۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » استانداری ، فرمانداری » قزوین
  • شناسه : 19412
  • ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶
  • ارسال توسط :
نسل امروز ما باید افتخارات گذشته خود را بشناسد
نسل امروز ما باید افتخارات گذشته خود را بشناسد

نسل امروز ما باید افتخارات گذشته خود را بشناسد

جشنواره زن و مهارت توسط اداره کل فنی و حرفه‌ای استان قزوین در سطح استان برگزار می‌شود.

دستاورد‌ها و توانمندی‌های زنان قزوین در دهه فجر به نمایش گذاشته شود

صدیقه ربیعی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین در نشست هماهنگی کمیته زنان و خانواده ستاد بزرگداشت ایام‌الله دهه فجر و بزرگداشت مقام زن و روز مادر با تاکید بر اینکه امسال باید با تغییر رویه سال‌های گذشته برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی با رویکرد تبیین دستاورد‌های انقلاب برای زنان و خانواده برگزار شود، افزود: انتقال ارزش‌های انقلاب و بازگو کردن حوادث پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران برای نسل امروز یکی از مهم‌ترین وظایف مسئولان است.

وی اظهار داشت: هدف اصلی کارگروه زنان و خانواده ستاد بزرگداشت دهه فجر، زمینه‌سازی برای حضور و مشارکت پرشور قشر عظیم بانوان، شناسایی و توانمندسازیی این افراد و برنامه‌ریزی و برگزاری هرچه باشکوهتر مراسم ملی و جشن بزرگ انقلاب در استان است.

ربیعی با بیان اینکه گرامیداشت این ایام برای همگان ضروری است، تصریح کرد: فرارسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی یادآور حماسه آفرینی‌ها و ایثارگری‌های زنان و مردانی است که با حضور و مشارکت خود باعث آرامش و آسایش امروز ما شده‌اند.

این مسئول با بیان اینکه، نسل امروز ما باید افتخارات گذشته خود را بشناسد، افزود: این افتخارات و دلاوری‌ها باید با امید به آینده که جزو تاکیدات مقام معظم رهبری است حفظ و صیانت شود.

وی خاطرنشان کرد: کمیته زنان و خانواده ستاد بزرگداشت ایام‌الله دهه فجر و روز زن چند ماه است که فعالیت خود را آغاز کرده و بیش از ۵۰ برنامه شاخص در حوزه زنان برای همین ایام پیش‌بینی شده است.

ربیعی با بیان اینکه امسال سه مناسبت از جمله ولادت حضرت زهرا (س)، دهه فجر و کنگره لشگر فرشتگان تاریخ ساز با هم متقارن شده است، تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه ملی با عنوان “زنان سرزمین من” به صورت مجازی به میزبانی استان قزوین با ارائه دستاورد‌های بانوان در بخش‌های مختلف از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده برای ایام دهه فجر است.

وی با تأکید بر اینکه باید عمده‌ترین برنامه‌های اجرایی استان در این مناسبت، برگزاری همایش‌هایی با موضوعات مرتبط با زنان و معرفی زنان توانمند باشد، افزود: باید دستگاه‌های اجرایی استان به نقش زنان در پیروزی انقلاب اسلامی و منزلتی که این انقلاب برای زنان در جامعه ایجاد کرده است به عنوان موضوعات اصلی برنامه‌های خود توجه داشته باشند.

مدیرکل بانوان استانداری قزوین گفت: رونمایی از تمبر مادرانه با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین برای نخستین بار پیش‌بینی شده است که در این مراسم، مسابقه‌ای با طراحی پوستر‌های مختلف توسط طراحان برگزار و با داوری‌های صورت گرفته، بهترین پوستر انتخاب می‌شود.

وی اضافه کرد: جشنواره زن و مهارت توسط اداره کل فنی و حرفه‌ای استان قزوین با انتخاب ۴۲ نفر از بانوان خانه‌دار در سطح استان برگزار می‌شود و همچنین برگزاری سلسله وبینار‌هایی با محوریت زن و خانواده در نظر گرفته شده است.

در این نشست مشاوران و نمایندگان امور بانوان دستگاه‌های اجرایی برنامه‌های پیشنهادی خود را برای اجرا در دهه مبارک فجر و هفته زن ارائه نمودند.