۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » ورزش » ورزش جهان
  • شناسه : 38077
  • ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۸:۱۳
  • ارسال توسط :
هشتمین توپ طلا در دستان مسی
هشتمین توپ طلا در دستان مسی

هشتمین توپ طلا در دستان مسی

لیونل مسی نابغه آرژانتینی فوتبال توانست هشتمین توپ طلای خود را به دست بیاورد.

مراسم شصت و هفتمین جایزه توپ طلا دوشنبه شب در تئاتر دو شاتله شهر پاریس برگزار شد و لیونل مسی مزد قهرمانی با آرژانتین در جام جهانی را گرفت و توانست با کنار زدن ارلینگ هالند به توپ طلای ۲۰۲۳ فوتبال برسد.   

در این مراسم از بهترین بازیکن سال فوتبال جهان در بخش مردان و زنان رونمایی شد. همچنین جایزه کوپا (بهترین بازیکن زیر ۲۱ سال مردان)، جایزه یاشین (بهترین دروازه‌بان سال)، جایزه سوکراتس (بهترین جوانمرد سال) و جایزه مولر (بهترین گلزن سال) نیز داده شد.   لیونل مسی، فوق‌ستاره آرژانتینی دنیای فوتبال، با کسب هشتمین توپ طلا، برترین بازیکن فوتبال جهان در سال ۲۰۲۳ لقب گرفت. کاپیتان تیم ملی آرژانتین با نقش‌آفرینی ویژه در قهرمانی آلبی‌سلسته در جام جهانی فاتح توپ طلا شد.

هالند و امباپه در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند. مسی جایزه جدیدش را از دست دیوید بکام دریافت کرد.

لیونل مسی پس از کسب توپ طلای هشتم اظهار داشت: بخاطر عملکرد عالی هالند و امباپه به آن‌ها تبریک می‌گویم. از همه دوستانم در تیم ملی تشکر می‌کنم؛ لائوتارو، دیبو آلوارز. به آرزویم که قرهمانی جام جهانی است رسیدم. دوست دارم در مورد دیگو مارادونا صحبت کنم و هیچ جایی بهتر از اینجا نیست.  

وی ادامه داد: همه توپ طلا‌هایی که بردم خاص هستند، اما من همیشه گفتم مهم‌ترین عنوان جوایز تیمی است. خانواده و دوستانم، می‌خواهم از شما بابت تمام کار‌هایی که برای تحقق رویا‌های من در این سال‌ها انجام داده‌اید و همچنین تحقق رویای جام جهانی تشکر کنم. من در بهترین باشگاه دنیا و بهترین تیم تاریخ یعنی بارسلونا بوده‌ام.