۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

  • شناسه : 7154
  • ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۷
  • ارسال توسط :

جلسه شهرداران و سازمان همیاری‌های شهرداری‌های استان عصر دیروز شنبه در استانداری قزوین برگزار شد.

وقایع خبری : هدایت الله جمالی پور، استاندار قزوین در این جلسه گفت : در شرایط کنونی مدیریت در شهرداری‌ها بسیار سخت شده و پذیرش مسیولیت یک عشق و ارادت به مردم است اما باید ضمن صرفه جویی در هزینه‌ها مدیریت مناسبی در منابع مالی صورت گیرد تا چالش‌ها بیشتر نشود.
وی تصریح کرد: بخش زیادی از شوراها متدین و پاکدست هستند البته برخی مناطق هم مشکلاتی هست که خودتان باید مدیریت کنید و جایگاه شورایی که قرار است در آینده مسئولیت‌های بیشتری بر عهده گیرد زیر سوال نبرید.

استاندار قزوین یادآور شد: در برخی شوراها چالش داریم اما باید دانست هر چقدر شوراها پاک دست تر و متعهدانه عمل کنند اعتماد مردم بیشتر شده و واگذاری کارها تسریع می‌شود.

وی اظهار داشت: امروز همه ما در معرض قضاوت مردم هستیم لذا باید مراقب باشیم و حواسمان را جمع کنیم و بدانیم اعتبار اجتماعی ما بالاتر از منافع مادی است و باید کاری کنیم تا نگاه مردم به ما مثبت باشد.

جمالی پور اضافه کرد: متأسفانه امروز تبلیغات سو علیه مدیران زیاد شده و هر کس این کار را می‌کند خودش در همین چاه خواهد افتاد و این که به قیمت رسیدن به منافع سیاسی نباید آبروی رقیب سیاسی خود را ببریم.

وی بیان کرد: وقتی خدا ستارالعیوب است چرا برخی دنبال تخریب شخصیت افراد هستند و اگر در استان کسی بدون سند با حیثیت و آبروی افراد بازی کند با قاطعیت برخورد خواهیم کرد.استاندار قزوین یادآور شد: هم دادستان قزوین متعهد است و هم رئیس دادگستری یک عالم دینی است که در برخورد با متخلف جدی هستند و اجازه نمی‌دهیم عده‌ای که در ظاهر خود را بزرگ می‌دانند به مسائل غیر اخلاقی دامن بزنند.

وی اضافه کرد: اگر بی تقوایی در جامعه شکل بگیرد همه آسیب خواهند داد و همه باید مراقبت کنیم و در مسیر قانون حرکت کنیم تا آسیب نبینیم.

استاندار قزوین دخالت د امور یکدیگر را منطقی ندانست و یادآور شد: گزارش‌هایی دریافت شده که برخی اعضای شوراها در امور اجرایی دخالت می‌کنند و حتی تعیین تکلیف می‌کنند که یک کالا از کجا خریداری شود و یا پیمانکاری به چه گروهی داده شود و نهادی که قرار است پارلمان محلی باشد نباید کاری کند که مردم بی اعتماد شوند.وی بیان کرد: رؤسای شوراها مراقب باشند و از اعتبار شورا صیانت و دفاع کنند زیرا حق شما قانون گذاری است اما حق ندارید نیرو معرفی کنید پیمانکار معرفی کنید و یا وارد مسائل اجرایی شوید.

وی افزود: در شرایطی که با مشکلات مالی مواجه هستیم چه کسی اجازه داده تا بدنه یک شهرداری از ۴۰ نفر به ۱۵۰ نفر برسد و یا در یک شهرداری ۷۰۰ نفرل استخدام شده است و باید بررسی کرد چه کسی این دستور را داده است.

جمالی پور اظهار داشت: وقتی یک شهرداری سه برابر چارت خود اضافه نیرو دارد چه باید کرد البته برخی شوراها امین و خوب هستند اما در مواردی هم تخلف صورت گرفته که مجبور می‌شویم شورا را منحل کنیم البته بدترین کار این است که رأی مردم را نادیده بگیریم و شورت تعطیل شود.

استاندار قزوین اضافه کرد: تفکیک مسئولیت‌ها مهم است و همه وظیفه داریم کمک و حمایت‌های خود را در چارچوب قانون اجرا کنیم و اصل و اساس کار ما فقط قانون مداری باشد.وی گفت: به شهرداران تاکید می‌کنم زیر بار توصیه‌های غیرقانونی نروید و اگر قادر نیستید پاسخ دهید به استانداری اعلام کنید یا به معاون عمرانی منتقل کنید تا ما برخورد کنیم.

جمالی پور اظهار داشت: سازمان بازرسی هم زمانی که کاری غیرقانونی می‌شود وارد موضوع می‌شود و پرداخت‌ها و استخدام‌های غیرقانونی موجب ورود بازرسی می‌شود.وی در خصوص کم بودن حقوق شهرداران هم گفت: گزارش شده برخی شهرداران از کارمندان هم کمتر دریافتی دارند که باید این موضوع بررسی و تدبیر شود.

استاندار قزوین در ادامه بیان کرد: قبلاً اعلام کردیم هیچ دستگاه دولتی حق ندارد از دستگاه دیگر به دستگاه قضائی شکایت کند و ما به آن رسیدگی می‌کنیم و اگر این شکایت پس از تذکر تکرار شود مدیر را عزل می‌کنیم.

وی اظهار داشت: بازنگری در طرح جامع شهرها به جای شورای عالی معماری و شهرسازی کشور باید در شورای برنامه ریزی استان مطرح شود.جمالی پور تصریح کرد: یکی از از مشکلاتی که بعه تشکیل پرونده قضائی منجر می‌شود ساخت و ساز در حریم‌ها است که با این پدیده بشدت برخورد می‌کنیم البته آمادگی داریم در کمیسیون‌ها کمک کنیم.

وی در ادامه به انتخابات هم اشاره کرد و افزود: همه یک گرایش سیاسی داریم اما قانونا حق نداریم از کسی جانبداری کنیم و اگر مواردی دیده شود یک بار تذکر می‌دهیم و بار دوم مدیر را عزل می‌کنیم، اگر کسی می‌خواهد تبلیغات کند استعفا بدهد و برود اما در لباس شهردار، مدیرکل، فرماندار، بخشدار پذیرفته نیست که طرفداری شود و یا امکانات دولت به افرادی داده شود.استاندار قزوین در خصوص کمک شهرداری‌ها به سایر دستگاه‌ها هم اظهار داشت: در این شرایط نباید شهرداری‌ها کمک مالی کنند البته در صورت تصویب شورای تأمین می‌توان از شهرداری‌ها خدمت گرفت ولی با پرداخت پول نقد از سوی شهرداری‌ها مخالفم.