۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اقتصاد » پاسخ مسئولین » شهرداری » شهرنشینی و شهروندی » قزوین
  • شناسه : 11381
  • ۰۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱
  • ارسال توسط :
نرخ کرایه تاکسیها افزایش می یابد
نرخ کرایه تاکسیها افزایش می یابد

نرخ کرایه تاکسیها افزایش می یابد

هر سال به طور متوسط بین ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش قیمت در نرخه کرایه تاکسی‌ها داریم

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین گفت: لایحه افزایش نرخ کرایه تاکسی در شهر قزوین در شورای شهر به تصویب رسیده است.

اسماعیل عرشیان تصریح کرد : مصوبه افزایش ۲۴ تا ۲۵ درصدی افزایش نرخ کرایه تاکسی در شهر قزوین در شورای شهر به تصویب رسیده است.

وی با بیان اینکه این مصوبه هفته آینده برای بررسی و تصمیم گیری نهایی به فرمانداری ارسال می‌شود، افزود: فرمانداری به مدت ۲۰ روز مهلت دارد تا مصوبه را بررسی و نتیجه را اعلام کند.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین گفت: هر سال به طور متوسط بین ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش قیمت در نرخه کرایه تاکسی‌ها داریم و امسال نیز با توجه شیوع کرونا میزان مسافر ۲۵ درصد و میزان در آمد تاکسیرانان ۵۰ تا ۶۵ درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه در آمد رانندگان تاکسی در خطوط منتهی به دانشگاه‌ها تا ۹۰ درصد کاهش یافته است بیان کرد: ویروس کرونا ماهیانه شش و نیم میلیارد تومان به تاکسیرانان خسارت زد.

عرشیان افزود: سال گذشته برای حمایت از تاکسیرانان بسته‌های حمایتی شامل لاستیک، روغن و ارزاق به ارزش یک میلیارد تومان داشتیم و لاستیک به قیمت کارخانه در شش مرحله توزیع شد.

آن چه نباید از نظر دور بماند افزایش خودسرانه نرخ کرایه تاکسی ها در قزوین است . سال گذشته و هم زمان با افزایش نرخ بنزین ، تاکسیرانان علی رغم عدم افزایش نرخ کرایه ، خودسرانه ۲۰۰تا ۲۵۰ تومان به نرخ خود افزودند و امسال نیز این دسته از رانندگان قبل از اعلام رسمی افزایش نرخ کرایه ، به صورت خودسرانه کرایه ها را در تمام مسیرها افزایش داده اند .