۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » قزوین
  • شناسه : 11886
  • ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۳
  • ارسال توسط :
هشدار مدیریت بحران درباره سرریز شدن سد طالقان
هشدار مدیریت بحران درباره سرریز شدن سد طالقان

هشدار مدیریت بحران درباره سرریز شدن سد طالقان

در پی بارندگی‌های اخیر، مناطق کوهستانی مستعد رانش زمین هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین ، از احتمال سرریزشدن سد طالقان و رانش زمین و جاری شدن سیل در برخی از روستا‌های حاشیه شاهرود خبر داد.

مهدیخانی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری گفت: به دنبال انباشت آب در سد طالقان و پر شدن ظرفیت گنجایش این سد، آب آن به احتمال زیاد در  روز‌های آینده سرریز می‌شود و شاهد ورود آب در رودخانه شاهرود خواهیم بود.

هشدار مدیریت بحران درباره سرریز سد طالقان و رانش زمین در منطقه الموت

مدیرکل مدیریت بحران استانداری افزود: با اعلام آماده باش به ساکنان روستا‌های پایین دست سد طالقان از صاحبان تأسیسات، کارگاه‌های شن و ماسه و مراکز پرورش ماهی مستقر در حاشیه شاهرود خواسته شده تا تجهیزات خود را از مسیر رودخانه و سیل جمع آوری کنند.
مهدی خانی افزود : در پی بارندگی‌های اخیر، مناطق کوهستانی بویژه نواحی الموت شرقی و غربی و طارم سفلی مستعد رانش زمین هستند.
وی ضمن اعلام هشدار ، تاکید کرد مردم منطقه لازم است از هرگونه تردد و یا استقرار در مسیر رودخانه‌ها حتی رودخانه‌های فاقد آب، کانال و حاشیه دریاچه‌ها به ویژه در مواقع بارندگی به طور جدی خود داری کنند.
مهدی خانی یادآور شد: ساکنان مناطق در معرض خطر باید موارد احتیاطی را رعایت کنند و در صورت مشاهده هرگونه رخداد از قبیل تغییر شکل شیب‌های خاکی و سنگی و ریزش کوه، موارد را سریعاً به مسئولان اطلاع دهند.