۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی » بهداشت و درمان » درمان
  • شناسه : 20179
  • ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۲
  • ارسال توسط :
هشدار رئیس جمهور درباره ورود به موج چهارم کرونا
هشدار رئیس جمهور درباره ورود به موج چهارم کرونا

هشدار رئیس جمهور درباره ورود به موج چهارم کرونا

حتی اگر واکسیناسیون هم انجام شود و همه تجهیزات آماده باشد، هنوز تا یکسال دیگر باید مراقبت کنیم .

رئیس جمهور با هشدار درباره الزام رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی گفت: همگی باید با جدیت مراقبت کنیم تا وارد موج چهارم شیوع بیماری کرونا نشویم.

حسن روحانی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به اینکه ناتوانی علم و دانش و تجربه و دانش بشری در برابر ویروس کرونا ادامه دارد، افزود: حالا اینکه کی علم موفق شود این ویروس را به زانو دربیاورد؟ برای ما کاملا روشن نیست؛ تجربه تاریخ بشر نشان داده است که نهایتا بشر پیروز می‌شود.
رئیس جمهور گفت: یک واقعیت هم برای همه روشن شد که دانش بشر هرچند هم پیشرفت کند در برابر علمی که باید حاصل شود باز هم مقدار اندکی است که نمی‌شود گفت، به همه علوم دست یافته ایم؛ پس چاره همچنان مراعات تمام دستورالعمل‌های بهداشتی است.
روحانی با تاکید بر اینکه همه آن‌هایی که یکسال پیش گفته شده بود باید تکرار شود، اظهارداشت: زدن ماسک، رعایت فاصله و شستن دست‌ها و کاهش تجمعات همگی راه اصلی برای مقابله با کرونا است.

رئیس جمهور گفت: کار دیگری که باید انجام داد واکسیناسیون است؛ ما این کار را شروع کردیم و ادامه می‌دهیم و این مساله کمک می‌کند که جامعه را ایمن سازی و زنجیره کرونا را قطع کنیم. در جلسه امروز هم تاکید شد که مراقبت نسبت به ورودی‌ها از خارج به داخل مخصوصا از کشور‌هایی که با ویروس‌های جدید آلوده هستند، افزایش پیدا کند.
روحانی تصریح کرد: این مقررات باید به طور کامل اجرا شود؛ صدا و سیما، روزنامه ها، هواپیمایی باید اعلام و تکرار کند که هر کس وارد کشور می‌شود باید مقرراتی که اینجا وجود دارد را به طور کامل مراعات کنند؛ این موردی نیست که قابل گذشت باشد چراکه جان میلیون‌ها انسان‌ها در میان است.
رئیس جمهور با بیان اینکه شناسایی زودهنگام مخصوصا درباره ویروس جهش یافته ضرورت دارد، تاکید کرد: فردی که وارد یک استان و یا شهرستان می‌شود مسئولین باید همه مراقبت کنند و اگر کسی آلوده شده است مساله قرنطینه و مقرراتی که وجود دارد را اعمال کند.
روحانی ادامه داد: همه باید دست به دست هم بدهیم تا از خیز چهارم کرونا جلوگیری بکنیم؛ ما نزدیک عید نوروز هستیم و این مساله اهمیت دارد و اگر می‌خواهیم عید خوبی داشته باشیم از حالا باید شروع کنیم. متاسفانه امروز اعلام شد که استان خوزستان وضعیتش قرمز شده است در حالی که در هفته‌های گذشته وضعیت قرمز در کشور نداشتیم.

رئیس جمهور گفت: برخی استان‌ها هم زرد بودند که تبدیل به نارنجی شده اند؛ این یک اعلام خطر برای همه ماست و این به این معناست که ما به سمت خیز چهارم در حال حرکت هستیم و امیدواریم شرایط به گونه‌ای باشد که آن را مهار کنیم.
روحانی افزود: حتی اگر واکسیناسیون هم انجام شود و همه تجهیزات آماده باشد، هنوز تا یکسال دیگر باید مراقبت کنیم و اصل این است که سبک زندگیمان را به گذشته برنگردانیم.
رئیس جمهور گفت: این سبک زندگی جدید را باید تا یکسال دیگر ادامه بدهیم و در ماه‌های مبارک رجب و شعبان که ماه عروسی است باید مراقبت کنیم که این مجالس به مجالس عزا تبدیل نشود.
آقای روحانی همچنین تاکید کرد: امیدواریم در پایان سال بتوانیم روز‌های خوبی را برای مردم داشته باشیم و سال ۱۴۰۰ سال مناسب تری نسبت به سال ۱۳۹۹ باشد که ما در طول این سال گرفتار این بیماری بودیم.