۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

  • شناسه : 15448
  • ۲۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۱
  • ارسال توسط :
هفته ملی سلامت بانوان، فرصتی برای کاهش آسیبهای روحی- روانی در زنان است
هفته ملی سلامت بانوان، فرصتی برای کاهش آسیبهای روحی- روانی در زنان است

هفته ملی سلامت بانوان، فرصتی برای کاهش آسیبهای روحی- روانی در زنان است

در تدوین برنامه ها باید به مناطق روستایی و مناطق حاشیه¬ای و کم برخوردار توجه ویژه و شایانی نمود .

وقایع خبری- “صدیقه ربیعی”  با اشاره به پیش رو داشتن هفته ملی سلامت بانوان در آخرین هفته مهر ماه گفت: این هفته در سال جاری در شرایطی برگزار می شود که با همه گیری و شیوع بیماری کووید ۱۹ روبرو هستیم.
 این مسئول گفت: علاوه بر تهدید سلامت و حیات مردان و زنان جامعه، بر اساس آمارهای رسمی با تاثیرات این بیماری بر سلامت روانی و اجتماعی زنان در طولانی مدت مواجه می باشیم که این موضوع با توجه به نقش محوری و جایگاه زنان در خانواده به عنوان همسر و مادر در بلند مدت آسیب¬های جدی را بر خانواده و جامعه وارد خواهد نمود.
مدیرکل امور زنان و خانواده افزود : این هفته فرصت بسیار مغتنمی است که به سلامت زنان در ابعاد مختلف توجه نمائیم و علاوه بر سلامت جسم به سلامت روحی- روانی آنان توجه ویژه داشته باشیم.
وی افزود : در تدوین برنامه ها باید به مناطق روستایی و مناطق حاشیه ای و کم برخوردار توجه ویژه و شایانی نمود . زنان ساکن در این مناطق به دلیل عدم دسترسی به امکانات مشاوره ای و نبود زیرساخت های مناسب با مشکلات بیشتری روبرو هستند.
در ادامه ربیعی به محورها ومولفه های شاخص های خانواده به استناد تصویبنامه هیئت وزیران اشاره نمود و ادامه داد:  این شاخص ها در قالب  ۱۰ محور با ۴۵ مؤلفه برای تمامی وزارتخانه ها ابلاغ شده است، یکی از محورهای مهم و اساسی در این تصویبنامه بحث سلامت است که مؤلفه های آن شامل  سلامت جسمی- امید به زندگی- سلامت روانی- اوقات فراغت- نشاط و ورزش- بهداشت باروری- تغذیه و تندرستی و در نهایت بهره مندی از خدمات سلامت (خدمات بهداشتی و درمانی) می باشد.
ربیعی هم چنین بیان داشت: که کلیه دستگاههای اجرایی براساس این تصویبنامه موظف گردیده اند اعتبارات اجرایی لازم را برای تحقق محورها و مولفه ها در بودجه سنواتی خود پیش بینی نمایند .
مدیرکل امور زنان و خانواده در خاتمه بیان داشت: برای گذر از این دوره سخت زندگی نیازمند حمایت وآگاهی همه جانبه در خانواده و جامعه هستیم. با توجه به شرایط استان انتظار می رود براساس فضای حاکم بر جامعه، برنامه های هفته ملی سلامت بانوان ایرانی به بهترین نحو برنامه ریزی و برگزار شود که هم سلامت جسم و هم سلامت روحی – روانی مدنظر قرار گیرد.