۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » بهداشت و درمان » نظام سلامت
  • شناسه : 17252
  • ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۹
  • ارسال توسط :
هشدار: سطوح را با احتیاط لمس کنید!
هشدار: سطوح را با احتیاط لمس کنید!

هشدار: سطوح را با احتیاط لمس کنید!

لمس ماسک با دست می‌تواند مضر باشد.

از ابتدای همه گیری کرونا، این بحث وجود داشت که ویروس کرونا برای مدت زمان طولانی در سطوح زندگی می‌کند.اگرچه توجه بسیاری از افراد این روز‌ها روی ماسک زدن متمرکز است، اما جالب است بدانید که افزون بر ماسک زدن، ضدعفونی کردن دست‌ها و اشیاء دم دست نیز می‌تواند در کنترل ابتلا موثر باشد.

دستگیره درب
از آنجا که هر سطحی که با افراد مختلف در تماس باشد قطعاً خطر انتقال هر بیماری از جمله کرونا را بسیار افزایش می‌دهد، بنابرین باید مراقب لمس سطوح باشید، به ویژه دستگیره درب‌ها که معمولا بسیار آلوده هستند؛ بنابراین پیش از خروج یا پس از ورود به یک مکان عمومی حتماً دستان خود را تمیز کنید.

ماسک
اگرچه ماسک‌ها در به حداقل رساندن انتقال کرونا بسیار مفید هستند، اما لمس ماسک با دست می‌تواند مضر باشد. اگر ماسک را لمس کنید، روغن‌ها و بقایای موجود در دست شما می‌توانند به ماسک آسیب برسانند و اثر ماسک را کاهش دهند. همچنین احتمال زنده ماندن ذرات ویروسی روی سطح ماسک وجود دارد. اگر این ذرات را لمس کنید، آن‌ها می‌توانند به دستان شما و سپس احتمالاً به بینی یا چشم شما منتقل شوند. به همین دلیل توصیه می‌شود که ماسک خود را بزنید و فقط در مواقعی که می‌توانید دست خود را بشویید، آن را بردارید.

دستمال‌های دور انداخته شده
در فصل سرماخوردگی و آنفولانزا، استفاده از دستمال رایج است و اکنون در دوران کرونا این موضوع بسیار رایج‌تر هم شده است؛ بنابراینهشدار: سطوح را با احتیاط لمس کنید!، حتی اگر حدس می‌زنید این دستمال‌ها متعلق به اعضای خانواده شما هستند.

سخن آخر
در مورد خودتان، در وهله اول همه تلاش خود را بکنید تا از ابتلا به کرونا جلوگیری کنید: ماسک صورت بزنید، اگر فکر می‌کنید ویروس کرونا دارید، آزمایش کنید، از حضور در ازدحام جمعیت خودداری کنید، کار‌های اجتماعی را از راه دور انجام دهید، دستان خود را به طور مرتب بشویید، سطوحی را که اغلب لمس می‌کنید ضد عفونی کنید و به اطرافیان خود نیز توصیه کنید که این موارد را رعایت کنند.