۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » فرهنگ و هنر » کتاب و ادبیات
  • شناسه : 25501
  • ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
  • ارسال توسط :
نگاهی به یک کتاب : کلوچه خوشبختی
نگاهی به یک کتاب : کلوچه خوشبختی

نگاهی به یک کتاب : کلوچه خوشبختی

هر ایده ، هر نوآوری و هرمحصول و خدمتی از دو موتور تشکیل شده است : کلوچه و خوشبختی »

معرفی: دکتررویا دروش پیشه؛ مشاور خانواده

کلوچه خوشبختی نوشته « برنادت جيوا » است که آن را هنگامه خدابنده ترجمه کرده  و انتشارات الماس پارسيان با همکار نشر سلیس روانه بازار کتاب کرده است .

در ابتدای این کتاب شما می خوانید: « هر ایده ، هر نوآوری و هرمحصول و خدمتی از دو موتور تشکیل شده است : کلوچه و خوشبختی » برنادت جیوا ، نويسنده كتاب کلوچه خوشبختی با تكيه بر تجربيات خويش به ارائه نكات ارزشمند و كاربردي در رابطه با بخش هاي مختلف كسب و كار همچون محصولات و خدمات، مشتري، نوع تبليغات، قيمت و … جهت پيشرفت و رونق آن در بازارهاي اشباع شده امروزي مي پردازد.

* آشنایی بیش تر با خانم  جیوا

خانم «برنادت جیوا» پیشگام در زمینه داستان‌سرایی برندها است. نویسنده‌ای که عنوان کتاب شماره‌ی یک آمازون را از آن خود کرد. وبلاگ او «thestoryoftelling.com» به عنوان بهترین وبلاگ تجاری استرالیا در سال ۲۰۱۲ برگزیده و به عنوان یکی از ۲۰ وبلاگ برتر در استرالیا در سال ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ انتخاب شده است.

برنادت به عنوان یکی از یکصد کارشناس ارشد برندینگ و بازاریابی در توییتر انتخاب شد و در TEDx درباره «راز گسترش ایده‌ها» صحبت کرد. او را به عنوان رهبر تغییر سازمانی در زمینه بازاریابی و داستان‌سرایی درباره برندها می‌شناسند. هم‌چنین او به برندهای جهانی، رهبران کسب و کارها و کارآفرینان در حوزه بازاریابی مشاوره می‌دهد. او در دوبلین، پایتخت داستان‌سرایی جهان بزرگ شده است! او در جایی گفته است که: « شما هرگز نمی‌توانید ذهنتان را بدون غلبه بر قلبتان تغییر دهید. به همین دلیل است که من به داستان‌سرایی و قصه‌گویی رو آورده‌ام. یک داستان، قوی‌ترین کاتالیزور برای ایجاد تغییر است».

کتاب ” تفاوت ؛ چرا برخی برندها دلنشین ترند؟ ” و کتاب ” بازاریابی، داستان عشق: چگونه برای مشتریان خود مهم باشیم ” دو کتاب برنادت جیوا است.

 در بخشی از “کلوچه خوشبختی” می خوانیم :

افراد به خاطر واقعيات و آمار و ارقام و يا ويژگي هاي محصول و يا خدمات اقدام به خريد نمي كنند. البته شايد افراد از موارد ياد شده نيز براي توجيه تصميم خود به خريد استفاده كنند، اما مشتريان بيشتر بر مبناي احساسات خود دست به انتخاب مي زنند. آنها به ازاي تفاوتي كه شما با سايرين داريد پول مي دهند. ارزشي كه شما در اختيار مشتريان قرار مي دهيد در آن چيز ناملموسي نهفته است كه به آنها ارائه مي كنيد، چيزهايي كه پول نمي تواند خريداري شان كند، چيزهايي از قبيل حس همراه جمع بودن، شادي، ايمني، تفريح، امنيت، حس تعلق و عشق.

دو نمونه از ستایش هایی که از کلوچه خوشبختی شده است را با هم بخوانیم:

* مارک شافر ، نویسنده کتاب « بازگشت به تاثیر گذاری»

این کتاب پر از ماجراهایی الهام دهنده در مورد عناصریست که سبب درخش و موفقیت کسب و کارها در بازارهای بیش از حد اشباع امروزی می شود .

* سث گادین ، نویسنده فریب ایکاروس

خردی که در این کتاب ارائه شده بهتر از هر ثروتی است . حتما آن را بخوانید و استفاده کنید .

حسن ختام این معرفی را به یک پاراگرف از کتاب ( صفحه ۱۰) اختصاص می دهیم :

ما فقط دنبال ساختن یک سری جعبه که کار مردم را راه بیندازد نیستیم ، هرچند که در انجام این کار هم ماهر هستیم .اما چیزی که می خواهیم فرار از این حرف ها است . اعتقاد ما این است که اگر کسی اشتیاق به انجام کاری داشته باشد می تواند از جهان جای بهتری بسازد .