۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » روابط عمومی
  • شناسه : 18425
  • ۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۹:۵۵
  • ارسال توسط :
نفش حیاتی روابط عمومی در پیشبرد اینترنال برندینگ
نفش حیاتی روابط عمومی در پیشبرد اینترنال برندینگ

نفش حیاتی روابط عمومی در پیشبرد اینترنال برندینگ

هدف غایی اینترنال برندینگ این است که پرسنل را به سفیران سازمان تبدیل کند .

وقتی صحبت از مارکتینگ در میان است بیشتر به راه‌های فروش محصول و معرفی سازمان به بازار هدف می‌اندیشیم در حالیکه پرسنل اولین مشتریان سازمان هستند. این جمله فارغ از شعارهای رایج سازمانی٬ یک اصل مهم است که باید به آن عمل شود در غیر این صورت سازمان در معرض این خطر است که اولین و مهم‌ترین مشتریان خود را از دست بدهد.

علاوه بر اقدامات مدیریت منابع انسانی٬ روابط‌عمومی نقش بسیار مهمی در قبال پرسنل دارد که همان برنامه ریزی و اجرای درست اینترنال برندینگ است. در حقیقت اینترنال برندینگ استراتژی سازمان جهت کسب اطمینان از این است که پرسنل نسبت به ارزش‌های سازمان آگاه هستند و تعهدات برند را زندگی می‌کنند.

اما چرا اینترنال برندینگ بسیار مهم و حیاتی است٬ اولین دلیل این است که اقدامات برندینگ داخلی موجب می‌شود تا پرسنل ارتباط بیشتری با محصولات (خدمات و کالا) سازمان شما برقرار کنند چراکه ممکن است اطلاعات کافی از تعهدات سازمان به مشتری نداشته باشند و فقط به فروش آن بسنده کنند.

علاوه بر این ممکن است پرسنل نسبت به سازمان احساس تعهد عمیق نداشته باشند چون از فلسفه وجودی سازمان اطلاعی ندارند در نتیجه با افزایش سطح آگاهی پرسنل نسبت به سازمان٬ کیفیت کار آن‌ها افزایش خواهد یافت و برای اهداف مشترک بیش از گذشته تلاش خواهند کرد.

هدف غایی اینترنال برندینگ این است که پرسنل را به سفیران سازمان تبدیل کند که ارزش ها٬ ماموریت و تعهدات سازمان را زندگی می کنند و آن را به مشتریان و جامعه هم انتفال می دهند. در ایران یکی از سازمان‌هایی که با همکاری دوسویه روابط عمومی و منابع انسانی توانست اینترنال برندینگ را به خوبی اجرا کند برند درسا است.

این پروژه تحت عنوان سفیران ارزش‌های برند آغاز شد و عضویت به صورت کاملا داوطلبانه توسط پرسنل صورت گرفت. در فاز اول پروژه٬ سفیران در جلسات هفتگی با مدیرعامل و مدیران ارشد مجموعه جلساتی را برگزار می‌کنند و به ارائه پرسش٬ نظرات و ابهامات می‌پردازند. نکته قابل توجه این است که سفیران از تمام سطوح سازمانی همچون انبار٬ کارخانه٬ فروشگاهی٬ دفترمرکزی و مدیران ارشد می باشند که فارغ از سمت سازمانی برای یک هدف تلاش می کنند و آن هم اجرای اینترنال برندینگ است.

هم چنین سفیران موظف هستند که هرآنچه در جلسات می‌آموزند را به همکاران خود انتقال دهند. به این صورت آموزش از دل سازمان صورت می‌گیرد و برندینگ و داخل و خارج سازمان نیز همسو با یکدیگر هدایت می‌شوند.