۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » شعر و موسیقی » فرهنگ و هنر » قزوین
  • شناسه : 20784
  • ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
  • ارسال توسط :
نخستین دوره جایزه ملی عارف در استان قزوین پایان یافت
نخستین دوره جایزه ملی عارف در استان قزوین پایان یافت

نخستین دوره جایزه ملی عارف در استان قزوین پایان یافت

جشنواره عارف در ابتدای راه خود قرار دارد.

نخستین دوره جایزه ملی عارف در استان قزوین با معرفی و تجلیل از نفرات برتر به کار خود پایان داد.

وقایع خبری – نخستین دوره جایزه ملی عارف که با شرکت ۱۴۶ آهنگساز و ارسال ۲۸۷ اثرحادثه بزرگ هنری را در قزوین رقم زد ، با معرفی ۸ اثر از آثار هنرمندان برگزیده به کار خود پایان داد.

محمد جلیل اندلیبی از تهران و  وحید کاکاوند و محسن فریب مهر از قزوین  نفرات برگزیده بخش آهنگسازی  این جشنواره هستند .

در بخش تصنیف سازی هم مهرنوش ذوالفقاری از تهران اول شد.پوریا عابدینی از ابهر، کاوه پیمان از شیراز و پوریا سلیمانی و محمد رضا عزیزی هم از خرم دره شایسته تقدیر شدند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در مراسم اختتامیه این جشتواره گفت: جایزه ملی عارف در دل تنگنا‌های فراوان، مالی، فرهنگی، اقتصادی و حتی اجتماعی شکل گرفت، اما به لطف خدا و یاری هنرمندان موسیقی دان ایرانی شاهد استقبال گسترده از این جشنواره بودیم.

اسماعیلی افزود : همین مسئله شاهدی بر این مدعاست که جامعه هنر و موسیقی ایرانی امروز به یک جهش و تعالی نیازمند است که جایزه ملی عارف می‌تواند بستر ساز تعالی و ترقی دوباره موسیقی سنتی ایرانی باشد.

وی گفت : امروز معتقدیم مسیری که جشنواره عارف در پیش گرفته است در ابتدای راه خود قرار دارد و می‌تواند با جریان سازی، ایجاد پویایی و رفع رخوت از روز‌های موسیقی ایرانی تاثیرگذاری خوبی در ارتقاء و تعالی آثار تولید شده در کشور داشته باشد.

ابوالقاسم عارف قزوینی متولد ۱۲۵۹ خورشیدی در قزوین شاعر، ترانه‌سرا، تصنیف‌ساز و موسیقی‌دان نامدار ایرانی بود که در مبارزه ملت ایران برای تحقق مشروطیت با استفاده از ترانه‌های سیاسی و اجتماعی خود نقش مهمی را در آگاهی و بیداری افکار عمومی ایفا کرد.