۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » ریاست جمهوری » سیاست » قزوین
  • شناسه : 30096
  • ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۸:۲۰
  • ارسال توسط :
هدف اصلی  وقف رفع مشکلات مردم است
هدف اصلی  وقف رفع مشکلات مردم است
رئیسی درباره مساله زمین های وقفی در استان قزوین گفت:

هدف اصلی وقف رفع مشکلات مردم است

دولت باید بر قیمت ها نظارت کند تا زندگی و معیشت مردم سخت نشود.

وقایع خبر / حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در نشست با خبرنگاران در قزوین گفت : ستاد احیای کارخانه ها و صنایع تعطیل در دولت تشکیل شده و کارخانه هایی مثل کنتورسازی باید احیا شوند و کارخانه ها باید به مدار تولید برگردند.

وی افزود: وضعیت بهداشت و درمان در استان و کمبود سرانه بهداشت هم باید پیگیری شود. رئیس جمهور افزود : بیمارستان ۷۰۰ تختوابی ۲۰ درصد پیشرفت کرده و با توجه به نیاز استان قزوین تکمیل این بیمارستان در دستور کار قرار گرفته تا علاوه بر قزوین ، نیاز استان های همجوار هم برطرف شود.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی افزود : در استان قزوین کمبود آب وجود ندارد و باید مدیریت آب را اصلاح کرد ، اگر چه در کشور با تنش آبی رو به رو هستیم و باید روند بهره برداری از منابع آبی اصلاح شود.

وی عنوان کرد : استان قزوین قطب صنعتی و گردشگری است و آثار تمدنی موجود در استان از جمله دولتخانه صفوی باید معرفی شوند و دولت هم برای احیای این مراکر تاریخی باید اقدام کند.

رئیس جمهور گفت : باید ساخت و سازهای متناسب با گردشگری در استان و توسعه صنعت گردشگری در استان قزوین باید کارهای مهم و اثربخشی صورت بگیرد.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی گفت : در استان قزوین دانشگاه های متعددی از جمله دانشگاه امام خمینی را برای تربیت نیروی انسانی داریم و باید از این ظرفیت ها به درستی برای استان و کشور استفاده کرد.

وی افزود: اعتبارات خوبی ریالی و ارزی برای توسعه استان قزوین در نطر گرفته شده که معاونت اجرایی ریاست جمهوری به جد این موضوعات را پیگیری می کند.

رئیس جمهور ادامه داد : تلاش کردیم از امکانات موجود در کشور استفاده کنیم. برای تولید ۳۵ مگاوات برق در بخش های هسته ای و غیره برنامه ریزی شده و وظیفه ما این است که با مدیریت برق با خاموشی روبه رو نشویم.

رئیسی گفت : مسئله کمبود برق یکی از مسایلی است که در برخی سال ها با کمبود گاز و قطعی آن رو به رو بودیم و در زمستان سال قبل  کمبود برق و کمبود گاز نداشتیم.

وی افزود : درباره مساله زمین های وقفی در استان قزوین گفت : هدف اصلی وقف رفع مشکلات مردم است و دولت و اوقاف موظف است بررسی کند که آیا موقوفات در مسیر درستی عمل می شود یا به تولید و اشتغال کمک می کند یا خیر و امیدواریم موقوفات در مسیر نظر واقف استفاده شوند و اگر نمی شود نسبت به احیای آنها اقدام کنند.

رئیس جمهور گریزی هم به تبدیل ارز ۴۲۰۰ تومانی به ارز نیمایی زد و گفت : با کنترل های دولت باید قانون اجرا شود و دولت باید بر قیمت ها نظارت کند تا زندگی و معیشت مردم سخت نشود و هم بازار مدیریت شود.