۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » قزوین
  • شناسه : 13116
  • ۱۰ تیر ۱۳۹۹ - ۹:۰۷
  • ارسال توسط :
نگاه به اعتیاد مجازات گر ؛ بلکه درمان محور است
نگاه به اعتیاد مجازات گر ؛ بلکه درمان محور است

نگاه به اعتیاد مجازات گر ؛ بلکه درمان محور است

اعتیاد مولد سایر آسیب های اجتماعی است.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین:
نگاه به اعتیاد مجازات گر نیست ؛ درمان محور است


نشست شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان قزوین با حضور مسئولین قضائی، استاندار و مدیران اجرایی استان برگزار گردید.
به گزارش روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، علی فولیان ضمن گرامیداشت هفته قوه قضاییه و یاد و خاطره شهدای گرانقدر هفتم تیر خاصه شهید دکتر بهشتی از اعتیاد به عنوان ابر آسیب و معضلی که مردم استان را رنج می دهد و نتایج زیانباری به دنبال دارد، یاد کرد و افزود: اعتیاد مولد سایر آسیب های اجتماعی است.
وی در ادامه اظهار داشت: رویکرد قانونگذار کیفری به مقوله اعتیاد، درمان محور است نه مجازات گر مگر اینکه معتادان نخواهند خود را درمان کنند، که در این صورت مجرم تلقی می شوند.
این مقام قضائی در ادامه با اشاره به مراحل درمانی در مرکز ماده ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر تصریح نمود: این مرکز صرفا محل نگهداری معتادان نیست چرا که تدابیر حمایتی بعد از خروج، توانمند سازی و حرفه آموزی باید همواره مدنظر قرار گیرد.
سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در ادامه از همکاری سپاه قدس استان تقدیر و بیان داشت: همه دستگاهها باید به وظایف خود به درستی عمل کنند و اینگونه نباشد که سایر دستگاهها خود را فارغ از مسئولیت بدانند.
این مقام قضایی تامین و تخصیص اعتبارات لازم جهت تجهیز مرکز ماده ۱۶ را از واجبات دانست و افزود: انتظار ما از شورای هماهنگی به عنوان طراح و برنامه ریز اصلی، پیگیری این موضوع تا حصول نتیجه است .
فولیان در پایان به کیفی سازی اقدامات بالینی در حوزه درمان معتادان اشاره و خواستار همکاری و هم افزایی دستگاه های متولی در حوزه پیشگیری و مقابله با مواد مخدر شد
در ادامه این نشست مقرر گردید ظرف یک ماه اقدامات زیر ساختی مرکز انجام و قبل از شروع فصل پاییز، پذیرش معتادان در این مرکز صورت گیرد.