۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » آموزش و پرورش » اخبار ملی » حوزه و دانشگاه » دانش و فناوری
  • شناسه : 30726
  • ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵
  • ارسال توسط :
نظام سنجش کنکور تا سال ۱۴۰۵ به تدریج تغییر  می‌کند
نظام سنجش کنکور تا سال ۱۴۰۵ به تدریج تغییر  می‌کند

نظام سنجش کنکور تا سال ۱۴۰۵ به تدریج تغییر می‌کند

اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی سهم کنکور از سنجش توان علمی دانش‌آموزان را از ۱۰۰ درصد به ۴۰ درصد کاهش دادند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان تاکید رئیس جمهور بر اجرای عدالت آموزشی گفت: طرح اصلاح و تکمیل سیاست‌های سنجش و پذیرش دانش‌آموزان در تامین عدالت آموزشی و نقش ۶۰ درصدی دوره سال‌های دبیرستان به تصویب نهایی رسید.

دکتر سعیدرضا عاملی در حاشیه جلسه ۸۶۳ دیروزسه‌شنبه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی به ریاست دکتر سید ابراهیم رئیسی گفت: با هدف تامین عدالت آموزشی در راستای ایجاد فرصت برابر برای دانش‌آموزان مناطق محروم در ورود به دانشگاه و به ویژه رشته‌های پرطرفدار، نظام سنجش کنکور تا سال ۱۴۰۵ به تدریج تغییر می‌کند.

دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه سهم کنکور از سنجش توان علمی دانش‌آموزان را از ۱۰۰ درصد به ۴۰ درصد کاهش می‌یابد، افزود: اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی برای اصلاح شیوه سنجش و پذیرش دانش‌آموزان در ورود به دانشگاه، سهم کنکور از سنجش توان علمی دانش‌آموزان را از ۱۰۰ درصد به ۴۰ درصد کاهش دادند. بر این اساس ۶۰ درصد سهم سنجش توان علمی دانش‌آموزان نیز بر اساس سوابق تحصیلی سه سال آخر دبیرستان آنان تعیین می‌شود.

او در توضیح بیشتر نظام ترکیبی سنجش کنکور افزود: بر این اساس کنکور سالی ۲ بار و تنها از دروس تخصصی هر رشته برگزار خواهد شد. همچنین دانش‌آموزان مجاز خواهند بود برای بهبود معدل و سوابق تحصیلی خود، تا ۱۰ بار در امتحانات سال‌های دهم، یازدهم و دوازدهم دبیرستان شرکت کنند.