۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » جامعه » رسانه ها » قزوین
  • شناسه : 26430
  • ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱
  • ارسال توسط :
هر کس از چارچوب قانون خارج شود با برخورد دستگاه قضا مواجه خواهد شد
هر کس از چارچوب قانون خارج شود با برخورد دستگاه قضا مواجه خواهد شد

هر کس از چارچوب قانون خارج شود با برخورد دستگاه قضا مواجه خواهد شد

اگر در کشور قانون هر چه بیش تر رعایت شود به همان میزان مشکلات کشور کاهش می یابد.

صبح امروز چهارشنبه نشست خبری رییس کل دادگستری استان قزوین و دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در سالن جلسات ” شهید قاسم سلیمانی” دادگستری قزوین برگزار شد.

شعبانی ، رئیس کل دادگستری که اولین نشست خود را پس از انتصاب خود با خبرنگاران رسانه های استان برگزار می کرد ؛ با اشاره به فرا رسیدن ماه ربیع الاول ، میلاد پیامبر اعظم (ص) و هفته وحدت را به خبرنگاران تبریک گفت و یاد مرحوم آیت الله محمدی تاکندی را گرام داشت .

وی سپس با اشاره به نقش تقوا در ایجاد جامعه سالم گفت: فارغ از شغل و منصب و جنسیت و نژاد در هر زمان و مکان باید تقوا محور تمام فعالیت های انسان قرار گیرد و این تکلیفی است که خداوند بر عهده انسان ها قرار داده است تا تقوایی الهی را رعایت کنند که معنای آن از نگاه علما، انجام واجبات و ترک محرمات است.

وی سپس با تکریم نقش و جایگاه خبرنگاران در جامعه تصریح کرد: اگر اطلاع رسانی مناسبی از اقدامات صورت نگیرد خوش بینی و اعتماد در مردم به وجود نمی آید چرا که یکی از مهم ترین ارکان محکم شدن نظام، اعتماد مردم است بنابراین باید ارتباط ما با اصحاب رسانه نزدیکتر و عمیق تر باشد.

قاضی شعبانی تصریح کرد: بعد از انتصاب یکی از مهمترین موضوعات مد نظر ؛ برگزاری نشست با اصحاب رسانه بود اما به لحاظ کثرت تردد مسوولان ، کارها و وظایف شغلی این برنامه به تاخیر افتاد اما امیدواریم این جلسات را منظم و مستمر برگزار کنیم.

وی با اشاره به اهمیت صحت اخبار منتشر شده از سوی رسانه ها افزود: گاهی می بینیم که برخی رسانه ها اخباری را در رسانه خود منتشر می کنند که از اساس کذب است. انتشار خبر کذب با عنوان نشر اکاذیب جرم محسوب می شود و این امر باید مورد نظر و توجه جدی رسانه ها قرار گیرد.

شعبانی تاکید کرد : این هشدار جدی را می دهم که همه باید تابع قانون باشند و هر کسی از چارچوب قانون خارج شود با برخورد دستگاه قضا مواجه خواهد شد و هیچ تعارفی با فرد خاطی نداریم به ویژه کسانی که عامدانه اقدام به تشویش اذهان عمومی و نشر اکاذیب می نماید و کسی که از قانون حمایت نماید، ما نیز از وی نهایت حمایت را می کنیم.

رئیس کل دادگستری استان قزوین درپایان با تاکید بر اهمیت قانون و اجرای آن در جامعه تصریح کرد : اعتقاد ما بر این است که اگر در کشور قانون هر چه بیش تر رعایت شود به همان میزان مشکلات کشور کاهش می یابد. اجرای قانون فرد و جایگاه نمی شناسد. همه ما مجری قانون هستیم و در اجرای قوانین باید نهایت اهتمام از سوی همه در اجرای قانون داشته باشیم و مراقب باشیم تا قانون را در رفتار و گفتار زیرپا نگذاریم.