۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اقتصاد » بازار » بهداشت و درمان » تهران » نظام سلامت
  • شناسه : 9198
  • ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۱
  • ارسال توسط :
هشدار دادستان تهران به محتکران اقلام بهداشتی و حفاظتی
هشدار دادستان تهران به محتکران اقلام بهداشتی و حفاظتی

هشدار دادستان تهران به محتکران اقلام بهداشتی و حفاظتی

با محتکران اقلام بهداشتی به شدت برخورد می کنیم.

دادستانی تهران ضمن هشدار به محتکران اقلام بهداشتی و حفاظتی، از مردم خواست به توصیه‌های ستاد ملی مقابله با کرونا عمل کنند.

علی القاصی مهر افزوده است: در پی شیوع بیماری کرونا در برخی از شهر‌ها و مناطق کشور از جمله شهر تهران و کمبود بعضی از لوازم بهداشتی مربوطه و سوء استفاده برخی از توزیع کنندگان و فروشندگان لوازم و محصولات بهداشتی (از جمله دستکش، ماسک، مواد ضدعفونی کننده) با اقدام قاطع و به موقع دادسرای عمومی و انقلاب تهران و همکاری دستگاه‌های مربوطه طی چند روز گذشته تعداد ۹۲ نفر از افراد سودجو دستگیر شده اند.

هشدار دادستانی تهران به محتکران اقلام بهداشتی و حفاظتی

این افراد که با سوء استفاده از شرایط و وضعیت موجود اقدام به احتکار اقلام موصوف و تهدید بهداشت عمومی بواسطه امتناع از توزیع لوازم و وسایل بهداشتی مورد نیاز جهت پیشگیری از بیماری کرونا نموده اند، شناسایی و دستگیر شدند و با تشکیل پرونده قضایی اقدامات قانونی جهت صدور حکم و مجازات آن‌ها در حال پیگیری است برای تعداد ۲۱ نفر آن‌ها کیفرخواست به جرم اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق احتکار مایحتاج عمومی از قبیل دستکش و ماسک صادر شده و دادگاه آن‌ها در حال برگزاری است.
از متهمان دستگیر شده حدود ۵۵ میلیون عدد دستکش، بیش از ۵۰ میلیون عدد ماسک و هزاران لیتر انواع مختلف از محلول‌های الکلی ضدعفونی کننده کشف و جهت استفاده در مراکز درمانی به وزارت بهداشت تحویل شده است.
یادآوری می‌شود این دادسرا در برخورد با افراد فرصت طلبی که برای سودجويی بیشتر اقدام به احتکار اقلام مورد نیاز برای پیشگیری از انواع بیماری و ایجاد شرایط سخت برای هموطنان عزیز نمایند، قاطعانه برخورد خواهد کرد.
دادستان تهران در پایان از مردم و شهروندان عزیز تقاضا نمود تا به توصیه‌های ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص بکارگیری اقدامات لازم جهت پیشگیری از این بیماری و همچنین مراجعه افرادی که دارای علائم بیماری هستند به مراکز تعیین شده جهت درمان و جلوگیری از انتقال بیشتر بیماری در بین سایر افراد توجه نمایند، زیرا استنکاف از این امر مسئولیت قانونی دارد.