۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

  • شناسه : 13365
  • ۱۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵
  • ارسال توسط :
نماد سیاست خارجه و وزارت خارجه، شخص وزیر است
نماد سیاست خارجه و وزارت خارجه، شخص وزیر است

نماد سیاست خارجه و وزارت خارجه، شخص وزیر است

دکتر روحانی امروز چهارشنبه در ابتدای جلسه هیئت دولت، با بیان این که می‌خواهم سخنانم را با افتتاح‌های مهمی که در روز‌های اخیر داشتیم و برای آبادانی و امنیت شرق ایران بسیار مهم و سرنوشت ساز است، آغاز کنم، افزود: یکی از اهداف دولت یازدهم و دوازدهم توسعه استان‌های محروم و به ویژه سیستان و […]

دکتر روحانی امروز چهارشنبه در ابتدای جلسه هیئت دولت، با بیان این که می‌خواهم سخنانم را با افتتاح‌های مهمی که در روز‌های اخیر داشتیم و برای آبادانی و امنیت شرق ایران بسیار مهم و سرنوشت ساز است، آغاز کنم، افزود: یکی از اهداف دولت یازدهم و دوازدهم توسعه استان‌های محروم و به ویژه سیستان و بلوچستان بوده است.

رئیس جمهور گفت: طرح‌هایی که در این استان طراحی شده است، رساندن گاز به استان سیستان و بلوچستان بود، استانی که از نعمت گاز محروم بود و وقتی مشعل گاز در زاهدان روشن شد، در دولت یازدهم یک روز تاریخی برای سیستان و بلوچستان بود.
روحانی در ادامه گفت: با اقدام دولت در بندر چابهار که به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور است، ظرفیت این بندر از ۲ و نیم میلیون تن به ۸ و نیم میلیون تن رسید و این تحولی بزرگ نه تنها برای سیستان و بلوچستان برای بلکه برای خط ترانزیتی جنوب و شمال بود، لذا در افتتاح آن مقامات مسئول از شرکت‌های مختلف و از کشور‌های مختلف شرکت کردند.
روحانی ابراز امیدواری کرد: ان شاءالله تا پایان امسال وزارت راه، طبق قولی که به ما داده است این راه آهن را از جنوب به ایرانشهر و از زاهدان به خاش برساند، و مابقی نیز تا پایان دولت دوازدهم به پایان برسد.
رئیس جمهور با اشاره به اینکه این اقدام یکی از کار‌های مهم دولت یازدهم و دوازدهم به شمار می‌رود، افزود: این پروژه بحث استانی نیست و بحث ملی و بالاتر از آن بحث بین المللی است، چرا که این راه آهن از اقیانوس هند و چابهار آغاز می‌شود و به تمام راه آهن‌هایی که در آسیای مرکزی و در منطقه قفقاز، چین و روسیه و حتی اروپا متصل خواهد شد.
رئیس جمهور افزود: از وحدت و هماهنگی و اتحاد بین اقوام شیعه و سنی در استان سیستان و بلوچستان و ایجاد امنیت بسیار خوب در سال‌های اخیر که توسط مردم در قدم اول همه اقوام و طوایف و نیرو‌های مسلح و عزیز ما ایجاد شده است، بسیار خوشحال هستم.

رئیس جمهور گفت: با همکاری و هماهنگی جهاد و منابع طبیعی موفق شدیم ۲۵۰ هزار هکتار از زمین‌های اطراف شهر‌ها و روستا‌ها را برای ساخت مسکن تحویل وزارت راه و شهرسازی بدهیم.
وی گفت: درباره مسکن، بورس و ارز تصمیمات مهمی اتخاذ کردیم که آن‌ها را به عرض ملت می‌رسانم.
رئیس جمهور در خصوص بحث مسکن افزود: به عنوان رئیس جمهور اعتراف می‌کنم که درباره مسکن یک عقب ماندگی در دولت یازدهم داشتیم به دلیل این که برخی از طرح‌های مسکن ما متاسفانه عملیاتی و اجرایی نشد البته طرح‌هایی که در زمینه هوایی، ریلی و جاده‌ای و بنادر داشتیم اجرا و به خوبی عملیاتی شد.
دکتر روحانی گفت:، اما در بحث مسکن، چون گرفتار پروژه‌های ناتمام و بدون خدمات بودیم و باید آن‌ها را به جایی می‌رساندیم به طور طبیعی دچار عقب ماندگی شدیم و در دولت دوازدهم با تلاش فراوان باید این عقب ماندگی را جبران کنیم.

