۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » تهران
  • شناسه : 20449
  • ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶
  • ارسال توسط :
نیازمند تمام گروه‌های خونی هستیم
نیازمند تمام گروه‌های خونی هستیم

نیازمند تمام گروه‌های خونی هستیم

با بهتر شدن نسبی وضعیت بیماری کرونا تعداد عمل‌های جراحی غیر اورژانسی در تهران افزایش یافته است .

وقایع خبری :مدیرکل انتقال خون استان تهران گفت: در حال حاضر نیازمند تمام گروه‌های خونی هستیم، اما نیاز به گروه‌های منفی بیشتر است.

دکتر محمدرضا مهدی زاده مدیرکل انتقال خون استان تهران با اشاره به کمبود ذخایر خونی در سطح استان تهران اظهار کرد: در حال حاضر میزان مراجعه مردم به مراکز انتقال خون با شیوع بیماری کرونا و حتی فصل سرما کاهش چشمگیری پیدا کرده است. از مردم خیر و ‌نوع دوست تقاضا دارم مشارکت بیشتری در زمینه اهدای خون سالم خود داشته باشند تا در آینده دچار هیچ مشکلی از نظر تامین خون و فرآورده‌های خونی بیماران تالاسمی و بستری در مراکز درمانی برطرف شود.
او ادامه داد: در حال حاضر حدود ۱۶۰ بیمارستان و مرکز درمانی در تهران خدمات بهداشتی و درمانی به مردم ارائه می‌دهند که همگی نیازمند خون سالم هستند. با بهتر شدن نسبی وضعیت بیماری کرونا تعداد عمل‌های جراحی غیر اورژانسی در تهران افزایش یافته است و همین مسئله باعث افزایش تقاضا برای انواع گروه‌های خونی در سطح تهران شده است.

مهدی زاده بیان کرد:در حال حاضر ما نیازمند مراجعه بین ۱۱۰۰ تا۱۲۰۰ نفر روزانه در سطح تهران هستیم که این تعداد به حدود ۸۰۰ نفر در روز برای اهدای خون رسیده است و ابن موضوع زنگ خطری جهت تامین نیاز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی است.

مدیر کل انتقال خون استان تهران گفت: در حال حاضر نیازمند تمام گروه‌های خونی هستیم، اما نیاز به گروه‌های منفی بیشتر است و امیدوارم مردم ما را در این کار خیر یاری رسانند تا ما شاهد افزایش میزان مشارکت‌های افراد خیر باشیم.