۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی » ریاست جمهوری » سیاست » مجلس شورا ی اسلامی
  • شناسه : 18298
  • ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۷
  • ارسال توسط :
نشست مشترک دولت و مجلس درباره بودجه ۱۴۰۰ برگزار می شود
نشست مشترک دولت و مجلس درباره بودجه ۱۴۰۰ برگزار می شود
عصر امروز؛

نشست مشترک دولت و مجلس درباره بودجه ۱۴۰۰ برگزار می شود

شاهد کاهش تلفات ناشی از کرونا در روز‌های اخیر هستیم .

سخنگوی دولت از نشست مشترک بین رئیس‌مجلس و رئیس‌جمهور به منظور بررسی بودجه ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش “وقایع خبری” و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت؛ آقای ربیعی در نشست خبری هفتگی خود تصریح کرد: عصر امروز به منظور هم اندیشی وگفت و گو در خصوص لایحه بودجه، جلسه‌ای مشترک بین رییس جمهور و رییس مجلس شورای اسلامی و باحضور تعدادی از نمایندگان مجلس و برخی از اعضای هیات دولت برگزار می‌شود.

سخنگوی دولت گفت: سران سه قوه بطور مشترک بر تداوم اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و تداوم خصوصی سازی‌ها و واگذاری‌ها و رفع موانع آن تاکید کردند.
آقای ربیعی در ادامه نشست خبری افزود: در نشست روز گذشته جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، موضوع حمایت از اقشار ضعیف جامعه مطرح شد.
وی تصریح کرد: رییس مجلس نیز به هماهنگی ایجاد شده برای ادغام دو طرح معیشتی کرونای دولت و طرح حمایتی معیشتی مجلس اشاره و این هماهنگی و ادغام را برای جامعه مفید دانست.
سخنگوی دولت افزود: در بخش دیگر جلسه پیرامون امنیت سرمایه گذاری و ضرورت ایجاد اعتماد برای سرمایه گذاری‌های اقتصادی مطرح و مورد بحث قرار گرفت.
آقای ربیعی گفت: رییس جمهور نیز شرط موفقیت سرمایه گذاری و امنیت آن را منوط به تلاش هماهنگ هر سه قوه در جامعه دانست.
وی افزود: همچنین در خصوص اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی مبتنی بر کوچک کردن دولت و چگونگی اجرا خصوصی سازی و واگذاری شرکت‌های دولتی و موانع اجرا شدن آن و اقدامات حمایت‌های همه جانبه از آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
سخنگوی دولت اضافه کرد: در این ارتباط رییس قوه قضاییه معتقد بودند با اصلاح صورت گرفته در ساختار واگذاری‌ها و طی شدن روند قانونی این فرآیند‌ها می‌توانیم امیدوار باشیم که اعتمادسازی موثری در میان صاحبان سرمایه و علاقمندان به تولید ایجاد شود.

ربیعی اظهار داشت: سران سه قوه بطور مشترک بر تداوم اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و تداوم خصوصی سازی‌ها و واگذاری‌ها و رفع موانع آن تاکید کردند.

وی با بیان اینکه با همراهی و تلاش مردم در یک ماه گذشته، ما شاهد کاهش تلفات ناشی از کرونا در روز‌های اخیر هستیم، گفت: در این مدت ۴۰درصد از بستری‌ها و ۵۰ درصد مرگ و میر کاهش یافته است.

سخنگوی دولت افزود: رعایت پروتکل‌ها فقط در کاهش مرگ و میر افراد مبتلایان به کرونا تاثیر نداشته است. آمار‌های نشان می‌دهد که بر اثر رعایت مردم و کاهش تردد‌های جاده‌ای و درون شهری، آمار تصادفات ۳۸، تعداد متوفیان تصادفات ۳۹ درصد و مجروحین ۲۸درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است.
ربیعی همچنین گفت: در مدت اجرای دستورالعمل‌های جدید، تردد‌های درون مرزی شبانه در تهران ۸۰درصد کاهش یافته است و ۲۵ هزار و ۸۱۱ واحد صنفی متخلف در سطح کشور پلمپ شده اند.
وی ضمن تشکر مجدد از رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط مردم افزود: باید همگان این موضوع را به نحوی نهادینه کنیم و در رفتار‌های خود آن را منعکس سازیم و تا آخر از شیوع کرونا باید جلوگیری کنیم.
سخنگوی دولت تصریح کرد: مراقبت بهداشتی، مداومت در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و حمایت اجتماعی از یکدیگر و به خصوص از کادر سلامت اصولی است که تا پایان کرونا باید به نحو شایسته استمرار یابد.