وی افزود: اولین قدم این بود که آنچه مورد نیاز است برای مسکن مردم یعنی زمین مورد نیاز را در اختیار وزارت مسکن قرار دهیم تا وزارت مسکن بتواند هم شهرک‌ها را طراحی و هم بخش‌های مسکونی و بافت فرسوده را ترمیم کند و هم در روستا‌ها فعال شود و همچنین به نیازمندانی که نیاز به مسکن دارند کمک کند.
آقای روحانی گفت: اولویت اولی که دراین هفته مصوب شد این است که آن‌هایی که پول در بانک گذاشتند به عنوان مسکن یکم که بیش از ۳۰۰ هزار نفر هستند این ۳۰۰ هزار نفر تامین مسکن شان در اولویت اول قرار گیرد.
رئیس جمهور افزود: دوم اینکه مستاجرانی که در کشور هستند و شرایط اقتصادی خوبی ندارند و طالب مسکن هستند این‌ها هم به عنوان اولویت هستند تا مسکن آن‌ها تامین شود.
آقای روحانی گفت: وزارت مسکن سامانه‌ای به روی مردم باز کرده تا آن‌هایی که اعلام نیاز و ثبت نام کردند و غربالگری اول در این ثبت نام انجام شده، آن‌هایی که دارای مسکن بودند و زمینی را برای مسکن قبلا دریافت کرده بودند در این غربالگری حذف شدند.
رئیس جمهور افزود: در حال حاضر مشخص شده که چه کسانی داوطلب و چه کسانی نیازمند هستند، این‌ها اولویت دارند.
وی گفت: در خصوص مستاجران مشکلات زیادی بود و در هفته‌های اخیر تصمیمی که در ستاد ملی کرونا اتخاذ کردیم برای محدودیت افزایش مال الاجاره از سال گذشته به سال جاری، تصمیمات تاثیرگذاری بود که گرفته شد.
رئیس جمهور تصریح کرد: مصوب شد تا در تهران هیچ اجاره بهایی بیشتر از ۲۵ درصد افزایش پیدا نکند، در شهر‌های بزرگ ۲۰ درصد و در سایر مناطق ۱۵ درصد. این اجرایی و عملیاتی شده و در بازار استیجاری مسکن تاثیرگذار بوده است.
دکتر روحانی افزود: اقدامات دیگری هم باید انجام شود در این هفته روز دوشنبه تصمیماتی گرفتیم، اما چون نیاز به هماهنگی‌های بیشتر داریم برای این تصمیمات باید بین بانک‌ها و وزارت مسکن هماهنگی باشد دو هفته دیگر که جلسه مسکن داریم این طرح را نهایی می‌کنیم که کمک بسیار خوبی برای مستاجرین خواهد بود.
رئیس جمهور گفت: امیدواریم در آینده خیلی نزدیک شاهد تحول بزرگ و خوبی در زمینه مسکن باشیم.

رئیس جمهور گفت: نماد سیاست خارجه و وزارت خارجه، شخص وزیر است که در این هفت سال کار‌های بزرگ و عظیمی انجام داد.
روحانی در ادامه سخنانش در جلسه هیئت دولت، افزود: امام راحل و رهبری معظم، همیشه حامی وزیر خارجه در همه ادوار بوده اند و در این مدت هفت سال کار‌های عظیمی انجام گرفت که دشمنان با همه مشکلاتی که ایجاد کردند، خودشان به قدرت ما پی بردند.
رئیس جمهور گفت: در این مدت قطعنامه‌های شورای امنیت کنار گذاشته شد، شش قطعنامه در فصل هفت تصویب، ولی در یک روز لغو شد و این پیروزی سیاسی دائمی در تاریخ ایران است.
آقای روحانی افزود: PMD را ببینید که آرزو بر دل آمریکا و اسرائیل گذاشت و یا FATF که در دولت دهم یکی از مشکلات بزرگ بود، در دولت یازدهم کاری انجام شد که ما از لیست سیاه آن خارج شدیم و یا در کنوانسیون دریای خزر موفق بودیم و حتی برای لایروبی اروند با عراق به توافق رسیدیم.
رئیس جمهور گفت: در روابط خارجی یک نگاه استراتژیک داشته و داریم و تعامل بسیار خوبی با همسایه البته به غیر از دو کشوری که خودشان نمی‌خواهند با ما رابطه داشته باشند.
آقای روحانی افزود: وزیر خارجه ما فعالیت‌های زیادی انجام می‌دهد و من شاهد تلاش بی وقفه او هستم و به طور مداوم پیگیر کار‌های مهم کشور است.
رئیس جمهور همچنین گفت: فراموش نکنیم که دشمنان به ویژه آمریکا و صهیونیسم دو هدف مهم دارند، یکی آن که می‌خواهند بین مردم و نظام تفرقه انداخته و مردم را مأیوس کنند و هدف دیگر آن‌ها تفرقه بین قوای سه گانه است، البته دولت همیشه رابطه برادری و دوستانه‌ای با قوه مقننه و قوه قضائیه داشته و ان شاءالله که آن‌ها نیز همین رویه را ادامه بدهند.
آقای روحانی در ادامه افزود: به مناسبت ۲۳ تیر ماه که روز تعامل سازنده ما با تمام دنیا است، باید از ملت شریف ایران به خاطر حمایت از سیاست خارجی و حمایت پدرانه و دلسوزانه رهبری از دولت و شورای عالی امنیت ملی، وزارت امور خارجه تشکر کنم و تمام تلاش ما این است که بتوانیم با حمایت از همدیگر از مشکلات عبور کنیم.