۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » دانش و فناوری » فناوری اطلاعات » فناوری های نوین
  • شناسه : 25531
  • ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۸:۲۷
  • ارسال توسط :
نگاه ما استفاده حداکثری از فضای فناوری است
نگاه ما استفاده حداکثری از فضای فناوری است

نگاه ما استفاده حداکثری از فضای فناوری است

ما به‌دنبال فراهم کردن یک شبکه پرسرعت، باکیفیت و امن برای عموم مردم هستیم.

وقایع خبری / عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات‌ و فناوری اطلاعات با تأکید بر اینکه نگاه دولت سیزدهم استفاده حداکثری از فضای فناوری است، گفت: هدف ما در این دوره این است که علاوه براینکه یک ایران هوشمند در تراز انقلاب اسلامی را بسازیم، طعم شیرین فناوری را نیز به مردم بچشانیم.
به‌گزارش ایرنا، زارع‌پور با حضور در یک برنامه زنده تلویزیونی به تشریح برنامه‌های وزارت ارتباطات‌ و فناوری اطلاعات در دولت سیزدهم و بررسی تهدیدها و فرصت‌های فضای مجازی پرداخت.
وی در آغاز به اهمیت فضای مجازی در زمان کنونی اشاره کرد و با بیان اینکه هر تصمیمی درخصوص این فضا و فناوری اطلاعات روی اشتغال، امنیت و کسب و کار مردم اثر دارد، گفت: به‌طور مثال در دوران شیوع کرونا ما شاهد تعطیلی سینماها و تئاتر بودیم اما بواسطه فضای مجازی فرهنگ هرگز تعطیل نشد.
زارع‌پور در ادامه تأکید کرد: نگاه دولت سیزدهم به شبکه‌های اجتماعی این است که به هیچ وجه به‌دنبال مسدود‌سازی فضای مجازی و کسب و کارها نیست اما ما معتقدیم که این فضا باید نظام‌مند شود.
وی همچنین با بیان اینکه یکی از اولویت‌ها، شبکه ملی اطلاعات و حکمرانی فضای مجازی است، گفت: چرا که این فضا روابط دولت‌ها با مردم را تحت تأثیر قرار داده و اکنون عصر حاکمیت پلتفرم (سکو)هاست و برای همه کشورها مهم است که فلان پلتفرم چه تعداد کاربر در چند کشور دارد.
او ادامه داد: اکنون حکمرانی از طریق پلتفرم‌های خدمات رسان و شبکه‌های اجتماعی است و اینکه چه چیزی را نصب کنیم یا نکنیم به حکمرانی مربوط می‌شود و در حال حاضر مشکل همه دنیا این است که با پلتفرم‌های جهانی چه کنیم و حتی در مورد مدیریت اینترنت نگرانی جهانی وجود دارد.
وزیر ارتباطات‌ در ادامه به پرونده‌های کلان کلاهبرداری در حوزه فضای مجازی اشاره کرد و گفت: متأسفانه ما ابزارهای مناسبی برای احقاق حقوق مردم در این حوزه‌ها نداریم و در این خصوص غفلت صورت گرفته است که بخشی از آن به‌ خاطر شرایط سیاست خارجی بود که مانع تعاملات شده است.
وی افزود: نگاه ما در حوزه فضای مجازی ایجابی و فرصت محور است و می‌خواهیم مشکلات را حل کنیم و میلیون‌ها شغل از طریق این فضا می‌توان ایجاد کرد تا جوانان حتی درآمدهای دلاری هم داشته باشند.
وزیر ارتباطات‌ و فناوری اطلاعات همچنین در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براینکه شبکه ملی اطلاعات چیست و چه زمانی کامل می‌شود، گفت: شبکه ملی اطلاعات لایه‌های مختلفی دارد که یک لایه آن، لایه زیرساخت است که از صفر تا صد آن در اختیار وزارت ارتباطات است.
زارع پور  تصریح کرد: من قول می‌دهم که توسعه شبکه ملی اطلاعات به معنای قطع دسترسی شبکه جهانی نیست بلکه ما به‌دنبال فراهم کردن یک شبکه پرسرعت، باکیفیت و امن برای عموم مردم هستیم.
وی با تأکید براینکه من هیچ گاه نگاه منفی به حضور در فضای مجازی نداشته و ندارم و البته آن را یک فرصت می‌دانم، افزود: یکسری از مردم مشکلاتی مثل مشکل دسترسی، شکایت از اپراتورها و… داشته و در مجموع از زیرمجموعه‌های این وزارتخانه گله و شکایت دارند.