۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی
  • شناسه : 19224
  • ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰
  • ارسال توسط :
نباید هیچ شکایت و گزارشی معطل بماند
نباید هیچ شکایت و گزارشی معطل بماند

نباید هیچ شکایت و گزارشی معطل بماند

معطل ماندن گزارش‌ها به هیچ وجه قابل قبول نیست.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در جلسه شورای عالی قوه قضاییه گفت: دو ماه تا پایان سال ۹۹ باقی مانده است آنچه که در دستورالعمل‌ها منعکس شده رسیدگی دقیق و سریع به پرونده‌ها است.
وی ادامه داد: با توجه به پایان سال نسبت پرونده‌های معوقه و پرونده‌هایی که از قبل مطرح است باید توجه ویژه‌ای شود به ویژه اینکه سرعت در رسیدگی در احقاق حق بسیار نقش آفرین است و هیچ گونه معوقه‌ای از رسیدگی‌ها قابل قبول نیست.
به گزارش “وقایع خبری” رئیسی گفت: ما در سال جاری باید تلاش مضاعف کنیم و با دقت در کنار سرعت به پرونده‌های معوقه در واحد‌های قضایی رسیدگی شود تا پرونده‌های معوقه نداشته باشیم.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه بحث بعدی، شکایات و گزارش‌های واصله به دادگستری است گفت: اگر شکایت و گزارشی به مقام قضایی واصل می‌شود بلافاصله باید به آن رسیدگی کنند و حتی یک روز نیز نباید هیچ شکایتی معطل بماند و در هیچ کلانتری نباید رسیدگی به شکایت مردم به تعویق بیفتد.
وی افزود: اینکه در پوشه الکترونیک گزارش‌ها و شکایت‌ها معطل بماند به هیچ وجه قابل قبول نیست و در برخی موارد نیاز به تذکر دارد.
رئیس قوه قضاییه گفت: شکایت‌ها به محض وصول باید رسیدگی شود و این رسیدگی‌های به موقع و سروقت در جهت افزایش اعتماد عمومی بسیار تاثیرگذار است.