۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » انتخابات » سیاست » قزوین
  • شناسه : 23306
  • ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۰
  • ارسال توسط :
هرگونه تجمع انتخاباتی در فضا‌های سربسته ممنوع است
هرگونه تجمع انتخاباتی در فضا‌های سربسته ممنوع است

هرگونه تجمع انتخاباتی در فضا‌های سربسته ممنوع است

  وقایع خبری- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و رئیس ستاد انتخابات استان قزوین با اشاره به ابلاغ دستور العمل بهداشتی انتخابات ۲۸ خرداد ماه، افزود: برگزاری تجمع انتخاباتی و سخنرانی نامزد‌ها در فضای باز، مانند استادیوم روباز، فضای باز مدارس و مراکز آموزش عالی و سایر مراکز مربوط به سازمان‌ها مطابق با شیوه […]

هرگونه تجمع انتخاباتی در فضا‌های سربسته ممنوع است

  وقایع خبری- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و رئیس ستاد انتخابات استان قزوین با اشاره به ابلاغ دستور العمل بهداشتی انتخابات ۲۸ خرداد ماه، افزود: برگزاری تجمع انتخاباتی و سخنرانی نامزد‌ها در فضای باز، مانند استادیوم روباز، فضای باز مدارس و مراکز آموزش عالی و سایر مراکز مربوط به سازمان‌ها مطابق با شیوه نامه بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رعایت موارد دستورالعمل‌ها مانعی ندارد.

منوچهر حبیبی افزود : رعایت فاصله مناسب بر اساس هشت متر مربع فضای باز برای یک نفر و سقف شرکت کنندگان به میزان حداکثر ۳۰ درصد ظرفیت فضا در نظر گرفته شده است و استفاده کلیه شرکت کنندگان و برگزار کنندگان از ماسک از جمله این مقررات است و مسئولان مراسم باید به گونه‌ای برنامه ریزی کنند که قبل و بعد از مراسم در درب ورودی و خروجی تجمع نشود.

وی گفت : زمان برگزاری مراسم حداکثر برای ۲ ساعت برنامه ریزی شود و کلیه دستور العمل‌های بهداشتی ابلاغ شده در خصوص تجمعات به صورت دقیق رعایت شود .

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین با بیان اینکه هر گونه تجمع در محیط‌های بسته ممنوع است، افزود: در صورت ضرورت تشکیل جلسات داخلی ستاد‌ها در فضای بسته با رعایت کامل طرح مدیریت هوشمند طبق رنگ بندی شهر‌ها و رعایت محدودیت حداکثر ۱۵ نفر برای شهر‌های با وضعیت قرمز، ۲۰ نفر برای شهر‌های با وضعیت نارنجی و ۳۰ نفر برای شهر‌های با وضعیت زرد بدون مانع است.

معاون استاندار با اشاره به محدودیت‌های انتخاباتی مصوب ستاد ملی کرونا گفت : مراسم استقبال از کاندیداها، راه اندازی کاروان‌های تبلیغاتی و موارد مشابه مطلقاً ممنوع است و به منظور کاستن از تعداد و تراکم تجمعات انتخاباتی و همزمان انعکاس وسیع بیان دیدگاه ها، نظرات و برنامه نامزد‌ها و فراهم نمودن زمینه اطلاع رسانی حداکثری از طریق صدا و سیما و فضای مجازی برای جبران خلأ تجمعات اقدام شود.

حبیبی افزود : وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موظف است ترتیبی اتخاذ نماید که در زمان تبلیغات انتخابات هیچگونه اختلالی در اینترنت و خدمات رسانی اپراتور‌ها ایجاد نشود و ایجاد محدودیت در فضای مجازی و پلتفرم‌های فعال مجاز نخواهد بود.

وی گفت : همچنین این دستگاه موظف است در طول دوره تبلیغات نسبت به ارائه بسته‌های اینترنتی رایگان با تخفیف موثر از طریق اپراتور‌ها و با کمک سازمان برنامه و بودجه برای کاربران و به صورت خاص ستاد‌های انتخاباتی اقدام نماید.

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین افزود : شعبه‌های اخذ رای در اماکن شلوغ افزایش یافته و فاصله اجتماعی در شعب اخذ رای، خط کشی محل ایستادن رای دهندگان رعایت شده است و شعب برای جلوگیری از تراکم و ازدحام و نیز دسترسی بیماران در قرنطینه برنامه ریزی شده اند.

وی با بیان اینکه شعبه‌های رأی گیری حتی الامکان در فضای باز تعیین شده اند، افزود: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با همکاری فرمانداران به منظور اعلان شعبات اخد رأی نزدیک و خلوت به مردم برای ایجاد نرم افزار شعبه یاب اقدام نماید.

حبیبی گفت : در انتخابات ریاست جمهوری، رئیس ستاد مرکزی و ستاد‌های استانی و شخص نامزد‌ها مسئولیت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را بر عهده دارند و نسبت به رعایت نشدن آن‌ها مسئول خواهند بود.

معاون استاندار گفت: در انتخابات شورا‌های اسلامی، شخص نامزد، مسئولیت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را بر عهده دارد و نسبت به رعایت نشدن آن مسئول شناخته می‌شود.