۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » استانداری ، فرمانداری » قزوین
  • شناسه : 23761
  • ۱۲ تیر ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۱
  • ارسال توسط :
نسل آینده جامعه ایران به دست زنان پرورش پیدا می‌کند
نسل آینده جامعه ایران به دست زنان پرورش پیدا می‌کند

نسل آینده جامعه ایران به دست زنان پرورش پیدا می‌کند

زنان نباید از حقوق اجتماعی خودشان بی اطلاع باشند.

به گزارش “وقایع خبری” صدیقه ربیعی در نشست مشترک با زنان عضو کمسیون بانوان مرکز وکلای قوه قضائیه استان قزوین اظهارداشت: بانوان به لحاظ داشتن ویژگی همسرداری و تربیت کودکان در هسته کانون خانواده بعنوان کانون رشد و تعالی انسان قرار دارند و با سرمایه گذاری در فعالیت مربوط به این گروه می‌توان بسیاری از موضوعات را در جامعه کنترل و مدیریت کرد.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری قزوین گفت: زنان نباید از حقوق اجتماعی خودشان بی اطلاع باشند و تفهیم این حقوق به جامعه آهنگ رشد و توسعه کشور را سرعت می‌بخشد.

ربیعی تصریح کرد: بررسی‌های آماری نشان می دهد زنان ما در برخی از حوزه‌ها دچار فقر اطلاعات هستند و باید با آگاهی دادن به آن‌ها میزان آگاهی آنها را در خصوص حقوق اولیه زنان افزایش داد.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری قزوین با اشاره به لایحه حفظ کرامت زنان در برابر خشونت در سال ۱۴۰۰، افزود:  علی رغم پیشرو بودن جامعه ایرانی در حفظ کرامت زن نسبت به جوامع دیگر و غنای آموزه های دینی در حفظ امنیت روانی و جسمی بانوان، متاسفانه گاهی شاهد خشونتهای خانگی علیه زنان هستیم و این امر نشأت گرفته از پایین بودن سطح آگاهی خانواده به حقوق زنان است لذا آموزش و ارتقاء سطح دانش و آگاهی حقوقی می تواند بعنوان رکن اصلی تدابیر پیشگیرانه باشد و تصویب این لایحه نیز نقش موثری را در جهت تحقق حفظ کرامت زنان خواهد داشت.

وی اضافه کرد: مهم ترین موضوعی که در نظر زنان جامعه مغفول مانده  حقوق خود و کودکانشان است؛ در حالی که زن به لحاظ داشتن ویژگی همسرداری و تربیت کودکان در هسته کانون خانواده بعنوان کانون رشد و تعالی انسان، قرار دارد و با سرمایه گذاری روی آنها می‌توان بسیاری از موضوعات را در جامعه کنترل و مدیریت کرد.

ربیعی بیان کرد: با تشکیل کمیته های تخصصی ذیل کمسیون بانوان مرکز وکلای قوه قضائیه استان می توان به صورت برنامه محور در حوزه زنان فعالیت کرد و کمیته آموزش و پژوهش با آموزش ها و پژوهش های تخصصی و تاکید بر مناطق کم برخوردار در حوزه زنان می تواند در ارتقاء سطح آگاهی و دانش زنان به ویژه زنان روستائی تاثیر گذار باشد.

وی در ادامه افزود انتظار می رود کمسیون بانون مرکز وکلای قوه قضائیه در راستای ارتقاء دانش و آگاهی حقوقی زنان برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت خود را تدوین کرده و این اداره کل هم در مسیر بکارگیری ظرفیت دستگاههای اجرایی به منظور تامین جامعه هدف و اجرای وبینارهای آموزشی در فضای مجازی با آنها همکاری خواهد کرد.

ربیعی خاطرنشان کرد: آموزش به زنان باید از جامعیت لازم برخوردار باشد و اقشار مختلف زنان، اعم از زنان خانه دار و شاغل از بسته‌های آموزشی مناسب برخوردار شوند، در این جا باید با استفاده از ظرفیت تکنولوژی دست به تولید محتوا زد و اطلاعات را به زبان ساده و گویا به جامعه زنان منتقل کرد.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری قزوین اظهار داشت: نسل آینده جامعه ایران به دست زنان پرورش پیدا می‌کند و توانمندی آن‌ها می تواند به رشد و بالندگی یک جامعه منجر شود.