترتیل، تحقیق، قرائت تحقیق، اذان، دعاخوانی، هم سرایی و هم خوانی قرآن کریم و تفسیر عمومی برگزار خواهد شد.

وی گفت: مسابقات قرآنی در بخش خواهران در هشت رشته و برای برادران در ۱۰ رشته پیش بینی شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین اظهار داشت: برگزاری محافل انس با قرآن کریم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مشارکت دانشگاه علوم پزشکی در سطح بیمارستانها و مراکز درمانی در ایام ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد.