۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » آداب و رسوم » فعالیتهای دینی » قرآن » قزوین
  • شناسه : 12214
  • ۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸
  • ارسال توسط :
نماز عید فطر باشکوه برگزارشد
نماز عید فطر باشکوه برگزارشد
در قزوین ؛

نماز عید فطر باشکوه برگزارشد

آن‌هایی که اهل خوبی و احسان هستند، جایزه می‌گیرند و کسانی که اهل بطالت هستند، خسارت می‌بینند

مردم مؤمن استان قزوین به شکرانه یک ماه روزه داری و بندگی ، نماز عید سعید فطر را امروز در قزوین به امامت آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین اقامه کردند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی در خطبه‌های ماز عید فطر که با رعایت فاصله‌گذاری و اصول بهداشتی در خیابان شهدا برگزار شد، گفت : ان‌شاءالله تلاش کنیم حال و هوای ذکر، دعا، مراقبت و اخلاق ماه مبارک رمضانی و روزه‌داری را پس از ماه مبارک رمضان نیز حفظ کنیم و خودمان را در تمام طول سال برای استفاده حداکثری از ماه مبارک رمضانِ سال آینده مهیا کنیم.

مسئولان با تلاش مضاعف جهش تولید را حداکثری کنند

ن
وی افزود : امام علی (ع) در یکی از خطبه‌های نماز عید فطر فرمودند آن‌هایی که اهل خوبی و احسان هستند، جایزه می‌گیرند و کسانی که اهل بطالت هستند، خسارت می‌بینند و این ایام فرصت بسیار خوبی برای احسان و خوبی بود و مردم ما پیرو سیره ائمه اطهار (ع) در حرکت‌های مواسات و احسان مشارکت حداکثری داشتند.
نماینده، ولی فقیه در استان  قزوین به ادامه حدیث امیرالمؤمنین (ع) اشاره کرد و گفت :  حضرت فرموده‌اند روز عید فطر شباهت بسیاری به روز رستاخیز دارد، اینکه از خانه‌هایتان بیرون می‌آیید و به سمت محل برگزاری نماز عید فطر می‌روید، به یاد آورید زمانی را که در روز رستاخیز از قبر‌ها بیرون می‌آیید.
حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود : امام علی (ع) توصیه می‌کنند وقتی برای برپایی نماز عید فطر آماده می‌شوید، فکر کنید در پیشگاه خدا حاضر شده‌اید و به این فکر کنید که عمر خود را کجا صرف کرده‌اید، جوانی خودتان را در چه مسیری گذرانده‌اید و مال خود را از کجا بدست آورده‌اید و در چه مسیری هزینه می‌کنید.
وی گفت : طبق کلام امیرالمؤمنین (ع) کمترین چیزی که در روز عید فطر نصیب روزه‌داران می‌شود، غفران گناهان گذشته به جز حق‌الناس است و پس از آن تأکید می‌کنند بروید برای آینده برنامه‌ریزی کنید.
حجت الاسلام و المسلمین عابدینی در ادامه شهادت استوار یکم شهید میلاد خسروی را تبریک و تسلیت گفت و افزود : این شهید والامقام توسط اشرار به شهادت رسید و یاد و خاطره ایشان و همه کسانی که در این ایام به دلیل بیماری کرونا از بین ما رفتند را گرامی می‌داریم و برای آن عزیزان از خدای متعال طلب غفران و رحمت می‌کنیم.
امام جمعه قزوین با بیان اینکه رفتار جامعه ایمانی نسبت به جوامع دیگر متفاوت است، گفت : در ماجرای بیماری کرونا دیدیم که بسیاری از کشور‌ها به ملت خود احترام نگذاشتند و مردم را طبقه‌بندی و دسته‌بندی کردند و بخشی از جامعه را با بیماری رها کردند، اما در جامعه ما، همه اقشار پای کار آمدند و در کنار تیم‌های پزشکی به فریاد بیماران رسیدند.
وی با تقدیر از حرکت مواساتی مردم، خیران و گروه‌های جهادی افزود :  مردم با موفقیت به میدان این حرکت آمدند و در استان قزوین نیز اقدمات مالی و جهادی مردم، سربلندی بود و کمک بسیار زیادی برای همه کسانی که در شرایط سخت قرار گرفته بودند شد و امیدواریم این حرکت با محوریت مساجد، مصلا‌ها و متدینین ادامه یابد.
نماینده، ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به سال جهش تولید که از سوی رهبر معظم انقلاب نامگذاری شده است، افزود : امیدواریم مسئولان و مدیران با همت و تلاش مضاعف، پای کار بیایند تا جهش تولید که دغدغه رهبر فرزانه انقلاب است را با جدیت بیشتر، پیش ببریم.
حجت الاسلام و المسلمین عابدینی با تأکید بر اینکه شرایط دشمنان هر روز وخیم‌تر می‌شود، گفت :  صهیونیست‌ها کم کم در می‌یابند که سرزمین‌های اشغالی جای زندگی برای آن‌ها نیست و دیگر در آن سرزمین امنیت ندارند و موشک‌های جمهوری اسلامی هر زمان بخواهد بر سر آن‌ها فرود می‌آید.
وی افزود :  امروز مقاومت اسلامی وحدت و انسجام مضاعفی پیدا کرده و هر روز شاهد افزایش این وحدت و همدلی هستیم و این وحدت در نماز عید فطر تقویت می‌شود. امام رضا (ع) فرموده‌اند این روز بخاطر اجتماع مسلمانان روز عید نامگذاری شده است.