۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

  • شناسه : 13700
  • ۲۸ تیر ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۵
  • ارسال توسط :
نباید چهره مجلس سیاسی شود
نباید چهره مجلس سیاسی شود

نباید چهره مجلس سیاسی شود

موافق سوال از رئیس جمهور هستیم

فضای مجلس برای کمک به اقتصاد کشور و رسیدگی به امور مردم و خدمتگزاری و حل مشکلات جامعه همراه است و نباید چهره مجلس سیاسی شود.

دکتر فاطمه محمد بیگی مجلس شورای اسلامی نخستین نشست رسانه ای خود را با حضور خبرنگاران رسانه های محلی استان قزوین ، نمایندگان خبرگزاری ها و پایگاه های خبری در سالن باغستان قزوین برگزار و به پرسش های خبرنگاران پاسخ گفت .

وی ضمن قدر دانی از اصحاب رسانه در خصوص اطلاع رسانی شفاف خود به مردم به اصل شفاف سازی اشاره کرد و گفت : رویکرد ما شفاف سازی است و ۴۰ نماینده قرار است همه دیدگاه‌های خود را در اختیار مردم قرار دهند و با مردم رو راست باشند.

وی سپس به موضوع ” تاجگردون ” بررسی اعتبار نامه وی پرداخت و گفت : من رای خود را به صورت شفاف اعلام کردم . نظارت درونی بر عملکرد نمایندگان ضروری است و این نظارت در دستور کار مجلس قرار دارد و رد اعتبارنامه تاج گردون آغاز حرکت نظارتی و پاکسازی از درون بود .

دکتر محمدبیگی با اشاره به مشکلات اقتصادی مردم تصریح کرد : کشور در شرایط خاصی قرار دارد و باید بتوانیم به معیشت، اقتصاد و مسائل مربوط به این عرصه‌ها رسیدگی کرده و حل این مشکلات باید در اولویت کارها باشد . نوسان نرخ ارز، بیکاری، تورم، گرانی، فساد و رانت خواری از مهمترین دغدغه‌های نمایندگان مردم در مجلس است و ماباید با برنامه ریزی اصولی باید بتوانیم به تدریج مشکلات مردم را حل کنیم.

نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید بپذیریم که کشور ثروتمندی هستیم و باید عزم خود را جزم کنیم تا با بهره گیری از همه ظرفیت‌ها به داد مردم برسیم.

وی با اشاره بر این مهم که مجلس شورای اسلامی و دستگاه قضائی کار مبارزه را از خود آغاز کرده اند ؛ گفت انتظار داریم دولت هم جراحی را از خود شروع کند تا درگاه کم کاری، فساد و رانت در دولت بسته شود.

دکتر محمد بیگی به ظرفیت های نیروی انسانی در استان هم پرداخت و افزود : : کمک گرفتن از نیروهای تخصصی و کارشناسی یک فرصت عظیم در استان است که باید آن را جدی بگیریم.

دکتر محمدبیگی سپس به پیگیری های خود در طول دو ماه گذشته پرداخت و تصریح کرد : در طول مدت دو ماه گذشته بیش از ۲۹۰ نامه از دفتر این جانب به دستگاه‌ها ی مختلف ارسال شده است .

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به این مهم که در همه حال خدمتگزار مردم هستم به مراجعات مردمی به دفتر خود در قزوین اشاره کرد و افزود : موضوع ۶۰ درصد مراجعان مشکلات معیشتی ، ۲۰ درصد مربوط به اشتغال ،۲۰ درصد کمک هزینه وام ازدواج و سایر نیازها بود ه است .

وی توجه به حل مشکلات شهری و روستایی، توجه به زیرساخت‌ها، تأمین آب شرب و کشاورزی، فاضلاب، سد سازی و تأمین انرژی، فرونشست دشت قزوین، مشکلات راه روستایی، تکمیل طرح‌های ملی، کمربندی شهری از اولویت‌هایی است که با حل آنها می‌توان رضایت مندی مردم را جلب کرد.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با فشارهای همه جانبه که از سوی استکبار به کشور وارد شده اما به نظر می‌رسد دولت هنوز آرایش جنگی به خود نگرفته است و هنوز مدیریت جهادی و حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی با جدیت انجام نمی‌شود که این رویکرد باید تغییر کند.

وی بیان کرد: آنها که از قرارداد ما با کشور چین نگران شده اند می‌دانند اگر رابطه با شرق توسعه یابد دیگر غرب مستاصل شده و کنار گذاشته خواهد شد و باید هوشیار باشیم و اسیر جنجال‌های تبلیغاتی دشمن نشویم.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر در کشور و استان از ظرفیت توریسم سلامت استفاده کنیم به ارز آوری و اقتصاد و اشتغال کمک خواهد شد.

وی با اشاره به شیطنت برخی از رسانه ها در خصوص سوال از رییس جمهور گفت : هدف از طرح سوال از رئیس جمهور را فعال کردن و حساس کردن دولت به حل مشکلات مردم است .

وی اضافه کرد: در این شرایط رهنمود رهبری را روی چشم می‌گذاریم و عمل می‌کنیم و باور داریم شاید هزینه استیضاح دولت بیش از پیامدهای مشکلات کنونی شود لذا استیضاح منتفی است.

دکتر محمدبیگی در خصوص انتخاب مدییران استان هم تصریح کرد: برای انتخاب مدیران توجه به شاخص‌هایی چون تجربه، عملکرد، کارنامه گذشته، تخصص و تعهد مهم است و اولویت ما استفاده از نیروهای بومی است.
در کارها شفاف سازی خواهیم کرد و هم اینک در حال شناسایی نیروها هستیم و تا زمانی که خط قرمزها رعایت شود نگاه ما همکاری و مداراست.

دکتر محمدبیگی در ادامه به سوالات مختلف خبرنگاران در زمینه‌های رفع محدودیت رسانه‌ها در سفرهای مسئولان کشوری، اجماع بیشتر نمایندگان در پیگیری مشکلات استان، کمبود تخت‌های بیمارستانی، پیگیری افزایش هزینه زایمان در بیمارستان‌های بخش خصوصی، فعال شدن قرارگاه اقتصاد مقاومتی، رونق تولید داخلی، افزایش صادرات غیر نفتی، تحقق عدالت مالیاتی، دوری از سیاسی کاری و رسیدگی به مشکلات مردم پاسخ داد.