۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار استانی » اخبار ملی » استان ها » دسته‌بندی نشده » فارس
  • شناسه : 37833
  • ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۹
  • ارسال توسط :
نیروهای متخصص، مهم‌ترین سرمایه نظام سلامت کشور هستند
نیروهای متخصص، مهم‌ترین سرمایه نظام سلامت کشور هستند

نیروهای متخصص، مهم‌ترین سرمایه نظام سلامت کشور هستند

حال که حوزه سلامت کشور، نام‌آور و سرآمد شده است، باید برای حفظ و ارتقای این جایگاه تلاش کنیم .

رئیس جمهور نیروهای متخصص و کارآمد را در کنار تجهیزات به روز و فناور، مهم‌ترین سرمایه نظام سلامت کشور دانست و گفت: حال که حوزه سلامت کشور نام‌آور و سرآمد شده، باید در جهت حفظ و ارتقاء این جایگاه بکوشیم تا از رقبا عقب نمانیم.

رئیس جمهور در ادامه برنامه‌های سفر دولت مردمی به استان فارس، در دیدار با جمعی از نخبگان جامعه پزشکی شیراز، نیرو‌های متخصص و کارآمد را در کنار تجهیزات به‌روز و فناور، مهم‌ترین سرمایه نظام سلامت کشور عنوان کرد و ضمن تجلیل از خدمات و زحمات جامعه پزشکی کشور به‌ویژه پزشکان استان فارس در جهت ارتقای رتبه علمی و پزشکی کشور، گفت: حال که حوزه سلامت کشور، نام‌آور و سرآمد شده است، باید برای حفظ و ارتقای این جایگاه تلاش کنیم تا از رقبا عقب نمانیم.

رئیسی با ارائه پیشنهاد تأسیس مرکز درمان اوتیسم در استان فارس، با توجه به نقش پزشکان و متخصصان این استان در ارتقای نظام سلامت کشور، بر ضرورت توسعه توانمندی‌های فارس در حوزه پزشکی به سایر مناطق کشور تأکید کرد.   رئیس جمهور در ادامه با قابل بررسی دانستن پیشنهاد یکی از پزشکان حاضر در این نشست مبنی بر واگذاری تصدی‌گری اعطای مجوز‌های سازمان غذا و دارو به استان فارس، تمرکز زدایی از بخش بهداشت و درمان را از اولویت‌های دولت برشمرد.

  «تأکید بر لزوم توجه در صدور مجوز‌های دانشکده‌های علوم پزشکی، متناسب با نیازها، ظرفیت‌ها، متخصصین و امکانات مناطق مختلف کشور»، «اهتمام و حمایت دولت برای رفع نیاز مسکن استادان» و «ترویج و توسعه فرهنگ وقف، به‌ویژه در حوزه سلامت کشور با بهره‌گیری از ظرفیت خیّرین سلامت» از دیگر موضوعات سخنان آقای رئیسی در دیدار با نخبگان جامعه پزشکی استان فارس بود.

  رئیس جمهور در پایان با تأکید بر اینکه دولت مردمی به‌دنبال حل مسائل کشور است، تصریح کرد: بنای دولت در مواجهه با مسائل، عبور از کنار چالش‌ها و مشکلات نیست، بلکه باور داریم با اتکا به خدا و اعتماد به داشته‌ها و ظرفیت‌های بسیار عظیم موجود در کشور، قطعا مشکلات را حل خواهیم کرد.